Robbe Power Peak UNI 7Q

Beste bouwvrienden,
Ik wilde mijn vaar accu 12V 7.2 Ah opladen en wat blijkt? De poetsvrouw had hem blijkbaar afgekuist en daarbij is het schuifschakelaartje van de spanning instelling van 12V naar 2V verschoven. Ik had dat niet direct in de gaten, maar het laadlampje begon al snel na het aansluiten te knipperen alsof de batterij vol was.
Nu blijft het knipperen ook nadat ik de schakelaar terug heb geplaatst op 12V
Kan er een zekering gesneuveld zijn? Ik heb geen schema. Vandaar mijn vraag hier, anders moet ik misschien 2x betalen:rolleyes:.
Bedankt bij voorbaat voor de hulp.
Joop

De stand van dat schakelaartje bepaalt alleen tot welke spanning de accu wordt geladen. Als het in een te lage stand staat gebeurt er niets en gaat er dus ook niets stuk.

Je hebt blijkbaar een 12 V accu, die óf al vol is óf defect.

Met een universeelmeter kun je vaststellen of de accu tot de correcte eindspanning wordt geladen. Deze moet circa 14,1 Volt bedragen als de lader meldt, dat de accu vol is. Als je daarna de accu losneemt van de lader zal de spanning van de accu dalen tot circa 13,2 Volt.

De stand van dat schakelaartje bepaalt alleen tot welke spanning de accu wordt geladen. Als het in een te lage stand staat gebeurt er niets en gaat er dus ook niets stuk.

Je hebt blijkbaar een 12 V accu, die óf al vol is óf defect.

Met een universeelmeter kun je vaststellen of de accu tot de correcte eindspanning wordt geladen. Deze moet circa 14,1 Volt bedragen als de lader meldt, dat de accu vol is. Als je daarna de accu losneemt van de lader zal de spanning van de accu dalen tot circa 13,2 Volt.
Bedankt Corien, de accu blijkt nu volgens mijn meting nog vol te zijn. Was toch al een maand geleden sinds de laatste oplading plaatsvond.
Gr. Joop

Back