Robbe Nano Jets

Airbus zijn f86:

airbus gaat nog kijken of de snelheid beter wordt als de lipo helemaal los is (na een paar vluchten) anders gaan de tanks onder de vleugel eraf. Filmpjes van andere f86 vliegers zonder deze bommen tonen aan dat hij dan toch echt een stuk sneller is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Even off topic:
Ik zie bij bijna alle filmpjes dat het beeld onscherp wordt.
Dat komt meestal door dat de camera op AF (autofocus ) staat.
Ik zet mijn camera meestal op oneindig en dan heb je er geen last van en is het model beter te volgen door de zoeker.
Misschien kun je er je voordeel medoen.
Nu weer on topic......

@janneman: thnx voor de tip, op MIJN cam kan dat inderdaad ook (en dan kun je ook nog net wat bijstellen in die modus), maar daar film IK mee.... Sven zijn cam is een beetje vervelend (focussen werd steeds slechter), en die mist die optie. Hij gaat ook kijken voor een betere cam overigens ;)

Ik zal proberen volgende vluchten iemand te laten filmen met mijn cam, of ik film (als ik niet moet vliegen dan ;) ) kijken of dat beter gaat.

Ach, we hebben iig beeld materiaal! :)

Waarom zet je er muziek onder nu is niet goed te horen en dan vaak ook niet goed in te schatten hoe snel ze zijn. Ik heb zelf ook de F-86 en kan redelijk inschatten dat deze even snel (langzaam) vliegt. Het lijkt ook wel bij het op gooien of er een baksteen de lucht in moet hahaha de F-86 is zelf makkelijk de lucht in te gooien van uit de linker hand zodat je met je rechter hand nog de elev en aile kan besturen als je met mode 2 vliegt.

Qua geluid vind ik ook dat ze een behoorlijk kabaal maken dat komt misschien door de 50mm EDF die kleiner is en een hoger geluid maakt dan 60mm en groter. Pas nog samen met een Jetiger (60mm EDF) achter elkaar aan gevlogen in grote cirkels (was erg leuk om te doen) de F-86 maakte duidelijk veel meer geluid vooral op volgas was de Jetiger zelfs bijna niet te horen.

Er was 1 piepschuimen brandstof tank van de F-86 losgekomen bij het landen toen maar de andere er ook afgehaald om eens te proberen wat het verschil is. De snelheid blijft wel het zelfde alleen is de acceleratie naar de top snelheid hoger dan met de brandstof tanks erop.

Overal vind ik het een leuk ding voor de fun, maar als ik dit allemaal van te voren wist had ik geen 50mm EDF gekocht maar een ander model voor 'de fun'

Het enige waar ik nog naar zou willen kijken is de mini A10 met 2 EDF's aanboort maar dat blijft zoals vaak een gok net zoals de mini's die nu te koop zijn of je het persoonlijke leuk vind.

Even off topic:
Ik zie bij bijna alle filmpjes dat het beeld onscherp wordt.
Dat komt meestal door dat de camera op AF (autofocus ) staat.
Ik zet mijn camera meestal op oneindig en dan heb je er geen last van en is het model beter te volgen door de zoeker.
Misschien kun je er je voordeel medoen.
Nu weer on topic......
Daarom gaat die $%$%@ toshiba eruit en komt er een mooie dikke panasonic SD700.
Focus ring om de lens, object herkenning (focus lock), optiek + digitale stabilisatie, 12x optische zoom, en een viewfinder.
Dat zal hopelijk een wat beter te pruimen beeld opleveren dan die stomme budget cam. ;)

Ziezo, eindelijk na bijna een 2 maanden ben ik eindelijk klaar met mijn nanojet. Ik had zelf een topic over mijn F18 die ik de grond in heb geboord, maar ik denk ik post hier effe wat ik heb gedaan.

Ik heb een f16 crashkit van hobbyking gekocht voor 20dollar, en een HET240-15 motor en 40Amp regelaar hierin gestopt. De servo's zijn nog van de f18, en ik heb vandaag ook nog 1mm stangetjes bevestigd, want dat was helaas niet dezelfde maat als de f18 kwam ik spijtig achter.
De fan die erin zit is een microfan van Wemotec 50mm. (met propadapter 3.17mm) Ik heb gekozen voor de HET240-15 omdat die precies in de microfan past. Nouja precies, heb wel effe wat uit moeten vijlen want de motor schroefjes kwamen niet precies uit.

