Robbe Seabee ( een nieuwe )

Discussie in 'Watervliegen' gestart door Bart83, 12 jun 2009.

  1. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Sleen
    Hallo alllemaal ,

    ik ben Bart , ik wil graag een bouwverlsag maken van mijn robbe seabee . Kan alleen geen foto's uploaden dus mijn vraag is kan iemand dat ff uitleggen ??
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2011
  2. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Sleen
    Je mag nieuwe discussies starten
    Je mag reageren op berichten
    Je mag geen bijlagen versturen
    Je mag jouw berichten bewerken

    dit staat er ook aan de pagina
     
  3. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
  4. SCRT Pilot

    SCRT Pilot Guest

    Uitstekende keuze van je, die Seabee.

    Ben benieuwd naar de foto's.
     
  5. Guus

    Guus

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Emmeloord
  6. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    Guus, als je even naar de link kijkt van een aantal posts terug. ieder lid kan foto's uploaden, alleen wat minder dan de vrienden van het forum...
     
  7. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Sleen
    Eindelijk gelukt , hier de foto's .
    Vandaag gelijk een nieuwe lipo lader gekocht wat kon mijn oude nergens meer vinden ( was 4 jaar geleden gestopt met vliegen vandaar) . De nieuwe is een robbe power peak compact66 , ook mijn zenderset was aan vervanging toe dit was nog een MPX2010 op 35Mhz heb nu een Futaba 6EX op 2,4Ghz

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  8. Boek

    Boek

    Lid geworden:
    5 mei 2006
    Berichten:
    913
    Locatie:
    Brummen
    Haa,

    Geinige kist, kan je wat meer zeggen over de kwaliteit van het schuim? Ben benieuwd naar de vorderingen.
     
  9. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Sleen
    Hier nog wat foto's . Gister avond een beging gemaakt met de bouw . Heb de doos nu 2 weken ofzo maar heb eerst op me gemak de bouwbeschrijving en de handleidingen voor de regelaar , motor en zender goed doorgelezen . Wel jammer dat be handleiding van de motor niet de juiste is maar eentje van een maar groter .
    Over de kwaliteit van het schuim , ik vindt het er mooi uitzien en vindt dat de oppervlakten
    behoorlijk glad zijn maar aangezien dit de eerste keer is dat ik een kist van dit materiaal bouw heb ik dus niet echt verglijkings materiaal . Wel vindt ik dat het een hele complete kit is , motor + regelaar en al het kleinmateriaal zitten in de doos , zelfs de lijm die benodigd is
    is meegeleverd . Verder is allesnetjes ingepakt in de grote maar platte doos . De bouwbeschrijving is duidelijk zoals ik dat van robbe gewend ben .
    Gister dus eerst de verbindingen tussen motor en regelaar en regelaar en accu gemaakt .
    Stekkers en krimpkous zaten allemaal netjes in de doos op de stekker voor de accu aansluiting na , maar dat is logisch want deze stekker keuze is persoonlijk .
    Verder de servo's gecentreerd en de armpjes op maat gemaakt . De bowden kabels , romp versteveging en schroefdraad stukken voor de breekbouten van de vleugel ingelijmd en vervolgens de romphelften samen gelijmd . De lijm die is meegeleverd lijkt wel een soort purschuim achtig spul en droogd in ongveer 2 uur . De romphelften wel gefixeerd met doorzichtige tape tijdens het drogen . De stukjes tape wel aan 1 kant stukje dubbel gedaan
    want anders krijg je ze bijna niet meer van het schuim af en het is natuurlijk zonde om met je nagel te gaan punneken in het schuim.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  10. Mijnheer Rob

    Mijnheer Rob

    Lid geworden:
    14 sep 2005
    Berichten:
    1.676
    Locatie:
    Aarle-Rixtel
    Hee leuk,

    Nog niet eerder tegengekomen hier! Altijd leuk om te zien hoe zo'n kistje in elkaar steekt :D

    Heb eens uit eigen interesse wat info gezocht over deze kist, zal het meteen met jullie delen.
    Promotiefilmpje van Robbe, klik hier
    Info op Robbe site, klik hier
    Handleiding, klik hier
    Filmpje op joetjoep, Seabee, der knuffige Wasserflieger, der auch aus der Hand gestartet werden kann

    Die Seabee im Original ist ein Ganzmetall-Amphibienflugzeug, gebaut für die Zivilluftfahrt. Die Besatzung bestand aus 1 Pilot und 3 Passagieren. Der Erstflug erfolgte bereits im Jahre 1945. Im Jahre 1946 hatte die Seabee einen Kaufwert von $ 6000.00 heute werden gute Exemplare bis zu $ 60.000.00 gehandelt. Zu Filmehren gelangte sie 1974 in dem James Bond-Thriller „Der Mann mit dem goldenen Colt“.

