Frederik jou methode is goed maar je hebt ook assen met de motor er aan vast.
Bij mij moet de schoefas eerst vastgezet worden zoals hij er op tekening in hoort.
Bij de door mij gebouwde modellen licht de schroefas evenwijdig met de kiel, maar je ziet ook wel modelbouwers die dan met de motor in de problemen komen en de schroefas onder een hoek zetten, hier ben ik zelf geen voorstander van moet je, je voorstellen dat ze dat op de orginele schepen ook zouden doen.
Daarom heeft een Hectoperm of Decaperm het voordeel dat de as lager zit dan bij bijvoorbeeld een Robbe 1000.
Ik heb zelfs met een hele polyesterromp wel problemen gehad met dat de motor er niet recht voor paste hier kwamen dan 2 van die cardankoppelingen met een tussenas tussen.
Bij mij moet de schoefas eerst vastgezet worden zoals hij er op tekening in hoort.
Bij de door mij gebouwde modellen licht de schroefas evenwijdig met de kiel, maar je ziet ook wel modelbouwers die dan met de motor in de problemen komen en de schroefas onder een hoek zetten, hier ben ik zelf geen voorstander van moet je, je voorstellen dat ze dat op de orginele schepen ook zouden doen.
Daarom heeft een Hectoperm of Decaperm het voordeel dat de as lager zit dan bij bijvoorbeeld een Robbe 1000.
Ik heb zelfs met een hele polyesterromp wel problemen gehad met dat de motor er niet recht voor paste hier kwamen dan 2 van die cardankoppelingen met een tussenas tussen.