Robbe Power Peak twin 1000W - mode select

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door strutter, 23 mei 2020.

  1. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.465
    Locatie:
    Haarlem
    Ik zou graag wat hulp van jullie ontvangen voor mijn onlangs aangeschafte lader.
    Op de een of andere manier lukt het me niet de juiste knop te vinden :rolleyes:

    Ik wil er gewoon mee laden maar heb het idee dat de lader in de cycle stand staat en krijg hem hier niet uit.
    De Lipo wordt bij aansluiten van 77% naar 60% ontladen (D(ischarge)-store) en bij opnieuw aansluiten wordt hij weer geladen van 32% naar 60% (C(harge)-store) waarna hij eindigt.
    Het pakket wordt dus niet volledig opgeladen, hij staat in de charge stand, de CV-CC is niet te wijzigen
    Op de foto het 'mode selection screen' (onderste venster), de charge mode

    DSC_0403.JPG

    Mijn opstelling:

    DSC_0404.JPG

    Onderste venster is actief, na het aansluiten van de Lipo komt hij in de D-store (ontlaad) mode

    DSC_0407.JPG


    Hier een uitsnede uit de handleiding, het kunnen aanpassen van de laad-mode geldt voor NiCd en NimH maar niet voor Lipo?

    PP0.JPG

    PP2.JPG
    Welk 'knopje' moet ik hebben?
    Hoop dat jullie me verder kunnen helpen,

    Alvast dank,
    Groeten, Ralf
     
  2. rcpilot

    rcpilot

    Lid geworden:
    27 dec 2004
    Berichten:
    116
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Laatst bewerkt: 23 mei 2020
  3. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.465
    Locatie:
    Haarlem
    Hallo Cor, dank voor je hulp!
    Uiteindelijk ben ik er uit en de boel werkt zoals het moet, laden en ontladen, ook 2 stuks tegelijk :banana:

    Op onderstaande video werkt de 'enter' knop echter soepeler dan op mijn apparaat
    ca. 01:15 start hij te laden



    Ik ben er achter gekomen dat ik bij mijn lader op 'charge' moet gaan staan en vervolgens de enter knop 5-7 sec ingedrukt moet houden, dan pas start hij
    Je moet het maar even weten ;)

    Cor nogmaals hartelijk dank :beer:, blij dat de boel nu werkt zoals het moet

    Groeten, Ralf
     
  4. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    De software versie 1.04 is laatste versie die Robbe voor de Power Peak Twin heeft uitgebracht. Deze versie is inclusief handleiding en USB-driver hier https://www.kohorst.eu/download.php te downloaden.

    Sinds kort heb ik deze lader. Ben er nog mee aan het experimenteren. Alles lijkt goed te werken, maar één ding daar kom ik niet uit. Als de lader het laadproces beëindigd, dan worden de geladen capaciteit e.d. op het scherm getoond. Wat moet ik doen om dit scherm te verlaten om de volgende accu te gaan laden? De lader heeft softwareversie 1.04.

    Aanvulling: Gevonden! ESC toets langer dan 2 seconden indrukken!
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2020
  5. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.465
    Locatie:
    Haarlem
    Sorry te laat met reageren maar datzelfde (ESC toets ingedrukt houden) had ik net ook van de week uitgevonden.
    Als je eenmaal de knopjes weet te vinden is het een fijn ding (maar dat is wel vaker zo :D)
     

Deel Deze Pagina