Robbe power peak ultimate updaten?

Ik moet voor mijn hummingbird een lipo lader hebben. Nu heb ik al een power peak ultimate en heb gehoord dat je hem kan updaten voor lipo's. Waar kan ik dit laten doen, hoeveel kost dit en hoe lang ben ik hem dan eventueel kwijt? Ik zag ook een los lipo ladertje voor 15 euro maar dat zal wel niet zo goed wezen voor het accutje.

Bedankt voor de link! ik had al gezocht maar helaas niet gevonden. Maar is zo'n ladertje van 20euro verder veilig en goed? Bij eheli.nl staat ook een lipo ladertje voor 15euro. Zal daar nog verschil inzitten?

Echt slechte laders bestaan niet.. het hangt er helemaal van af wat jij van je lader verwacht.

Op die 'goedkopere' laders zit geen display, zo zie je dus niet hoeveel stroom er loopt, wat de spanning van je accu is, en hoeveel mAh er nog in of uit gaat.
Verder stoppen die ladertjes pas als de stroom 0,0 is. Duurdere laders stoppen meestal met laden onder een bepaalde stroom, bijv. 100mA

denk dat ik dan eerst maar zo'n 15 euro ladertje erbij koop want ik heb geen zin om 2 weken te wachten voordat de ultimate is opgestuurd en terug is. Wil eerst wel eens proberen te vliegen, kan hem altijd nog opsturen.

Back