Robbe Sea-Jet

Hallo,
Ik ben in het bezit gekomen van een Robbe Sea-Jet zonder motor!!! Wel de gearbox met de tandwieltjes.
Mijn vraag was nu: welke moter geeft het meeste snelheid zonder "rooksignalen" te geven.:lol:
Ik heb ter mijn beschikking 2 Graupnermotoren type 600, 8.4V-9.6V 15500rpm en type 600 7.2V-8.4V 18200 rpm.
Ik dacht aan de 7.2V omdat hij meer rpm heeft én omdat hij op 6 cellen draait ivm. gewicht.
Wat raden jullie :teacher: mij aan én op hoeveel Volt.
Er zitten van die standaard "schuimkloppers"op van 42mm, kunnen eventueel vervangen worden door een stel van Graupner met iets meer spoed.
Als er nog andere motoren in aanmerking komen van Graupner, laat het mij gerust weten.

Hallo Bob,

Robbe geeft als standaard motor de Power 600/24( 1-4471) aan, da's een motor met een hoog koppel, anders krijgt 'ie die twee 42 mm props niet in de rondte zonder in rook op te gaan.
Je moet je twee motoren dus met de robbe vergelijken.
Voor deze 600/24 beveelt robbe 7 of 8 cellen aan, de prestaties op zes cellen zullen niet geweldig zijn...

De robbe props zijn inderdaad niet goed, maar als je ze wisselt voor Graupner props, begin dan kleiner, om ongewenste rooksignalen te voorkomen.

Kijk ook even hier: http://www.rc-raceboats-world.de/forum/showthread.php?t=5490&highlight=Robbe+Sea+Jet
In Duitsland wordt de Sea Jet Cup nog steeds gevaren, voor zover ik weet.
Zoals je kunt lezen is het upgraden van deze boot maar beperkt mogelijk.

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
@ Jan,
Als ik het goed voor heb zijn de Robbemotor 600/24 en de Graupner 600-8.4V gelijkwaardig en kan ik deze op 8cellen varen.
Nog een vraagje: is zo'n ribkoeling voor op de motor zinvol of helpt het niet?

Back