robbe mini motor

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
A

Anonymous

Guest
hoi, ik ben hier nieuw. en heb gelijk al een probleem,

ik heb een robbe mini vertragins moter, (zown hele kleine die heel duur is) maar nu heb ik er al 4 gesloopt a 30 euro per stuk, en wil nu aan de 5e beginnen, maarrrrrrr deze keer moet het goed gaan.

ik heb 1 motortje met een as van 2 mm heb een tandwiel gekocht ook van 2 mm maar hoe krijg ik dat tandwieltje er nu op zodat het motertje het ook blijft doen, heb al met boter geprobeerd en vasaliene maar dat mocht niet baten, wie kan me helpen, en weet misschien een adres waar ik die dingen kan laten repareren.

alvast bedankt

dimitri

Hallo Invotis2,

heb je voor die motoren als eens gekeken bij Conrad?? Daar zijn ze een stuk goedkoper.

Maar om op je probleem terug te komen: Ik ga er even vanuit dat je met een tandwiel van 2 mm bedoeld dat je tandwiel een asgat van 2 mm heeft.
Zaak is het om zowel de as als het asgat even goed opmeet. Het is meestal een zaak van enkele honderste maatverschil om een goede passing te krijgen.
Vraag is of je het tandwiel vast wilt zetten of dat je het later nog eens wilt verwijderen?
Heeft het tandwiel een astap of is het zonder astap?

Indien met een astap dan kun je voorzichtig een klein gat boren, draad erin tappen en een stelschroef monteren. Maak een platte kant aan je as en alles zit perfect vast maar is ook nog demontabel.

Als je geen astap hebt moet je misschien denken aan een hulpstuk te maken waarop je het tandwiel monteerd. In dit hulpstuk dan weer een stelschroef en alles zit perfect.

Wil je het vast zetten zonder hulpstuk? Dan voorzichtig het asgat vergroten met opgedraaid schuurpapier welke je in de boorkop van een boormachine zet en dit al draaiend door het asgat beweegt. Wel fijn schuurpapier nemen en regelmatig passen. Gebruik daarna borgmiddel voor lagers of iets dergelijks om het tandwiel vast te zetten.

André

het motortje in het vriesvak en het tandwiel doormidel van een vlam verwarmen dit werkt alleen bij een metalen tandwiel

het tandwiel is van messing, zo ondertussen zijn de koste van me kraan alleen maar opgelopen 5x30 euro voor zown *******motortje. maar het moet zo klein mogelijk worden ivm de ruimte op de giek, het is een zelf brouwsel. komt ook nog hydroliek op en zo om de giek omhoog te laten gaan. dus iemand met een goedkoop adres voor hydroliek?

alvast bedankt,

Asje kalmpjes aan schuren tot tandwiel er zonder
veel druk op wil.
Loctite 638 : druppeltje er aan en vast zit het !

Gerwin Brommer

het is gelukt,

wat bleek nou, het gat wat in het tandwiel zat was geen 2 mm nu heb ik dat met een 2 mm boor verder uitgeboord en boven het gastel gehouden daarna er opgedrukt en zit als een huis, krijg het er ook niet meer af ook.

bedankt voor de tips.

Back