Technisch kan alles met de juiste spullen. Daarom is het ook belangrijk een aantal kengetallen goed te hebben staan v.w.b. de aandrijving. Je gaat uit van een gewenst rotortoerental en daaruit volgt de rest.
Je hebt schat ik zo'n 1500-2000 rpm headspeed nodig voor een beetje vlot vliegwerk. Laten we zeggen 1750 rpm op 75% (gas)governor instelling.
headspeed = aantal cellen x celspanning(belast) x motorKv x gas% / overbrenging
Dus 1750 = 4 x 3,5V x 600 x 0,75 / overbrenging
Overbrenging naar de hoofdmotor zou dus met jouw spullen 1:3,6 moeten zijn. Nogal onwaarschijnlijk dat je dat gaat halen omdat de meeste .50 heli's zo rond de 1:8 zitten.
Laten we uitgaan van een vrij standaard Trex600 aandrijving met 6 cellen.
6 x 3,5V x 1100 x 0,75 / 8 = 2165 rpm
Je zou dus naar ca 900 kV kunnen zakken of een overbrenging zoeken die ongeveer 1:10 is. Ik denk dat je eerst eens moet kijken welke overbrenging je nu hebt en daarmee rekenen naar kV.
Ik zou geen 4S gaan gebruiken want dan wordt je vliegtijd veels te kort.
Gewichtsbesparing? Boor gaten in alles wat niet lekt. Gooi eraf wat er niet per se op moet zitten. Koop of maak een lichter landingsgestel, daar zit vaak veel gewicht in. Lichtgewicht kap erop etc. Balanceerlood is uit den boze!
Groeten, Marco.
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy T600 Brushless Outrunner for 600 Heli (1100kv)
dus technisch kan het?!
ik dacht ook om deze heli wat te strippen en misschien een electro motor te gebruiken...
dit is wat wat ik nog liggen heb:
motor:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY 50-55B 600kv Outrunner (Eq.4120/14)
ESC 80A
lipo 4S 5000mAh
deze setup lijkt me wel wat en de aandrijving wordt misschien wat moeilijk, maar ik zie het zitten!
@bruteforce: heb je tips omtrent het gewichtsverlies? thanks