robbe power peak infinity 2

hoi allemaal,

ongeveer een jaar geleden begon het weer te jeuken en heb ik toch maar weer een aantal auto's aangeschaft.

natuurlijk staat de technologie ook niet stil, en ben eens wezen neuzen hier naar accu's en laders hier op het forum.

wat nu niet helemaal duidelijk is wat ik nu precies moet doen.

ik heb 2ehands bovenstaande lader overgenomen,
en ben in het bezit van de volgende accu's (allemaal nimh accu's)
orion 8,4 4500mah
Onbekend merk 8,4 3000mah (groene cellen)
orion 7,2 2700mah
2x conrad energy 7,2 3300mah

de 8,4 gebruik ik voor de mighty bull met 12t brushless, en een tamiya tl01 monstertruck met een 560 motor.

de 7,2 packs gebruik ik voor een toyota prerunner, en een ta02 frame met carbon onderdelen.

De een zegt dat snell laden DE manier is om de accu's vol te krijgen, de ander zegt juist langzaam.

de lader staat nu op 5ah ontladen en dan vervolgens na een minuut pauze laden met 4,5 ah.
de merkloze is echt op die blijft op 2000mah steken, de 7,2 orion blijft ook bij 2100 steken,

daarintegen zit de orion 8,4 na laden tot 4700mah vol en de 2 conrad accu's tot wel 3500mah. (dit is wat het display aangeeft van de robbe)

voordat ik nieuwe accu's gaat kopen wil ik toch echt zeker weten wat ik nu moet doen, als ik met minder ah moet laden dan neem ik van alle packs 2 sets zodat ik dan kan rijden en in de avond de volgende kan laden

het betreft hier een recreatie rijder geen wedstrijden o.i.d.

Een accu wordt niet met ah geladen maar met een stroomstrerkte. De eenheid waarin dat wordt weergegeven is de Ampere, afgekort A.

De capaciteit wordt weergegeven in Ampereuur, afgekort Ah.

Er zijn ook nog 1000 maal kleinere eeinheden, milliAmpere (mA) en milliAmpereuur (mAh).

Omdat je deze eenheden nogal door elkaar haalt is het handig de FAQ over accu's eens door te lezen. Veel van je vragen worden daar beantwoord.

Laatst bewerkt:
Alles over NiMH accu's kun je hier lezen: <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

De Power Peak Infinity is een snellader, die je ook als zodanig moet gebruiken. Daarover gaat deze faq: <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
klopt helemaal,

bij de lader waarde moet ook alleen A er achter, mijn fout :)
alleen op de delta peak had ik nog niet gekeken.

zeker de moeite waard.

de delta peak lader topic geeft mij de duidelijkheid die ik nodig had,

de orion 7,2 en de naamloze 8.4 accu zijn gewoon op,
de orion is geschikt voor snel laden alsmede ook de conrad accu packs (verbazingwekkende goede packs moet ik eerlijk bekennen prijs kwaliteit is meer dan goed naar mijn mening.)

ik was een beetje benauwd omdat ik bij de nihm accu topic las dat als je snelladen gebruikt, accu's kunnen ontploffen.

maar dat is dus als je echt met extreme hoge Ampere's aan de slag gaat.

ik heb de lader op 3 ampere gezet met laden, lijkt mij meer dan genoeg.

bedankt voor de reacties, had er zeker wat aan!

Back