Robbe piper j-3 arf Nog wat nieuwe vraagjes

Hallo allemaal,

ro3051.gif

Het servo probleem is inmiddels verholpen en de motor is ook onderweg maar ik stuit op een ander probleem.

De steunen van de vleugel moeten volgens de beschrijving met schroefjes worden vastgezet maar zoals ik er nu achter ben gekomen hebben schroefjes in balsa niet echt veel houvast.
probleem ik heb wel een gaatje maar het schroefje trek ik er zo uit.
hoe kan ik dit oplossen?

en ten tweede hoe bevestig ik de motor?
in de bouwbeschrijving plaatsen ze de motor in de motorkap maar bij de meeste motoren zit de bevestiging aan de achterkant van de motor.
kan ik deze gewoon op een motormount zetten en op het schot bevestigen waar normaal de brandstofmotor komt te zitten?

thnks voor de hulp alvast ik ben bijna klaar om ermee te vliegen nu!

greets

Laatst bewerkt:
1: je kunt je ontvanger continue omzetten van model, maar dit gaat zoiezo een keer fout. Dan vergeet je bv piper instellingen waardoor alles verkeerd staat....

2: wat voor accu heb je op je ontvanger aangesloten ??

3: dit zou een redelijk leuke motor kunnen zijn: 35-48. Hierbij een 60A regelaar en een 3 of 4S lipo tussen 3000 en 4000mah

4: Ervaring met deze kist heb ik niet, maar een piper vliegt altijd goed :D

idd vergeten te vermelden ik heb een:

3s 11.1v 3200mah (35.5Wh)

dat de instellingen verkeerd komen te staan maakt nu even niet uit omdat ik me even richt op de piper want de apprentice heb ik helemaal onder controle en land hem mooi waar ik hem geland wil hebben.

thnks,
jarno

Hoi Jarno,
Ik zou zeggen dat de afgegeven spanning van je ontvanger ineens inzakt en dat je hierdoor problemen krijgt met meer dan 2 servo's.

met je andere vragen kan ik je niet helpen, maar ik zou je graag uitnodigen om, als de piper af is, bij ons op de piper-meeting te komen.

jaarlijkse-pipermeeting-bij-mvc-wings-nistelrode-20-augustus-2011-a

in dit draadje wordt er al het een en ander besproken. de zondag erna is er natuurlijk de fly-in, zoals we dat jaarlijks in hetzelfde weekend houden.

hopelijk tot ziens!!!

Laatst bewerkt door een moderator:
ik ga zo een andere ontvanger halen als ze die op vooraad hebben dan kan ik zien of het aan de ontvanger ligt.

als ik er een beetje mee heb leren vliegen dan ga ik zeker naar die meeting toe in ieder geval lijkt me leuk:cool:

De ontvanger geeft geen spanning aan de servo's, die komt van de ontvangeraccu of het BEC-systeem. Als de servo's gaan klapperen moet de oorzaak vaak worden gezocht in een ontvangeraccu of BEC-systeem dat de gevraagde stroom niet kan leveren.

Of 1 van de servo's is kapot dat kan ook nog.
Verder moeten de servo's betreft kracht sterk genoeg zijn, zijn 3kg's dus dat gaat wel lukken

bedankt voor alle hulp ik heb gister een nieuwe ontvanger en een nieuwe esc gekocht en nu is het servo probleem opgelost.

nu alleen nog een motor en dan ben ik zo goed als klaar om te gaan vliegen.

ik heb al 1 motor suggestie gehad maar zou graag nog wat meer mogelijkheden hebben omdat ik die dan voor kan leggen aan de modelzaak.

greets,
jarno

Back