    Die robbe Seabee im Modell ist ein handliches Wasserflugzeug, hergestellt in hochwertigen CNC gefrästen Metallformen und in Leichtschaum „Flexit plus“ stabil und formschön geschäumt (alles made in Germany). Das Modell kann sowohl aus der Hand als auch auf dem Wasser gestartet werden. Bereits nach wenigen Metern Startstrecke geht das Modell selbsttätig "auf Stufe" und wassert (startet) sicher und zuverlässig ab. Der Druckpropeller ergibt eine gute Manövrierfähigkeit auf dem Wasser. Die Seabee ist ein “knuffiger“ Badesee- und Urlaubsflieger für die ganze Familie, da sie bereits schon auf kleinen Seen gestartet und gelandet werden kann. Auch aus der Hand lässt sich die Seabee sicher starten. Die Landung kann, auf Grund der geringen Landegeschwindigkeit auch auf jeder Wiese erfolgen. Für diesen Fall lassen sich die Schwimmer einfach abmontieren. Im Gegensatz zum Original kann mit der kleinen Seabee auch einfacher Kunstflug wie Loopings, Rollen und Turns, geflogen werden. Die Robbe Seabee ist ein Spaßflieger für den fortgeschrittenen Modellflieger. Dabei ist sie leicht, formschön und unsinkbar, dank der modernen Bauweise aus Leichtschaum.[/quote]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Sleen
    Ik heb nog een vraag over mijn lipo accu en het op laden daar van . Het is een Lipo accu 11.1v 1800mAh , 3 cellen dus . Alleen er staat nergens een c waarde op niet voor ontlaad of laadstroom . Het is een accu van art tech best nr at3f023 . Ik zou graag willen horen of iemand weet met welke stroom je deze accu max mag laden en ontladen . Heb dan nog een vraag over de balanceer aansluiting , moet je bij laden alleen deze aansluiten ( zie foto , met adapter ) of moet er ook nog een normale laadkabel bij ?
    En dan nog een vraag , moet je een lipo accu ook altijd eerst ontladen voordat je hem oplaad ?
    Excuus voor de hoeveelheid vragen maar de handleiding van de robbe lader leert je alles over de wijze van de opbouw van de menu's maar niet echt over laad technieken .
    Ik heb wel wat ervaring met lipo accu's maar niet met een balanceer aansluiting vandaar , ik vloog mijn tipsy nipper met een kodam 11.1v 1250mah zonder balanceer aansluiting . Die had je toen nog niet .

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  12. Mijnheer Rob

    Mijnheer Rob

    Lid geworden:
    14 sep 2005
    Berichten:
    1.676
    Locatie:
    Aarle-Rixtel
    Hoi Bart, 1C is gebruikelijk, 1.25A in jouw geval dus.
    Ontladen hoeft niet. Maximale amperage ligt aan je setup. Als deze aanbevolen is, moet het dus zeker geen probleem zijn.
     
  13. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Sleen
    Het is een Lipo accu 11.1v 1800mAh dan is 1c toch 1,8 Ah ?
    En het aansluiten op de lader moet dat nu zo als op de foto of moet er ook nog een kabel op de + - aansluiting ??

    en wat betrefd seumeren , ja daar wil ik wel heen mits ik dat weekend vrij ben , ik ben alleen geen lid van de knvvl ofzo
    weet niet of dat een probleem is ?
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2009
  14. Mijnheer Rob

    Mijnheer Rob

    Lid geworden:
    14 sep 2005
    Berichten:
    1.676
    Locatie:
    Aarle-Rixtel
    Inderdaad, 1.8A, ik keek naar die waarde van de Tipsy Nipper LiPo die je erbij had gezet :rolleyes:

    Ik ken alleen systemen waar de "hoofdkabels" ook aangesloten moeten worden. Balancer kabels zijn ook erg dun.
    Ik zou een in de handleiding van de lader kijken, lijkt me sterk dat dit er niet in staat ;)

    Zeumeren is volgens mij geen probleem, vraag het voor de zekerheid even aan Berto of Gijs. Als je maar een verzekering hebt die het dekt (bijna alle verzekeringen dekken modelbouw). Ik ben ook naar watervliegmeetings geweest, ook voordat ik waar dan ook lid van was.
     
  15. SCRT Pilot

    SCRT Pilot Guest

    Hoi Bart,

    Waar blijft de update?!. :)
     
  16. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Sleen
    Ik heb alleen in het weekend tijd om aan mijn seabee te werken aangezien ik in het leger werk en binneslaper ben . Dus zaterdag zal de volgende update wel komen denk ik.
     
  17. SCRT Pilot

    SCRT Pilot Guest

    Binneslaper? Slaap je dan op het werk of zo?
     
  18. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Sleen
    ja op de Kazerne
     
  19. emkeizer

    emkeizer

    Lid geworden:
    1 jan 2006
    Berichten:
    85
    Locatie:
    Uetliburg, Zwitserland
    Bart,

    Ik heb mijn seabee ondertussen af en ingevlogen (helaas op het veld bij de GMVC en nog niet op water) maar erg veel stof krijg je niet bij het bouwen dus dat zou best wel op je kamer moeten kunnen op de kazerne.

    succes met bouwen

    Eelco
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2009
  20. Rishi

    Rishi

    Lid geworden:
    4 jun 2009
    Berichten:
    144
    Locatie:
    Leiden
    Ik ben benieuwd hoe de SeaBee vliegt. Hoeveel ervaring heb je nodig om er mee te vliegen?
     

Deel Deze Pagina