Robbe power peak 400 NiCd accu niet volledig geladen????

Kapot is inderdaat onwaarschijnlijk. Probeer toch eens met langzamer laden (Max. 1C maar liever niet hoger dan 0,5C). Als het dan wel goed gaat kan je proberen om de laadstroom na verloop van een aantal keren laden en ontladen langzaam toch hoger op te voeren. Bedenk echter wel dat dit duidelijk ten koste van de levensduur gaat!

Hoi,

Heeft er soms al iemand de Robbe Poer Peak 400 eens open gesmeten?

En vveet er soms iemand hoe ik dan de lader kan instellen zodat hij bij de eerste laadbeurt het accupak volledig oplaad.
Ik moet nu om de +/_ 10 min. het pak er opnieuvv aanhangen omdat de lader niet goed is ingesteld in de fabriek.

Ben benieuvvd elke techneut me hierbij kan helpen.

Sorry maar de VV- vverkt niet mee op mijn toetsenbord.

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Nu ben je vanaf vorig jaar augustus al aan het tobben over deze lader. Dat schiet dus niet op. Wordt het niet eens tijd om het apparaat voor controle in te leveren? De garantietermijn is tenslotte 24 mnd.

Zoals ik reeds eerder in dit draadje postte is de Power Peak 400 een microprocessor gestuurde lader. Hierin zijn dus geen instellingen aanwezig, waaraan wat gewijzigd kan worden.

Roozeken ,

Ben ook niet gespaard gebleven van Power-Peak-400-miserie ....

Na 1 jaar perfect te werken bleek dat de chip defect was en hij enkel nog laadde op 5 amp ... lader werd bloedjeheet en bijna 2 packs afgefikt ...

Ding linea recta naar de hobbywinkel, waarna ze het opgestuurd hebben naar Robbe Duitsland .. Heb'm nog niet terug (bijna 4 weken ) maar heb mij intussen een X-peak 3 gekocht ...

Corrien heeft gelijk : 24 maand Robbe-garantie ... opsturen die handel ..

Bedankt voor de reactie.

Ik stuur hem terug. Ik hoop hem toch wel iets sneller terug te hebben dan jij.

guy5927 zei:
Roozeken ,

Ben ook niet gespaard gebleven van Power-Peak-400-miserie ....

Na 1 jaar perfect te werken bleek dat de chip defect was en hij enkel nog laadde op 5 amp ... lader werd bloedjeheet en bijna 2 packs afgefikt ...

Ding linea recta naar de hobbywinkel, waarna ze het opgestuurd hebben naar Robbe Duitsland .. Heb'm nog niet terug (bijna 4 weken ) maar heb mij intussen een X-peak 3 gekocht ...

Corrien heeft gelijk : 24 maand Robbe-garantie ... opsturen die handel ..

Back