Robbe Sirius rs 32

Discussie in 'Zeilschepen' gestart door arnold, 8 jul 2012.

  1. arnold

    arnold

    Lid geworden:
    3 sep 2008
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Harlingen
    hey,

    Meestal ben ik te vinden op het speedboten gedeelte maar ben nu toch "lichtelijk" besmet met het zeil virus.
    Mijn naam is Arnold en ben woonachtig in Harlingen.
    Vandaag de maiden met de Robbe Sirius!
    Ben een absolute noob op het gebied van zeilen maar heb vanmiddag volop genoten van het bootje.
    De wind kwam bij vlagen en soms van verschillende kanten maar ik heb mijn best gedaan;)
    Er is door mijn zoontje gefilmd en hieronder een kort beeldverslag van vandaag

    gr. Arold

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Dat noob zeilen valt nog al mee, je zeilt aan de wind en je blijft uit het riet + bootje ziet er goed uit ;)
     
  3. arnold

    arnold

    Lid geworden:
    3 sep 2008
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Harlingen
    Dank je Rene.
     
  4. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ik had hem al voorbij zien komen in het "waarmee gevaren" topic, maar ook hier alle lof voor je zeilkunsten. Boot gaat lekker vooruit, en even afgaande op het filmpje ben je uit het riet gebleven, dus prima toch? En zo'n noob ben je al lang niet meer, je hebt immers ook al wat ervaring opgedaan met je Micro Magic. Dus weg die onzekerheid.

    En weer een speedbootvaarder die ook de charme van het zeilen heeft ontdekt en daar nu door is "gebeten". ;)
     
  5. arnold

    arnold

    Lid geworden:
    3 sep 2008
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Harlingen

    Tis idd erg leuk, fijn stukje ontspanning .
    Besmettelijk is het ook:p, buurjongen en zoonlief(MM) zeilen nu ook.
    Misschien zondag een mooi filmpje van 3 zeilboten.........

    gr. Arnold
     
  6. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Hoi Arnold,
    Ik ben meer van de zweefvliegtuigen maar zeilen en zweefvliegen hebben ook wel heel wat raakvlakken :)
    Ook bij mij komt geregeld de gedachte op een zeilboot aan te schaffen. Nu vroeg ik mij af, heb je deze Sirius nieuw gekocht? En heb je hem afgebouwd met de componenten uit de doos of heb je dingen aangepast?

    Voor de mensen met verstand van zaken; is dit voor recreatief zeilen een geschikt schip? Ik heb absoluut geen wedstrijdambities maar wil wel iets wat redelijk bestand is tegen normaal gebruik. Wat zijn dan zwakke punten van zo'n schip? Ik heb het dus niet direct over prestaties maar meer over levensduur.
     
  7. arnold

    arnold

    Lid geworden:
    3 sep 2008
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Harlingen
    Hoi,
    Ik heb de boot nieuw gekocht en in eerste instantie opgebouwd met de orginele bijgeleverde onderdelen.

    De dunne staaldraden van de mast naar het dek zij niet te spannen dus daar ga ik dit weekend alu spanners tussen zetten zodat ik de mast mooi recht op de boot krijg.
    Heb niet veel verstand van zeilboten, maar kwalitatief lijkt mij deze boot puur voor recreatief gebruik.
    Vond het gewoon een mooie boot en voor die prijs zeilt ie prima lijkt me, opties om een boot te verbeteren zijn er altijd lijkt me maar zolang het bootje vaart zoals ie nu doet wil ik er lekker zo van genieten;)

    gr. Arnold
     
  8. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Het is zeker een mooie boot. Ik zoek zelf ook in ongeveer deze afmetingen en prijsklasse. Een Micro Magic spreekt me dan net wat minder aan. Maar het zal wel weer niet voor niks zijn dat er daar zo veel van varen :)
     
  9. wim bakker

    wim bakker

    Lid geworden:
    13 mrt 2006
    Berichten:
    558
    Locatie:
    Almere
    Hallo Arjan.
    Na 35 jaar RC wedstrijdzeilen en heel veel boten in een aantal klassen, maak ik de beweging naar electro zweven. Ik heb al een simulator...

