Robbe ompool relais

Discussie in 'Gevraagd' gestart door janneman, 14 jan 2019 om 16:12.

1. janneman

janneman

Lid geworden:
    19 sep 2003
    Ik ben op zoek naar 1 of 2 Robbe ompoolmodule no 8304
    Heeft u er nog liggen die u niet gebruik hou ik me aanbevolen.
    Ik had graag een foto bij geplakt maar omdat ik er al een tijdje uit ben door omstandigheden weet ik dat niet meer
    Hoop dat iemand mij kan helpen, ik ben nu bezig de Dusseldorff te renoveren en één ompoolmodul is defect van de bediening van de bootkraan
    Prijs nader overeen te komen
    Vriendelijke groet Jan

2. N.P.S.

N.P.S. Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2007
    Is (laten) repareren nog een optie?

3. brutus

brutus Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Ik ben er heilig van overtuigd, dat wát er met dat moduul ook aan de hand is, dat Jan van Mouwerik ("Corrien" hier op het forum) dat ding in een oogwenk en voor een zéér acceptabel bedrag weer aan het werken krijgt....

4. janneman

janneman

Lid geworden:
    19 sep 2003
    Hallo Brutus, we hebben al een oplossing denk ik, ik had het met mijn zoon er over wat ik aan het doen was en die vroeg om een foto van de ralais en die kwam even later met een appje dat ik bij een website kon kopen wat ik nodig had
    dat heb ik gisteravond nog besteld en hoop dat ik het zelf kan oplossen.
    Bedankt voor je reactie.
    vriendelijke groet,
    Jan

5. brutus

brutus Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Is uiteraard ook een mogelijkheid: Als het relais kapot is, zal het niet zo'n probleem zijn een nieuw relais te kopen en te plaatsen.
    Als de aansturing van het relais kapot is, tsja, dan hangt het van je kennis van electronica af.... Maar dat zal ook niet zo heel moeilijk zijn, want die dingen waren nog uit de tijd van ver voor de SMD techniek, dus simpele torretjes, condensatortjes en weerstandjes.

jkoeter vindt dit leuk.
  6. janneman

janneman

Lid geworden:
    19 sep 2003
    Brutus, volgens mij is het een relais dat blijft kleven , zo gauw ik de spanning er af haal hoor ik hem klikken, dat wil uiteraard niet zeggen dat het niet aan de elektronica ligt want die kan er ook voor zorgen dat het relais ingeschakeld blijft.

jkoeter vindt dit leuk.
  7. hobbyist

hobbyist

Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Dan lijkt het er op dat de contacten door een te hoge stroom aan elkaar zijn blijven plakken, dit verhelp je alleen door het relais te vervangen.

8. janneman

janneman

Lid geworden:
    19 sep 2003
    Hallo Hobbyist, dat ga ik dus ook proberen helpt het niet dan overweeg ik het na overleg naar Corien te sturen ik heb een paar relais besteld want er zitten er 2 dezelfde op.
    Dankt voor het antwoord
    Vr Gr, Jan

9. janneman

janneman

Lid geworden:
    19 sep 2003
    Heren,
    Bedankt voor het mee denken.
    Ik had het geluk dat onze zoon er even naar wilde kijken en die kwam tot de conclusie dat de zenerdiode kapot was.
    Nu had ik jaren terug heel wat oude printplaten gesloopt en vonden we er nog één, dus hij werkt weer.
    Vriendelijk groet,
    Jan

Deel Deze Pagina