robbe profi home charger v1 <> v2 ?

• Topicstarter Topicstarter wim40
  • Startdatum Startdatum
W

wim40

Guest
Hi,

Ik heb een Robbe profi home charger v1. Deze heeft als versie 1.00 . Door hier te zoeken heb ik gevonden dat er een upgrade bestaat en dat die 35 € kost. Wat zijn de verbeteringen van deze upgrade ? Ik kon niets vinden op de Robbe website :(

Thx

Wim

Nieuw bij de PHC V2:

-een betere, stillere temperatuurgestuurde ventilator.
-een fijnere instelling van de stroomkeuze.
-buzzer kan uit- en ingeschakeld worden.
-alleen ontladen is ook mogelijk.

Als men een V1.1 heeft bedragen de updatekosten € 22,50 (als ik het uit het hoofd goed zeg). Hierin is de ventilator niet inbegrepen.
Als men een V1.0 heeft is het raadzaam om eerst kontakt op te nemen met de servicedienst. Er is dan een aparte regeling mogelijk.

Hi Jan,

Thx voor je snelle respons. Als ik de lader opzet dan geeft hij op zijn display 1.00. Dit is dan een V1.0 ? Kan ik op een andere manier zien welke versie dit is ?

Als ik tussen de regels lees dan is de upgradekost voor een V1.0 beduidend hoger ?

Is er in de laad en ontlaad processen ook iets aangepast ? Ik heb ook andere laders (infinity 2 en ultra duo plus 2) die ik voor het "zwaardere werk" kan gebruiken.

Bedankt

Wim

Dit betreft inderdaad een V1.0 .

Tussen de regels lees je verkeerd :wink: .

In het 'auto' programma is er voor NiMH-laden een verbetering opgenomen in de V1.1 versie. Uiteraard is deze verbetering ook in de V2 aanwezig.

Hi Jan

Bedankt voor de info.

'k Zal deze lader dan eens "ten gepaste tijde" binnen doen bij Albatros te Mechelen (of is het Muize of Zemst) voor die upgrade. Spijtig dat zo'n zaken niet op afspraak kunnen want dan ben ik die lader weer voor een maand kwijt.

Wim

Zoiets kan best wel op afspraak, maar vanuit België is het een aardig stuk fietsen naar Maasland (zo'n 15 km ten westen van Rotterdam).
De Albatros (Muizen-Mechelen) stuurt trouwens elke week een grote reparatie-zending, die normaal gesproken de erop volgende week (donderdags) weer in Muizen terug is. Met een goeie week wachten is de lader dan heus wel weer terug.

Jan, is er aanleiding om een Versie 1.1 te upgraden of heeft het niet heel veel toegevoegde waarde?

Je kunt aan de hand van de extra features bepalen of er iets interessants tussen zit. Persoonlijk vind ik het alleen nuttig dat je de buzzer kunt uitschakelen.

Hi,

Op een goede week inorde: vorige week dinsdag binnen, vandaag, donderdag, terug.

Het mag ook eens gezegd worden als het goed is: prima service van Albatros en Robbe reparatiedienst !

Wim

Back