    Ik weet niet veel van bouwdoos boten, behalve de Micro Magic, maar die ik gezien heb vallen me niet mee. Vaak zijn het schaal modellen en die varen meestal niet zo goed. Ook is de tuigage vaak niet solide met beroerd gesneden zeilen. OK, Ok, ik generaliseer.
    Een overweging kan zijn een 2e hands echte RC zeilboot te kopen. Er zijn/ komen daar regelmatig van te koop. Bij voorbeeld RG 65 (65cm) of de IOM ( 1 meter) of de M klasse (1,27 meter) of de K klasse (1,80 m geloof ik). Natuurlijk ook de MicroMagic, die, gezien zijn afmetingen redelijk zeilt.

    Beetje off topic. Sorry
     
  10. arnold

    arnold

    Lid geworden:
    3 sep 2008
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Harlingen
    Zo zal een doorgewinterde wedstrijd zeiler idd tegen veel bouwdoos boten aankijken.

    Ik vaar met deze boot puur voor de fun, met enkele upgrades is deze boot daar met uitstek geschikt voor lijkt me.
    Lijkt me dat aan de genoemde wedstrijdboten ook een totaal ander prijskaartje hangt.

    Nu weer on topic?
     
  11. ahcling

    ahcling

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    625
    De sirius heeft mij positief verrast als bouwdoosboot.
    Is een van de weinige welke out of the box goed zeilt,
    zonder echt wat te moeten modificeren.
    Heb dat dan ook nog niet gedaan en ben ook niet voornemens dat te gaan doen.
     
  12. arnold

    arnold

    Lid geworden:
    3 sep 2008
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Harlingen
    Helemaal met je eens.

    Alleen knalde de bevestiging van een staaldraad los en aangezien er aleen bij de achterste draad(sorry ken de benamingen nog niet:oops:) een spannertje op zat ga ik ze nu allemaal voorzien van alu spanners.
    Verder vind ik de boot ook prima zoals ie nu is.
     
  13. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Arnold, als je zinnens bent om van plan te bouwen, kies dan voor een knikspant dat ben je gewent van je speedboten.
    Zo licht mogelijk en niet te klein, want klein is niet gemakkelijker ;)
     
  14. arnold

    arnold

    Lid geworden:
    3 sep 2008
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Harlingen
    bedankt voor het advies.

    gr. Arnold
     
  15. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.689
    Locatie:
    Sneek
    Basic Jolle.

    Groeten, Jan.
     
  16. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.689
    Locatie:
    Sneek
    Ik heb Arnold's Sirius afgelopen zondag zien zeilen, en zelf ook even gevaren en ik moet zeggen, Arjan heeft gelijk; als de boot eenmaal goed is afgesteld hoef je er weinig aan te gaan modificeren want hij zeilt prima!

    Robbe Sirius rs 32, voyager and Micromagic - YouTube

    Groeten, Jan.
     
  17. Jvis

    Jvis

    Lid geworden:
    15 apr 2019
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Maartensdijk
    Hallo Arnold,

    Inmiddels een paar jaar verder... Wie weet lees je het
    Ik ben ook geïnteresseerd in de Sirius en vroeg me af hoe je verdere ervaringen met het model zijn. Heb je er nog iets aan veranderd?

    Groetjes,
    Jannick
     
  18. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.689
    Locatie:
    Sneek
    Hallo Jannick,

    Voor het geval dat Arnold (laatst gezien 13 feb 2016) het niet leest en reageert: hij heeft de boot verkocht.

    Groeten, Jan.
     
  19. Jvis

    Jvis

    Lid geworden:
    15 apr 2019
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Maartensdijk
    Bedankt voor je reactie Jan.
    Niet geschoten, altijd mis.
     
  20. smaragd

    smaragd

    Lid geworden:
    28 nov 2016
    Berichten:
    763
    Locatie:
    Voorschoten
    ik heb nog een sirius "stock maritime..... IRC 88.jpg

    zeilt prima !
     

Deel Deze Pagina