robbe rofly cockpitkapje

Vorig jaar een robbe rofly gekocht via marktplaats.
rofly2.jpg

Ik dacht in eerste instantie dat ie helemaal compleet was meer helaas mis ik de originele stickers.

Maar goed, ben inmiddels begonnen aan de bouw. Heb de vleugels deelbaar gemaakt. Lekker makkelijk in vervoer en wie weet ooit nog eens een opzetmotortje erop.

Maar ik van de bevestiging van het cockpitkapje ben ik niet erg gecharmeerd.
Voorin een parkertje en achter door het kapje een parkertje in de romp! :(

Geen mooie oplossing! Wie kan me helpen met een mooie oplossing?

Leuk kistje.

Daar heb ik ook met veel plezier mee gevlogen.

Voor de cockpit bevestiging zou je iets aan de binnenkant kunnen zetten zodat je dit niet aan de buitenkant ziet.

Zelf vaak wel een soort van constructie gemaakt waarbij aan de voorkant een houten pen bevestigd aan de cockpit in de romp valt en aan de achterkant iets van een pennetje ( wel of niet verend) wat in de romp zit en dan de cockpit vast houdt.

Maar aan de binnenkant iets lijmen waaraan een elastiekje aan de binnenkant bevestigd wordt ,waardoor de cockpit tegen de romp gedrukt wordt werkt ook.

Thanx!

Die magneten lijken me wel wat. En anders wordt het een combinatie van beide suggesties denk ik.

Is dit wat? Of is dat te klein?
supermagnete.nl - S-02-01-N: Schijf D 2*mm H 1*mm
k dacht er 3 of 4 te willen gebruiken. 1 voor, 2 aan de zijkanten. of 2 voor.

Oja, ik vlieg met 2.4 GHZ. Kan dat geen kwaad?
En als ik een regelaar er in heb zitten?
Levert dat geen storing op?

Thanx!

Die magneten lijken me wel wat. En anders wordt het een combinatie van beide suggesties denk ik.

Is dit wat? Of is dat te klein?
supermagnete.nl - S-02-01-N: Schijf D 2*mm H 1*mm
k dacht er 3 of 4 te willen gebruiken. 1 voor, 2 aan de zijkanten. of 2 voor.

Oja, ik vlieg met 2.4 GHZ. Kan dat geen kwaad?
En als ik een regelaar er in heb zitten?
Levert dat geen storing op?

Ik heb deze kleine krengen ook, alleen een maatje groter. Verbazingswekkend hoeveel kracht ze hebben.

Je zou ook voor een soort haakje kunnen maken waarachter de cockpit aan de voorzijde inhaakt en dan alleen achter deze magneetjes. Weet je zeker dat de cockpit er niet spontaan af vliegt indien er toch onbedoeld wind onder komt.

Ik heb deze kleine krengen ook, alleen een maatje groter. Verbazingswekkend hoeveel kracht ze hebben.

Je zou ook voor een soort haakje kunnen maken waarachter de cockpit aan de voorzijde inhaakt en dan alleen achter deze magneetjes. Weet je zeker dat de cockpit er niet spontaan af vliegt indien er toch onbedoeld wind onder komt.

Dat is wel een goede tip! Ik ga voor de combinatie denk ik.
Eerst maar eens die "krengen" :-D bestellen! Heb nog even de tijd..
Ben nog op het w8en voor een klein mooi srijkboutje uit Hongkong voor het folieen. :sleepy:

Die parkertjes is inderdaad niks, die ben je kwijt iedere keer dat je hem met de neus in de grond zet :). Hoe vaak ik die dingen niet heb lopen zoeken vroeger... Ik zou ook da balsaschijfje achter in de rompbuis iets dikker maken.

kapje

luitjes,

je kunt bij de bloemist magneetjes krijgen die men gebruikt voor corsages, zijn ongeveer zo groot als een eurocent en fractioneel dikker.
Deze worden gebruikt voor corsages, dwz een aan de corsage, de andere achter het revers.

Oersterk. kosten wel wat, ik betaalde € 1,50 per paar.

Wil wel een foto plaatsen maar weet (nog steeds) niet hoe. wil foto wel naar iemand mailen die hem dan ´even´plaatst.

Peter

Die parkertjes is inderdaad niks, die ben je kwijt iedere keer dat je hem met de neus in de grond zet :). Hoe vaak ik die dingen niet heb lopen zoeken vroeger... Ik zou ook da balsaschijfje achter in de rompbuis iets dikker maken.

Hahaha! Was niet van plan om te gaan zoeken, laat staan hem met zijn neus in de grond te zetten! :p Afgezien van dat, ik vind het gewoon niet zo estetisch en praktische oplossing. Een vriend van me heeft ook eens een Rofly gehad, en ik kan me herinneren dat het kapje in ging scheuren bij de parkers.

Dat balsaschijfje zit er al in. Maar ga hem wel iets verstevigen. Ik voel um al aan komen.. Iets met loslatende stuurstangen misschien? :rolleyes:

Is deze suggestie nog niet overwogen?? kost nix

Nee..
Kost nix, das waar.
Moet ik wel iemand kennen met een afgedankte motor.
Maar die kleine magneetjes zullen ook (bijna) "nix" kosten denk ik zo. :)
Of er moet iemand zo vriendelijk zijn om een motor uit elkaar te slopen en die magneten op de post te willen doen. (Hint hint) :mrgreen:

hinthinthinthint

Of er moet iemand zo vriendelijk zijn om een motor uit elkaar te slopen en die magneten op de post te willen doen. (Hint hint) :mrgreen:

Zijn onderweg, de hint is binnengekomen

Ik hoop dat de envelope niet aan de binnenkant van de brievenbus blijft hangen of in de sorteermachine van tante post!

Laatst bewerkt:

Ik hoop dat de envelope niet aan de binnenkant van de brievenbus blijft hangen of in de sorteermachine van tante post!

Hee super!
Ontzettend bedankt!
Ben benieuwd..

Ook bedankt!
Mochten de magneetjes van Willem toch in de sorteer machine blijven plakken..

Laatst bewerkt:

Ben toch bang dat ze in de sorteermachine van tante post zijn blijven kleven. :(
Heb nog steeds niets binnen..

Nou ja wie weet zitten ze morgen bij de post.

Kapje zit vast met magneetjes. :p
Had er nog een paar gevonden op een metalen strip die als notitie/sticker/kaarten ophanger fungeerde met hele kleine sterke magneetjes.
Helaas niet genoeg, maar wel om de achterkant van het kapje op 2 plekken vast te zetten.
Nu heb ik alleen voor nog een magneetje nodig. Heb dezelfde soort magneetjes gevonden op marktplaza en heb ze binnen 2 weken in huis. Voorlopig maar met een stukje tape dan maar! :D

Bedankt allemaal voor de suggesties en moedige pogingen om magneetjes op te sturen! :thumbsup:

Back