Robbe Nano Jets

Ja, alleen de fan iets zuiver gemaakt en Hyperion CX 3s 850 mAh lipo's. Originele motor, regelaar en servo's zitten er nog in.

Ik snap ook niet hoe mensen erbij komen dattie underpowered is.
Als je hem rechtop houd vliegt ie alsnog weg volgens mij. :lol:

Nou, die f86, na balanceren fan loopt zoooo mooi zuiver.... en trekt nu volgens mij nog minder als 14a hoor.

Maar had ZAT power als je hem zo eens vast had, die f18 van jou, sven, ook... zeker 1:1 volgens mij.

Zal het met de amx eens proberen te testen :P (weegschaaltje tegen de muur)

Die van mij is echt geen 1:1. Verticaal is niet mogelijk en voor een looping moet je echt aanduiken. Kan door de robbe spullen komen......

ik zal steven eens vragen of hij probeert het te meten

ik zal dat voor mijn amx ook proberen, en misschien kan sven het ook proberen (nu zijn nose-cone er nog niet op zit)

De filmpjes van J-power zie ik ze regelmatig op half gas vlakke vlucht aan kakken,
en dan volgas even een looping ertussendoor zomaar. ;)

Wat ie echt kan zal ik zelf moeten ondervinden.

Heb juist even getest met me F86.

230gram static trust max met 3S 1300mah flightmax...

Das toch geen 1 op 1 hoor...

Genne stress mannen :p da moet ni altijd knalleuuh zijn :p:p

Heb juist even getest met me F86.

230gram static trust max met 3S 1300mah flightmax...

Das toch geen 1 op 1 hoor...

Genne stress mannen :p da moet ni altijd knalleuuh zijn :p:p

Hé airbus, hoe heb je die lipo erin gekregen? Heb jij materiaal verwijderd en zo ja, waar? Of heb jij geen problemen gehad met het passend krijgen van je lipo? Met name de hoogte van de lipo? Ik heb vandaag een Lemon RC 1000 mAh (weegt 85 gram, er is dan zo'n 15 gram lood nodig in de neus) geprobeerd en die is erg compact (68x36x17) en met klitteband eronder komt hij toch weer vooraan tegen het cockpitje aan...help :-(

In een zeldzaam droog en minder winderig moment [buiten wind voor de duidelijkheid] zag ik de kans om nog een keer te gaan vliegen met de Nano F-18.
Nou na een rondje of vier voelde het goed genoeg aan om eens helemaal flat out te gaan,.
God alle machtig was is dat kleine kreng snel !!! verrekte me nek bijna !
Dat is echt even wennen zeg en je heb gewoon een twee a drie bochten nodig om ,m weer af te remmen.
Het landen gaat best goed ,.paar keer de grens op gezocht aka stall snelheid maar die is aardig laag en met een klein briesje plof je ,m makkelijk neer zonder veel poespas.
Heb alleen de onderkant wel met pattex hobby tape strak en netjes wat banen geplakt over de lengte van de motoren en neus op zo manier dat je ze bijna niet ziet maar het is geen overbodige luxe om te doen gezien de erg kwetsbare originele lak er snel af gaat met buik schuiven op gras heb ik het idee en ben het maar voor geweest en werkt perfect zo te zien.
Zo heb ik ook de voor randen van de vleugel en inlaten en neus net een ander tint blauw gegeven van een harde lak type zodat die ook niet snel beschadigen en als dat wel zo is heb ik het zo bij getipt.
En de raketten zijn er af alleen op de uiteinde van de vleugel heb ik ze laten zitten en de rest paste wel mooi op z,n grotere Russische broer hier naast ,m op de foto.

IMG_0040.jpg

Zo, dat geeft mij een enorme zin om mijn F18 eens even af te maken, dinsdag was het goed weer geloof ik.
Blij te horen dattie zo lekker fladdert!

Vanavond mijn maiden gehad met de F-86. Eerlijk gezegd valt hij me behoorlijk tegen. Hij vliegt weliswaar prima en is erg wendbaar maar hij maakt een hoop herrie en de snelheid valt behoorlijk tegen als je het mij vraagt en ik ben echt niet zo'n speedfreak maar een jager mag toch wel wat vaart hebben toch? Ook het geluid vind ik opmerkelijk omdat ik de fan gebalanceerd heb en afgevijld zodat hij nergens aanloopt in de behuizing. Desondanks echt ontzettend veel herrie en dat vonden mede clubgenoten ook. Eentje daarvan vloog met zijn L-38 albatros met een 90 mm EDF en dat geluid is nog behoorlijk maar veel minder dan dat van de F-86. Ik weet niet, ik voel het nu een beetje als een miskoop maar misschien moet ik er nog een paar keer mee vliegen...

Mvg,
Mark

Hoeveel zuipt je motor nu, Mark?
Wij vonden de F86 ook behoorlijk brullen, maar niet veel erger dan de andere EDFs die we hebben.
Als hij behoorlijk zuipt, loopt hij niet aan maar issie wel behoorlijk uit balans,
daardoor was de F86 bij ons eerst ook niet om aan te horen.

Tja, snelheid zit er echt niet in, maar mooi schaal is het wel. Het is echt geen race kist en grotere edf's zijn echt sneller. Toch vliegt hij best leuk snel en vergeleken met andere schuim kistjes is hij snel genoeg. Ik hoop niet dat je erg teluurgesteld bent.

Back