Robbe PowerPeak Infinity 3 BID

De nieuwste versie van de Power Peak Infinity 3 BID kan inderdaad A123 accu's laden. In de handleiding is dat nog niet opgenomen en ook op de site van Robbe heb ik hierover nog geen info gevonden. Bij het nieuwe type prijkt zeer prominent een sticker op de verpakking met daarop: "Neu" en "LiFe A123".
Oude exemplaren kan men reeds sinds augustus laten updaten(volgens navraag van een medeforumer, wiens naam ik ben vergeten :oops: ). Deze update-faciliteit is uitsluitend in Duitsland beschikbaar, maar kan uiteraard ook via de servicedienst voor België/Nederland verlopen. De kosten bedragen € 15,- excl. btw en porto.

De bijbehorende balancer heeft als bestelnummer 8492 en heeft als benaming Top Equalizer 6 Zellen 300.

Corrien zei:
De bijbehorende balancer heeft als bestelnummer 8492 en heeft als benaming Top Equalizer 6 Zellen 300.
Corrien,

Enig idee of de Robbe 8488 Top Equalizer 6 Zellen ook geschikt is?

Groeten,
Niels R.

Ik heb er dus ook net een gekocht, heb er 1 accu mee geladen en nu doet het display het ineens niet meer :?:
Net een half uur laten staan en nu doet ie het weer, is dit een bekend euvel?

Allereerst de 8488: dit is dezelfde equalizer, maar dan met software voor LiPo's. Deze is dus niet geschikt.

Verder: bij de Infinity3 heb ik reeds eerder een splinternieuw exemplaar gehad, waarbij de lintkabel iets uit de connector was gekomen. Uiteraard is het eerste advies om de lader bij de winkelier om te ruilen, want dit hoort natuurlijk in service te worden verholpen. Eventueel mag je ook zelf kijken, zonder dat er gezeur komt met garantie. Hiervoor heel voorzichtig het bovenhuis oplichten. Hieraan zit een lintkabel voor de toetsen, een lintkabel voor het display en twee draden voor de display-verlichting. De kabels zijn tamelijk kort. De display-connector heeft een vergrendeling (donkerbruine kunststof). Deze openen, kabel aandrukken en vergrendeling sluiten.

Het display "hangt"ook de hele tijd, als ik dan klik hoor ik wel piepjes maar ik zie geen activiteit meer op het scherm

Wat is een goede manier om die BID chips aan je accu te bevestigen?
Het scherm van mijn lader blijft overigens telkens "hangen" dan staat alles stil, het apparaat laad dan nog wel want soms gaat ie weer aan gedurende het proces of bij het einde.
Is dit ding dus nu al stuk??

Al gekeken naar die kabel voor het display? Als die niet lekker contact maakt, dan kan het zeker voorkomen dat dit scherm af en toe niet vernieuwd.

Met betrekking tot de BID-chips, deze zitten bij mij aan de smalle lange zijde van de accu, onder de krimpkous geschoven vlakbij de kabels. Ik kan er dan nog mooi bij met het BID-kabeltje, en de vorm van de accu wordt niet teveel aangetast. Lukt dit niet, dan deze vastplakken op de kopse kant van de accu :) Maar meestal geeft de krimpkous hier wel de mogelijk toe. En voor het kabeltje, deze is bij de meeste van mijn accu's goed te verwijderen. Maar de meeste modellen geven vaak ook genoeg ruimte, om dit kabeltje gewoon te laten zitten.

Als je deze lader opstuurt voor een update, hoelang is deze dan normaal onderweg.
Heb de mijne eind december binnengeadaan en nog steeds niet terug.
Wie heeft hier nog ervaring mee?

Back