robbe spider niet vooruit te branden

• Topicstarter Topicstarter aquila2003
  • Startdatum Startdatum
A

aquila2003

Guest
hallo!

onlangs ben ik in het bezit gekomen van een nooit afgebouwde robbe spider, erg provisorisch ben ik dit bootje vaarklaar gaan maken met een graupner speed 700 bb turbo motor. eerst met 12 cellen en een 52,5 mm schroef. lijkt me voldoende om een bootje wat met alles erin 1800 gram weegt en 70 cm lang is met een aardige gang over het water te krijgen. nou niet dus, bootje gaat misshcien 3 km/u. nu heb ik de accu verplaatst zodat de gewichtsverdeling beter is en nog 4 extra cellen voorin de bot geplaatst zodat ik nu op 16 cellen uit kom, het maximum voor de motor die ik erin heb. nu een 47.5 mm schroef, maar bootje gaat nog niet harder dan 10/15 km/u

wat doe ik fout??

Volgens mij beetje grote prop

Probeer eens een Graupner K Serie 42mm
Dan zou het moeten

Loopt er verder niet iets stroef aan

Wordt de motor/regelaar warm/heet :?:

er word niks warm nee, maar je zou toch zeggen dat een 700 motor met 16 cellen een prop van 47,5 wel rond moet krijgen?

als de boot uit het water is en je geeft gas, gaat alles dan naar behoren?
met zo's setup zou de schroef moeten 'janken'.

Indien niet, heb je reeds een probleem. (regelaar, zender programmatie?)

anders, zit de koppeling goed vast en komt de boot los van het water?

trouwens, Mario lijkt me er ook aan bezig :

http://www.mariosrcmodels.com/Robbe_spiderboat.htm

met maar 12 cellen.

Patrick

alles zit muurvast. de prop draait als een idioot uit het water, word er bijna bang van :> ik heb trouwens geen regelaar erin, momenteel even geen geld voor dus heb gewoon een aan/uit schakelaar tussen motor en accu. de boot komt ook nauwelijks uit het water, daarvoor maakt ie veel te weinig snelheid.

heel simpel.
dat er geen reg tussen zit maakt niet uit .
als je de schakellaar maar wel op afstand ken bedienen.

een speed 700 doet het goed met 14 cellen met een 42mm k-serie prop.

plaats eens wat foto's van de boot.
misschien dat er iets niet goed zit waardoor die niet vaart.

je mag me ook op msn toevoegen.
kan ik je sneller helpen.

greetz jaimy

zoals jaimy al zegt,de prop is veel te groot
een 42k is goed.
misschien ook je as te hoog uit de romp ,zadat de prop nu alleen een hoop lucht hapt

de hoek van de as kan bijna niet fout zijn, omdat die hele hoek zeg maar 'voorgemonteerd'is in het rompje. zal zoiezo ff uit naar een nieuwe schroef.

Back