Zo dit wou ik effe showen voordat ik hem weer de grond in boor. de motor levert 400watt maximaal voor 10 seconden, en geeft meer stuwkracht dan dat ie weegt :evil: echt een kleine speedy gonzalez... hoop ik. Batterij is trouwens 1100 mah 25c, van hyperion. Eigenlijk is niets meer origineel behalve de servo's dan, hehe :p
(als je info wilt hebben waar al dit spul vandaan komt kun je me pmmen)

Uploaded with ImageShack.us

Waar het spul vandaan komt kunnen we zo ook wel zien denk ik. :lol:

Mwah, alleen de kit komt van die firma inclusief stikkers, de rest komt allemaal uit Nederland. Ik hoop dat het morgen een beetje goed weer is, dan kan ik er meer over zeggen. Maar het verschil met die f18 aan stuwkracht, is 2x zoveel dat kan ik al zo voelen. (dat is wat we willen, powerrrr ,speeeeeed :p)

BTw, de plastic cockpit (die nog heel is) van de f18 is ietsjes langer dan de kap van deze f16, en ik vond het ook niet echt mooi. Dus ik heb ik hem zo maar gelaten, een drone F16 noem ik het hehe.

Laatst bewerkt:
Volgens mijn calculator gaat dat zelfs op half gas maar net 4 minuten halen, dus ben benieuwd. ;)

Let er overigens wel op dat volgas meer vraagt dan de accu kan leveren.
1100mAh 25C geeft maximaal 27.5A af, en ik gok erop dat je motor 35A zuipt.
Dus kijk uit dat je niet et een en ander opblaast, zou zonde zijn. ;)

EDIT
Hmm, ik zie net dat je motor een 300 watter is, dat zou nog net kunnen met je accu. :p
Maar vliegtijd is toch niet best hoor, gemiddeld 3.3 minuten ( 50/50 halfgas/volgas) zou het geven.

Laatst bewerkt:
Volgens mijn calculator gaat dat zelfs op half gas maar net 4 minuten halen, dus ben benieuwd. ;)

Let er overigens wel op dat volgas meer vraagt dan de accu kan leveren.
1100mAh 25C geeft maximaal 27.5A af, en ik gok erop dat je motor 35A zuipt.
Dus kijk uit dat je niet et een en ander opblaast, zou zonde zijn. ;)

EDIT
Hmm, ik zie net dat je motor een 300 watter is, dat zou nog net kunnen met je accu. :p
Maar vliegtijd is toch niet best hoor, gemiddeld 3.3 minuten ( 50/50 halfgas/volgas) zou het geven.

Dat van die 27.5 amp dat klopt wel theoretisch, Sven, maar die 25c is wat de fabrikant opgeeft voor zijn veiligheidsmarge. Waarschijnlijk zal hij op piek veel meer kunnen leveren dan 25c, heb ik mij laten vertellen door enkele hyperion bronnen. Maar idd vliegtijd is erg kort, mijn concentratie is ook erg beperkt met zoiets dus het hoeft ook niet veel langer anders gaat het vervelen. Heb 3 van die lipotjes gekocht dus kan behoorlijk wat afwisselen.

Sven, of iemand anders, hoe zit het nou met dat zwaartepunt bij een f16 nano? zit dat nou op 60mm of 70mm vanaf de vleugel?

Crashkit, goed id, kun je zelf bepalen wat er in komt.

Tips:
Inlaat rand afronden,
uitlaat glad maken (overhead projector
sheet of ander velletje glad plastic)

Laatst bewerkt:
Niet je pret drukken

Hallo Doosan,

Ben ook met zoiets bezig maar dan met een andere Nano jet.

Om niet geheel je pret te drukken zou ik als ik jouw was toch de servo's vervangen.

Dit omdat de druk op je roeren ook hoger zal worden naarmate de snelheid toeneemt. De standaart servo's zijn gewoon echt ruk!

Het zou toch zonde zijn na al die moeite dat je hem weer de grond in boort door een technisch defect.

Succes

errug jammer idd dat ze niet alle plastic delen verkopen in die "crash kit"... maar goed.

Ben benieuwd hoe dat raketje gaat vliegen!!!

En ja, vervang je servo's... echt, geloof ons ;)

Zo, inmiddels 4 vluchtjes verder, met de originele servo's, ging perfect tot vanmiddag.

Als ik weinig gas geef is er niks aan de hand, als ik middel tot vol gas geef dan zijn de trillingen zo hevig (kan er niks aan veranderen, fan is gebalanceerd en loopt nergens meer aan, gewoon teveel power) dat 1 van die servo's uit zichzelf begint de bewegen. Waarschijnlijk zit er een potmeter of iets niet goed en is door de trillingen erg rap gaan slijten.

Maandag ga ik effe nieuwe servo's halen, moet ik dan voor metal gear of carbon servo's gaan? Het moeten erg robuuste servo's zijn want alles trilt als een gek.

Hij vliegt btw ietsjes harder dan de originele nanojets, maar niet veel. Wat ie wel heeft is stuwkracht, hij klimt bijna net zo hard als een normale nanojet van robbe vooruit vliegt. :p

Back