Robbe Man Tga 41.660

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door The Green Dutchman, 1 nov 2009.

  1. The Green Dutchman

    The Green Dutchman

    Lid geworden:
    10 apr 2009
    Berichten:
    121
    Locatie:
    Maastricht
    Heyz bertus,

    Thnx voor de foto, ik bedoelde eigenlijk dat de voorsteas scherper naar rechts stuurt als naar links... Dit probleem heb ik op gelost door voor de voorste as en achter de voorste as een spoorstang te plaatsen. Dit resulteert echter wel in een minder scherpe stuuruitslag naar zowel links als rechts. Het probleem dat hij naar rechts scherper stuurt dan naar links is wel verholpen met die oplossing...

    greetzz
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. roger85

    roger85

    Lid geworden:
    22 dec 2009
    Berichten:
    54
    Locatie:
    Heerlen Nederland
    hee mitch

    wordt een mooie wagen kerel.
    ook mooi gedetailleerde assen en alles, is toch een paar stapjes hoger dan een tamiya he :p

    word tijd dat ik weer eens verder ga aan de mijne

    groeten roger
     
  3. Chris Cross

    Chris Cross

    Lid geworden:
    5 feb 2007
    Berichten:
    385
    Locatie:
    Anna Paulowna
    ook een paar euro's duurder


    ontopic

    zie er al goed uit en mooi kleurtje krijgt hij!!!!
     
  4. wesley

    wesley

    Lid geworden:
    18 mrt 2005
    Berichten:
    184
    Locatie:
    geulle
    Heeej Greune

    nja hej nog gebeld, noa de carnaval goon ze nog eave kalle euver ong 2 keer binne rieje en dan begint t boeteseizoen weer, dus bin s benuujd.

    trouwes, in die rc weagelkes hobs se toch dat ze n dubbelstuurstang toepassen? dat hob ich bie dea superfighter G van mich dan hobs se nne servo saver mit ein stang noa links en eint noa rechts.. ich loat t dich wall nne keer zeen.

    nog nne fijne carnaval gewunsj;)
    groetjes wes

    Vertaling limburgs--> nederlands

    Heej Groene

    heb nog gebeld, na de carnaval gaan ze weer eens kijken voor nog 2 keer binne te rijden en dan begint het buitenseizoen weer, dus ik ben eens benieuwd.

    trouwens, in die rc wagentjes heb je toch dat ze een dubbele stuurstang toepassen? dat heb ik bij de superfighter G van mij, dan heb je een servo met servo saver en dan een stang naar links en naar rechts.. ik laat het je wel n keertje zien.

    nog een fijne carnaval gewenst;)
    groetjes wesley
     
  5. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo,

    Het is niet de bedoeling dat wij in het dialect gaan reageren/schrijven in de topics en in de reacties in de topics.

    Het is de bedoeling dat het voor iedereen leesbaar blijft, want niet iedereen kan dialect lezen.

    Willen jullie zo vriendelijk zijn om de tekst aan te passen in het ABN Nederlands !
     
  6. The Green Dutchman

    The Green Dutchman

    Lid geworden:
    10 apr 2009
    Berichten:
    121
    Locatie:
    Maastricht
    Heey roger,

    Hoop dat het weer goed met je gaat,.... las dat je in het ziekenhuis had gelegen enzo...!

    Maar idd robbe is wel wat beter maar niet op alle punten. Kunstof/polyester onderdelen zijn vaak erg ruw en lastig als nog glad te schuren ivm de grote van sommige onderdelen.

    Ben benieuwd hoe jouw truck wordt...

    Groetjes en Succes kerel !
     
  7. The Green Dutchman

    The Green Dutchman

    Lid geworden:
    10 apr 2009
    Berichten:
    121
    Locatie:
    Maastricht
    * Update: 14-02-2010

    Hoiz modelbouwers,

    Het is weer zondag en zoals wel vaker weer eens een update op zondag...

    Afgelopen weekend heb ik diverse onderdelen/dingen verandert en of verbetert. Heb ook de binnen cabine helemaal klaar en ben begonnen met de bumper...

    Aangezien de Giethars/Kunststof onderdelen veel lucht bellen bevatten en beschadigingen moet ik alle onderdelen eerst schuren en plamuren. Als dat gebeurt is voorzie ik bijna alle onderdelen van een laagje Mat Zwarte verf... Hierdoor zie je vrijwel alle oneffenheden en beschadigingen in het Giethars/kunststof. Als dat laagje Mat Zwart droog is belanden vrijwel alle onderdelen in een bak met water om vervolgens met Waterproof 1200 helemaal glad en strak geschuurd te worden. Indien nodig volgt nog een laagje plamuur en een schuurpapiertje om vervolgens nog een dun laagje Mat Zwart aan te brengen ter laatste controle op oneffenheden en beschadigingen. Dan volgt de gewenste kleur en eventueel de Blanke Lak.

