Robbe Rembertiturm INFO gevraagd..

Nu ik eindelijk het forum mag betreden zal ik er gebruik van maken ook...

Ik heb hier een Rembertiturm staan waarmee ik de komende tijd wel even zoet ben. Ik zou graag van medebouwers willen weten of er modificaties toegepast moeten worden aan het model om er dalijk heerlijk mee te kunnen varen. Of moet ik rekening houden met de motoren, schroeven enz? Om een kort verhaal lang te maken, ik zoek allerlei informatie over dit schip.

Ook zou ik graag willen weten wat het meest originele kleurenschema is. De vorige eigenaar had het over muisgrijs.. Maar dat is een zeer ruim begrip.

Ik moet zometeen ook de romp een kleur geven. Met wat voor soort verf/coating kan ik dit het beste doen? De romp is van kunststof... Ik weet uit ervaring dat sommige verven scheurtjes gaan vertonen na enkele jaren. Dit zou ik graag willen voorkomen.

Alvast bedankt! Ik zal het de volgende keer wat korter houden.. :roll:

Robert

Aanpassingen

Beter laat dan nooit, ik ben een tijdje niet op het forum geweest. De Rembertiturm uit de doos ligt veel te hoog. Alle vakken aan de zijkant horen een gelijke hoogte te hebben. Vanuit de doos kun je het ook wel vergeten om veel spullen in te bouwen omdat hij te weinig diepgang heeft.

Enige gegevens van mijn eigen turm:
2 decaperms (ieder eigen vaartregelaar)
boegschroef (proportioneel regelbaar)
1x 6V 10Ah accu (motoren)
1x 12V/3Ah accu voor de brandblussers (2x BMW ruitenwisser)
1x 12V/1,2Ah accu voor de electronica te schakelen (veel relais)
1x ontvanger accu omdat ik niet van BEC systemen hou.
totaal gewicht 19 kilo. tot nu toe 25 lampjes (en worden er steeds meer), 4 geluiden, 2 blussers, 2 rookgeneratoren. Alle accu's worden tegelijker tijd in/uit geschakeld via 1 schakelaar welke een relais groepje aanstuurd. Komende maand(en) nog erop te zetten: ankerlieren functie, winch functionaliteit, afschietsysteem, sleeplosgooien en reddingsboten op/neer. Kraan is en blijft voorlopig functieloos en zal waarschijnlijk mettertijd verdwijnen daar deze niet echt mooi is om te zien. Misschien niet helemaal schaal maar ik vind het mooi en het is mijn boot. Laat je daarom ook niet gek maken door anderen. Al die moderne bouwdozen van providers hebben allemaal hun roots bij schapen als de Rembertiturm en leeftijds genoten liggen.

De gehele boot heb ik opgebouwd uit modules, op die manier kun je van alles maken (en testen) en tegelijker tijd ook met een werkende boot varen, welke er niet uitziet als een varende werkplaats. Ik heb zelf ook nog wat extra toegangen gemaakt. bijvoorbeeld onder winches en onder de reddingsboten. Hierdoor kun je makkelijker bij alle electronica. Elk deel van mijn schip heeft ook een eigen functie. Achterin motoren en accu's, midden electronica, relais en schakelprints, voorin pompen en divers. Alle compartimenten zijn redelijk waterdicht van elkaar (waterdicht tot 5cm) gescheiden en alle electronica ligt minimaal 1 cm vanaf de bodem voor het geval dat de boot water maakt.

Doe er je voordeel mee. Zoek bij Google op afbeeldingen en je vind diverse plaatjes van de boot. De originele kleur is muisgrijs met een tintje blauw erdoor heen. Goede kunststof primer doet wonderen. Vervolgens lak voor kunststof deuren erop.

Succes,

Danny

Hallo Ome Robert,

het is gewoon een heerlijke boot om mee te varen, doe dit al meer dan tien jaar en nog steeds met veel plezier.

Veranderingen???
weet niet meer echt hoe het origineel was maar meen met draaibare straalbuizen, heb nu beckerroeren, zijn ook goed.
Motoren ook twee decaperms, maar op 1 regelaar.
Robbe boegschroef, op regelaar.
2 x 6V 10Ah accu's
dek goed waterdicht maken.
en veel functies inbouwen, plaats genoeg.

Kraan was toendertijd idd een groot probleem, zou nu wel uit te voeren zijn en natuurlijk ook zeer speelrijk zijn en het model zeker mooier maken. Maar dan ook alles werkend maken op die kraan.

Bootje gaat bij mij in zijn laatste volle vaarseizoen, het nieuwe project is bijna klaar.

En wat betreft die kleur, die was inderdaad grijs. z\oek maar eens op de rederij OCE meen ik. Hadden toen een hele serie turms.
De mijne is nu rood wit, dus wat let je om de kleur aan te passen naar een bestaand voorbeeld???

André

Back