Robbe Nano Jets

Jep, dat zijn de zelfde.
Met een mesje in de vleugel en het roer een snede maken van ongeveer een cm diep het scharnier er in en dan het roer er op schuiven, even op en neer buigen en dan een paar druppels dunne CA lijm er op en vast zit de handel.
Succes verzekerd

Turbo-Dreams

Even een aanvulling op mijn bericht hiervoor.
Je kan alleen CA lijm gebruiken als het modelmateriaal EEP of SOLIDPOR is.
Als het Styropor of Piepschuim is kan je alleen CA lijm voor STYROPOR gebruiken.
Dunne CA lijm vreet Piepschuim of Styropor weg en vernietigt je model.

Flauwekul allemaal, gewoon UHU por of de chinese 80 cent variant.
Blijft even flexibel als et schuim, gaat in een crash eerder mee dan dat et losbarst.

Och Sven, zo heeft iedereen z'n eigen methode of jij dat nou flauwekul of niet.
Ik heb goede ervaring met CA scharnieren en ik weet voor mezelf dat dat een langdurige bevestiging is wat ik van tape niet kan zeggen.
Met UHU Por als scharnier heb ik geen ervaring dus daar zal ik niet over oordelen.

Ik vind CA en Epox behoorlijk broos. Als het schuim een keer flext dan springt het er soms wel erg makkelijk vanaf. Bij het repareren van een gecrashed model kon ik het schuim een beetje buigen en de CA vellen er als oude verf vanaf trekken. Dat lijkt mij niet zo super iig. ;)

Graupner geeft niet voor niets aan dat verschillende modellen, zoals de Junior S en Multiplex met de Microjet, met CA lijm gelijmd moeten worden.
Of je hebt oude CA lijm gebruikt of de verkeerde.
Maar laten we hier over op houden want dit wordt weer een eindeloze discussie.
Ieder doet het op z'n eigen manier. :confused: :rolleyes:

even een prop. balancer gekocht bij rctechnics, helaas niet op vooraad maar dat komt dan vanzelf wel net als de lipo,s.

ook de neus en de richtingsroeren zijn opnieuw geschilderd, heb ik netjes gelijmd met wat filler vlak gemaakt en geschuurd en zwart geverft.
heb niet zon speciale kleur blauw dus maar zwart.

het enigste is een beetje veraf brokkeling voor aan de neus het is ook een vreemd soort lak wat ze er op smeren erg dun en gaat er snel af.

hoe balanceer je eigenlijk een EDF propellor?
heeft natuurlijk meer bladen dus anders als een normale prop. lijk mij (ja ik heb een eind verderop gekeken maar kan geen antwoord hierop vinden)
graag een duidelijke ''how to'' dat zou wel fijn zijn.

Mvg wilbert

Laatst bewerkt:
Zo, originele servo's eruit gehaald, en nieuwe besteld.
Ook stekkers omgesoldeerd naar Deans.

Alleen een vraagje over de balanceer stekker van de bijgeleverde lipo, Die pas niet op mijn lader. Is daar een verloopstukje ofzo voor te verkrijgen ? ik heb :Balanceer stekker: JST-XH.

Groetjes,

Dat zal wel zon kleine kokam/polymax stekker zijn. Die kun je ook kopen bij hobbyking, verloopje is zo gemaakt. ;)

ok, bedankt voor je zoektocht turbo!
zal het wel overt,t hoofd gezien hebben.

maar mijn fan is ernstige onbalans begint ernstig te trillen en te zoemen bij een klijn beetje gas.
de vorige eigenaar heeft een straal gas gegeven en toen is de hele fan aan stukken geknald (zon kracht heeft dat dus!)
heeft er een nieuw fannetje bij gegeven dus daar komt hij nu in.

ok, bedankt voor je zoektocht turbo!
zal het wel overt,t hoofd gezien hebben.

maar mijn fan is ernstige onbalans begint ernstig te trillen en te zoemen bij een klijn beetje gas.
de vorige eigenaar heeft een straal gas gegeven en toen is de hele fan aan stukken geknald (zon kracht heeft dat dus!)
heeft er een nieuw fannetje bij gegeven dus daar komt hij nu in.

Jup.. dat was ook een van de redenen dat ik mijn F16 heb laten fikken. De fan was stuk gegaan, nadat ik volgas wat gras naar binnen getjopt had.. schoepen vonden dat niet leuk... stuk als gevolg

ik heb eigenlijk no ervaring met edf,s maar ze zijn volgens mij wel erg gevoelig op propellor balans niet?
mischien dan ik op de beurs in dortmund (april) een wat mooiere grotere edf koop.

ik weet niet of ik nou eigenlijk te veel heb betaald voor dit jettje, gaf er vijf tientjes voor incl de verzending maar het schijnt achteraf een jettje te zijn met nogal wat - puntjes.

over die servo,s zijn deze echt slecht, en als ze gewoon werken op de grond dan ook vervangen?

Wilbert schreef:
ik weet niet of ik nou eigenlijk te veel heb betaald voor dit jettje, gaf er vijf tientjes voor incl de verzending maar het schijnt achteraf een jettje te zijn met nogal wat - puntjes.

Het is een hobby en dat wil zeggen dat je er wel wat aan moet doen. Ook een kant en klaar model is voor verbetering vatbaar.
Ik krijg steeds meer de indruk dat het geen hobby meer is met maar een koop en weggooi tijdperk m.a.w. niet goed dan in de kliko en we kopen wel weer een nieuwe.
Bestaan er nog wel echte modelbouwers ????
Volgens mij zijn dat er nog maar paar die echt een model van tekening maken.
Ik moet ook wel zeggen dat het ons steeds makkelijker gemaakt word met dat goedkope spul maar of de hobby er beter van word betwijfel ik.

Ik bouw niet graag, ik houd me liever bezig met vliegen. Wat is daar dan mis mee? :roll: De hele winter aan een blok hout zitten keutelen die misschien in 1 vlucht de kliko in kan, dat zie ik absoluut niet als plezier. Geef mij maar een mooi en goedkoop model, dan durf je er tenminste mee te vliegen, en doet et niet zo zeer als je een keer gras hapt.

Laatst bewerkt:
idd, het is allemaal zo kapot dus je moet er niet te veel werk en geld in steken.

het gat is aan 1 kant te klijn mag ik dat wat groter maken met een boor zodat de centreerder erin past?

Laatst bewerkt:
Back