    Jullie zien dus wel dat dit bergen tijd in beslag neemt maar ik hoop dat het eindresultaat straks als de truck klaar is er wel naar is..... !!;)

    Genoeg gezeverd dan nu de fotos:

    De onderdelen voor de binnen cabine,...

    [​IMG]


    De Eerste onderdelen gevijld en geschuurd,..

    [​IMG]


    Eerste onderdelen losjes in elkaar gestoken....

    [​IMG]


    Alle onderdelen gevijld en geschuurd en bijna klaar om de spuitcabine in te gaan...

    [​IMG]


    Eerste onderdelen krijgen hun kleur...

    [​IMG]


    Tja aangezien de verf moest drogen maar besloten om toch Ledjes in de side skirts te maken... wilde het eerst niet doen maar de orginelen heeft het ook .....:):p ( Skirts liggen nog los erop )

    [​IMG]


    Alle onderdelen voorzien van het juiste kleurtje....:D

    [​IMG]


    De binnen cabine helemaal geassembleerd....

    [​IMG]


    Tja dat moet natuurlijk eens nader bekeken worden op het chassis... :p:D

    [​IMG]


    En waarom testen we dan ook niet meteen hoe het uitziet met cabine..... pff oke dan maar :D

    [​IMG]


    En dan zeggen ze ook nog dat de cabine echt kan kantelen... dat willen we dan ook wel eens zien...:p

    [​IMG]


    Het blok waar de koppeling aan de voorzijde aanhangt in de plamuur .....

    [​IMG]


    De putjes en beschadigingen zichtbaar waar ik het eerder over had..

    [​IMG]


    De voorspatborden hebben hun kleurtje gekregen!! :D

    [​IMG]


    Er komen 4 ledjes in de grille....

    [​IMG]




    De leds in de grille wordt een project voor volgende week, heb wel al 4 gaatjes geboord en uitgevijld. nu deels bij geplamuurd en volgende week goed hard om afgewerkt te worden...:D

    Commentaar is altijd welkom... !! We leren allemaal van elkaar !!
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2010
  8. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Mitch,

    Nou, je bent flink op geschoten zeg, het ziet er allemaal mooi strak uit !

    Succes met de afbouw.
     
  9. The Green Dutchman

    The Green Dutchman

    Lid geworden:
    10 apr 2009
    Berichten:
    121
    Locatie:
    Maastricht

    Hoi Piet,

    Ja het ging afgelopen weekend wel lekker... om 00:00 vertrek ik weer richting CH. zal waarschijnlijk de hele week weg zijn dus volgend weekend ga ik weer verder....!!

    Jouw wagen is echt extreem gedetailleerd !!! Hulde voor je bouwkunsten !!
     
  10. The Green Dutchman

    The Green Dutchman

    Lid geworden:
    10 apr 2009
    Berichten:
    121
    Locatie:
    Maastricht
    Update: 25-04-2011

    Na een lange tijd ben ik eindelijk weer serieus verder gegaan met de bouw van mijn MAN TGA XXL. De bouw heeft erg lang stil gelegen. Mede doordat de eerste cabine mislukt was en er een nieuwe besteld moest worden. Door dat het in de zomer maanden erg warm is in mijn hobby ruimte kon ik ook toen vrijwel niets doen.

    Toen kwam de herfst.... de nieuwe cabine werd helemaal strak gemaakt en meerdere malen geschuurd met steeds fijnere korrel. Toen kwam het moment waarop de cabine zijn basis kleur kreeg...

    [​IMG]

    [​IMG]

    De cabine heeft inmiidels dus zijn basis kleur. Dit maal zullen de strepen op de cabine aangebracht worden middels flinter dunne beletterings folie. Zal uit eindelijk een strakker geheel worden dan de gespoten striping.

    De Winter,.... bouw plannen waren er meer dan voldoende, tijd echter veel te weinig. Door een overstap naar een andere modelbouwclub werd alle vrije tijd gestoken in de ontwikkeling en de bouw van een Mobiel Parcours. Een parcours dat minimaal 10 x 15 m moest zijn ! Een hels karwei waarbij we inmiddels heel ver zijn. Het resultaat was te zien op 17-04-2011,... de Opening van ons Mobiele Parcours dat we in 3 maanden tijd ontwikkeld en gebouwd hadden.

    opening-mobiel-parcours-inter-limburg

    Vandaag 25-04-2011 was het tijd om de electronica in de binnen cabine aan te brengen. Een klusje wat redelijk snel moest lukken liep uit op een tamelijke klus ! Het resultaat mag er echter wel zijn. Een cabine die je durft te openen en waarbij vrijwel geen enkele kabel los hangt. Alles diende netjes te worden weggewerkt en aangesloten. Het resultaat is te zien op de foto`s hier beneden.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Nu is het weer wachten op voldoende vrije tijd om weer verder te bouwen !!

