robbe power peak infinity 2

ik lees hier en daar dat de infinity 2 nog geen lipo's kon laden, maar elders lees ik dat ie het wel kan.

zijn er twee versie's van geweest, een software upgrade voor lipo's te kunnen doen, of kunnen gewoon alle infinity 2's lipo's laden/of niet?

Leek me alvast een mooie lader mocht die lipo's kunnen laden.

Of mochten jullie een andere lader kunnen aanraden? hij zou vooral Nicad's en NIMH's moeten kunnen laden, en dan voor in de toekomst een 2s of 3s lipo pakketje. Het zou moeten dienen voor thuis te laden, dus liefst 220v, maar ik geraak ook wel aan computervoedingen, dus eventueel ook 12V.

Ook zat ik te kijken naar de intelli speed van simprop. Het moet geen super uitgebreide lader zijn, is enkel maar voor de starter van mijn heli, mijn ontvangerbatterij(voorlopig NiCad, toekomst LiPo denk ik), en voor de NiMh pak van mijn zender.

alvast bedankt

voor 95% zeker, 2 versie van de infinity 2.
Daar heb je dus eigenlijk nog niks aan ;)

Verder: Aan jouw gevraagde specs kan het goedkoper.
Een graupner ultramat 14 kan vanaf 12V DC en 230V AC werken. Ideaal dus.
Lipo en NiXX. Geen Loodaccu's.

De nieuwe ultramat 15 kan wel loodaccu's. Maar is zover ik weet NOG niet te koop.

Er is een Infinity 2 LI in de handel naast de gewone Infinity 2 die geen lipo`s kan laden.
Beiden zijn 12 volt laders en kunnen ook loodaccu`s laden.

btw, nog een klein vraagje omtrent laders. als ze zeggen dat ze maar tot 14 cellen NiCad kunnen laden, kan je er dan eventueel ook 16 mee laden, of is dat onmogelijk? (Let op, ik ben voorlopig enkel een Robbe 4 lader gewoon, dus veel ken ik er niet van :D )

btw, nog een klein vraagje omtrent laders. als ze zeggen dat ze maar tot 14 cellen NiCad kunnen laden, kan je er dan eventueel ook 16 mee laden, of is dat onmogelijk? (Let op, ik ben voorlopig enkel een Robbe 4 lader gewoon, dus veel ken ik er niet van :D )

En is die Li versie firmware te downloaden op de gewone infinity 2? of is de hardware verschillend

Dat gaat niet, door het te hoge voltage zal de lader de accu niet herkennen en weigeren.

Ik heb ook de oude versie en heb die laten ombouwen door Corrien, de hardware is anders.
Zover ik weet is dit niet meer mogelijk.

ok, spijtig.

wat denken jullie anders van deze lader? Deze heeft Lipo's, Nicad's tot 24 cellen(dan kan ik makkelijk mijn starterpak laden in 1 keer), tot 6.5 A laden, en kan op 12 of 220V gezet worden net als de ultramat 14, en is reasonably priced. wel maar 130W max, maar veel meer heb ik niet nodig denk ik(kan ik hier ook gewoon normaal een 6s1p 4900mah lipo pakket mee laden aan 1C?)?

powerpeak fun duo power

Charge- discharge station with battery management, for batteries consisting of 1 .. 24 NC / NiMH cells and 1 .. 8 LiPo cells, with a maximum charge current of 6.5 A.
Can be powered by a 12 Volt car battery or by the 230 Volt mains using the integral switch-mode mains power supply. Twice the fun in one charger!

Functions:
Charge
Discharge
Cycle, 1 .. 3 x discharge - charge
Display of charge - discharge time
Display of charged-in and discharged capacity
Display of charge, peak and input voltage
Display of the last five charged-in or discharged capacity values
Adjustment of discharge current, charge current and cell count.

NC / NiMH batteries
1 .. 24 cells
With automatic digital Delta-Peak charge cut-off circuit, terminates the charge process at the correct point; settings to match NC and NiMH batteries.

LiPo batteries
1 .. 8 cells
Automatic charge cut-off circuit using the CC-CV charge process, which terminates the charge at a final voltage of 4.2 Volts per cell.
Specification:
Input voltage: 10...15 Volt-DC oder 230 V AC
Charge termination: automatisch
Dimensions: 180 x 130 x 60 mm
Charge current: 0.1...6.5 A (max.130/90 W) A
No. of NC cells: 1...24 NC/NiMH 1...8 Lipoly

Dat lijkt mij een prima lader :) hij kan geen loodaccu`s laden !

Handig dat hij op 12 en 220 volt kan.

Loodaccu's is niet echt een must, gebruik ik toch niet. ik laad altijd thuis. en mocht ik een loodaccu willen laden kan ik dat gewoon met mn druppellader doen denk ik voor mn autobatterij

nog een laatste vraagje.

ik heb misschien een robbe intelli control v3 gevonden tegen een goede prijs(als deze het niet wordt wordt het de bovenstaande duo fun wel), maar de intelli(is volgens mij dezelfde versie als van die intelli speed van simprop, maar ietsje uitgebreider) werkt enkel op 12V natuurlijk.

Welke voeding is hier gemiddeld voor nodig om de voldoende power te leveren aan de lader? is 20A voldoende, of een gewone computer voeding?(ik heb hier wle nog een oude voeding van een oudere computer...)

alvast bedankt

De intelli controls hebben een laadvermogen van 120Watt. De maximale stroom die de lader trekt is 12A. Voor veel gevallen heb je dus aan een 10A genoeg.

De intelli speeds is een veel eenvoudiger typ. Laad je niet misleiden doordat de laadstroom 7A kan zijn. Dit is alleen voor weinig cellen. kortom, laadvermogen van de speed is kleiner.
Verder het hele menu is anders tussen die twee. de control kan 10 accutypen opslaan bv.

En nog over de control. Er is een oude variant V2. Die kan geen lipo's laden. De V3 kan 3s lipo laden. De V3.1 is de nieuwste en laatste, die kan 5s lipo laden.
Allemaal 25 cellen NIXX.
intelli control is een super lader! erg gebruiksvriendelijk.

het is idd de intelli control, voor een 45-50 tal euro tweedehands.

daar nog een oude computervoeding bij, die ongeveer 15 a 20 A moet leveren toch? Dat geeft me een goed en goedkoop laadstation als ik me niet vergis?

betreffende die computervoeding, wat is de minimumvereiste ervan?

Is zomaar elke computervoeding goed uit een oude computer?

alvast bedankt

Back