Robbe RC type Cardinal swiss edition.

Ik kan het volgende kopen.
Ik ben een beginner en heb nog nooit echt gevlogen, alleen op een sim.

Mijn vraag:

is dit een goede beginners vliegtuig en wat mag zo iets nu 2e hands kosten.

Te koop wegens beëindigen van mijn hobby elektro vliegtuig Robbe RC type Cardinal swiss edition.
Spanwijdte 1550 mm.

Het geheel is compleet vliegklaar, het toestel is punt gaaf.

Uitgevoerd met twee servo’s voor hoogte- en richting roer.

4 kanalen ontvanger en zender Futaba T4EXA.

2 stuks Panasonic 2000 pack 8,4 volt

Universele laad-/ontlaadschakel unit.

Technische specificaties:
Schakelcircuit U2402B.
Automatische afloopsturing: accu- formering, snellading, overgangslading, behoudlading.

Laad- en werkspanning: 9V- 26 V

Laadstroom: instelbaar 500mA , 1A, 2A, 3A

Aantal cellen 1-12 in serie geschakelde cellen ( NC of NiMH)

Batterijen oplaadbaar op de sigarettenaansteker van de auto.

Graag jullie advies.

Gr Gert

Wat ik zelf in jouw geval zou doen is eerst bedenken of ik in clubverband wil vliegen of buiten clubverband.

Met dit formaat model kun je volgens mij beter bij een club aansluiten en met begeleiding leren vliegen. Je hebt dan de ruimte om goed te vliegen want deze moet je met z'n 1,5 kg niet in een park gebruiken.
Als je dan toch naar een club wil zou ik behalve hier, waar je ook goed advies krijgt, ook bij een club informeren bv welke mode ze vliegen wat weer bij het lesvliegen van belang is.

Wil je buiten clubverband vliegen, dan raad ik je aan het draadje http://www.modelbouwforum.nl/forums/bouwverslagen-vliegen/30956-bouwverslag-tigermoth-je-uit-3mm-depron-~-filmpje.html te bekijken. Het hoeft niet veel te kosten en je hebt ook daar veel plezier van en deze kun je wel in een park vliegen (als het niet te druk is natuurlijk;) ).
In dat draadje kun je ook met je vragen terecht en krijg je hulp.

Wat dit model tweede hands mag kosten weet ik helaas niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Advies kost de Robbe Cardinal ("gewone" of "Swiss") € 69,90 (dat is inclusief motor + propeller) de Zender Futaba T4EXA kost advies € 149,-- inclusief 6 kanaals ontvanger en 3 servo's ... accu's ca. € 20,-- per stuk ... de lader klinkt als "zelfbouw" waarde ??? en verder zal er nog een regelaartje in zitten een 30A regelaar van Robbe kost nu € 41,-- ...

Dus als je het nu nieuw zou willen kopen ben je ongeveer € 300,-- kwijt ... tweede-hands dus "iets" tussen de € 100,-- en € 150,-- afhankelijk van de leeftijd en daadwerkelijke staat ...

Back