    Tot de Volgende Update.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  11. bergingswagen

    bergingswagen

    Lid geworden:
    23 okt 2010
    Berichten:
    45
    Locatie:
    loon op zand
    hallo piet

    niet iedereen is perfect met lezen en schrijven
    en zo ver als ik weet zijn er in nederland volgens de geleerde
    maar 2 A 3 MENSEN die abn kunnen praten en schrijven
    daar hoor jij niet bij volgens mij
     
  12. Seeyah

    Seeyah

    Lid geworden:
    29 aug 2009
    Berichten:
    1.101
    Locatie:
    Belgiƫ, omgeving Mechelen en Antwerpen
    Knap gedaan ;)
    even een vraagje over de voorlaatste foto: daar staat in het midden zo een metalen strook met 2 vijzen op? waarvoor dient dit?
     
  13. The Green Dutchman

    The Green Dutchman

    Lid geworden:
    10 apr 2009
    Berichten:
    121
    Locatie:
    Maastricht
    Hey,

    Die 2 Strips zijn van Marklin Modeltreinen. Hier kun je dan verschillende stroomgebruikers op aansluiten zoals Led`s, zwaailichten, geluidsunit, enz. enz.

    Groeten
    Mitch
     
  14. Seeyah

    Seeyah

    Lid geworden:
    29 aug 2009
    Berichten:
    1.101
    Locatie:
    Belgiƫ, omgeving Mechelen en Antwerpen
    is dit dan een soort van parallel aftakblok?
     
  15. The Green Dutchman

    The Green Dutchman

    Lid geworden:
    10 apr 2009
    Berichten:
    121
    Locatie:
    Maastricht
    Ja dat klopt ! Loopt over een zekering dus alles is uitendelijk wel gezekerd !

    Groeten
    Mitch
     
  16. Zore

    Zore

    Lid geworden:
    27 sep 2007
    Berichten:
    1.178
    Knap gedaan het ziet er netjes uit, heel exclusief. Complimenten ook voor de creativiteit die je laat zien.
     
  17. rc modelbouwer 1\50 1\16

    rc modelbouwer 1\50 1\16

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    1.276
    Locatie:
    putten
    cabine ziet er strak uit en de toren is erg mooi.
    ook de elektronica is mooi weggestopt.
    succes met de verder afbouw.

    gr
     
  18. The Green Dutchman

    The Green Dutchman

    Lid geworden:
    10 apr 2009
    Berichten:
    121
    Locatie:
    Maastricht
    Dankje, Probeer er het beste van te maken. Lukt het niet in 1 keer dan doe ik het gewoon opnieuw tot dat het me bevalt !
     
  19. The Green Dutchman

    The Green Dutchman

    Lid geworden:
    10 apr 2009
    Berichten:
    121
    Locatie:
    Maastricht
    Dankje, Spuitwerk heb ik zelf gedaan met 2K lak. Zowel de basislak als blanke lak is 2K. Blinkt stukken beter dan die motip (rommel). Greetz !!
     
  20. sandertrucker

    sandertrucker Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    2 aug 2014
    Berichten:
    91
    Locatie:
    Helmond
    11 jaar na het laatste bericht plaats ik hier nog maar eens een berichtje.

    Na wat omzwervingen is de MAN bij mij terecht gekomen. Hij heeft flink kilometers gemaakt, maar de laatste 3 jaar heeft hij stilgestaan bij een maat van me. Hij heeft hem overigens sinds 2014 in bezit gehad. De originele oplegger is naar Marten de Groot gegaan, en de trekker dus nu naar mij.

    Ik ga de trekker in de komende periode ombouwen naar 8x6, een motor upgrade plaatsen en de beschadigingen herstellen. De voorbumper is gebroken, dit gaat nog een klus worden om netjes te herstellen.
    Daarnaast krijgt hij pendelvering achter, betere banden voor de tractie en de voorloopas wordt liftbaar gemaakt.

    De verlichting krijgt een upgrade, de zwaailampen worden vervangen door een balk en de electronica wordt naar Servonaut en Gewu omgebouwd. De SMX blijft natuurlijk, dat is de gouden standaard voor geluid. Deze wordt aangevuld met een Servonaut regelaar met tempomat en de Gewu 07 lichtset. De truck krijgt een Servonaut Zwo4 ontvanger zodat ik met 1 zender beide trucks en de heftruck kan bedienen.

    de batterij wordt doorgemeten, en bij te veel schade door het lange stilstaan zal deze door een LiIon vervangen worden.

    Even 3 foto's van de MAN, de tussenbak in aanbouw, en het voorbeeld voor de ombouw.

    IMG-20150328-WA0001.jpg 20201014_142542.jpg 41680senn01.jpg
     
    VOLVO FH 16 750 en trialrolf vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina