Robbe Top Equalizer 6 == Hyperion LBA10net 6S+

• Topicstarter Topicstarter l:x
  • Startdatum Startdatum
L

l:x

Guest
Ik was op zoek naar een LiPo balancer en na wat lezen besloot ik de Hyperion LBA10 aan te schaffen. Bij mijn LHS hebben ze geen Hyperion, maar bv wel Robbe.
De verkoper stelde een Robbe Top Equalizer 6 (8488) voor.

Nu heb ik deze nog niet gekocht en ben ik wat op het net gaan rondfoefelen... Wat blijkt (uit mijn persoonlijke interpretatie): de Robbe TP6 lijkt héél sterk op de Hyperion LBA10, dus ik denk zelfs dat het hetzelfde toestel in een ander doosje is.

P1001_1-8488.jpg
HP-EOS-LBA10.jpg

Iemand nog dit gevoel?

Groeten,
Niels R.

Dit gebeurt volgens mij wel meer, er zijn meer merken dan er fabrikanten zijn. Wat wil zeggen, merken kopen iets bij een fabrikant en plakken hun merk erop.

Ik heb toevallig die LBA10 en bijbehorende hyperion lader, die lader lijkt ook heel veel op een Jamara bv...

Maar maakt het echt uit? vanwaar dit draadje? Zit er een groot prijsverschil tussen? of verschil in functionaliteit?

nosmo zei:
Maar maakt het echt uit? vanwaar dit draadje? Zit er een groot prijsverschil tussen? of verschil in functionaliteit?

Ik wilde gewoon even weten of er mensen weten of dit het geval is of niet. Als beide toestellen identiek zijn, dan koop ik liever de Robbe bij mijn lokale hobby winkel ipv de Hyperion online...

Misschien is het een nutteloos draadje, maar ik dacht dat anderen (die de Hyperion overwegen) dit ook wel willen weten.

Qua prijs zit de Robbe met zijn prijs van 35,60 € niet ver af van de Hyperion LBA10.

Groeten,
Niels R.

De balancer van simprop lijkt er ook sterk op !

Je kunt ook ergens software downloaden en zo de afzonderlijke celspanning bekijken op een pc.

De LBA10 kan ook de nieuwe A123 cellen balanceren en kost ca €32 bij ACW.

Back