Robbe Ranger

Hallo,

Ik heb nog een ouwe Robbe Ranger op de kast liggen.
De vleugel is al diverse malen gebroken vroeger bij het "proberen te leren vliegen" , wel steeds gemaakt en volgens mij zit het als een huis.

Nu ben ik dus 10 jaar verder en wil eigenlijk heel graag gaan zweven met een motorzwevertje.

Mijn vraag : Is het nog de moeite waard om hem een beetje toonbaar te maken ?
(moet een nieuwe regelaar in a 12 euro en wat werk) of vliegt het als een natte krant ?
Ik heb namelijk geen zin om een hoop tijd in een toestel te steken waarvan al gezegd wordt dat het totaal niet vliegt of heel slecht zweeft.
Dan spaar ik liever even door voor een andere zwever.
Als het wel de moeite is weet iemand dan toevallig waar het zwaartepunt moet liggen ?
(meestal ongeveer 1/3 vanaf de voorlijst maar geldt dat ook bij zwevers ?)

René

Heb er ook een tijdje mee gevlogen.
Opzich een grappig ding voor rustig rond tuffen.
Vloog er mee met een speed 600 en 7cellen nicd.

cg ligt idd op 1/3

Ding is aan zijn einde gekomen toen tijdens een rol de vleugels eruit floepten :lol: (volgens mij zwerft er nog een goede vleugel op de zolder rond)

Misschien eens een easyglider electric in overweging nemen? Is een leuke vlieger die wat meer in zijn mars heeft en waar je wat pittiger mee kan vliegen. Daarbij is hij oerdegelijk en redelijk betaalbaar.

Haha, ja daar ben ik ook altijd bang voor geweest dat me vleugels eruit floepten...maar zover ben ik nog nooit gekomen dat ze eruit konden vallen.

Die easyglider ziet er wel heel erg leuk uit.
En inc. motor voor een redelijke prijs.
Als ik met een borstelmotor blijf vliegen kan ik net zo goed even een regelaar bestellen en me Robbe Ranger even tijdelijk in gebruik nemen.
Is die easy glider electric (met klapprop) ook geschikt als hellingzwever ?
Het lijkt me heerlijk om eens een dijk/duin op te zoeken en een beetje te hangen in de lucht.
Ik moet wel zeggen dat ik die hele gladde modellen (soort kunststof romp ofzo) ook heel erg mooi vind, vaak ook modellen van maar 120 cm a 140 cm span.

René

Back