Even voorstellen...........
Hallo allemaal, ik zal even beginnen met mijzelf voor te stellen. Mijn naam is jeroen, ben 49 en ik kom uit Vlaardingen. Ooit begonnen met een M-klasse zeilboot maar dat ging niet snel genoeg
. Ik ben toen begonnen met elektro racen schaal 1:12 en dat beviel al een stuk beter!
Na een heleboel jaren niets met modelbouw gedaan te hebben kwam ik op marktplaats een leuke Robbe turbo unlimited tegen die ik nog kende uit mijn Robbe catalogus van vroeger. Dus uit sentiment het ding gekocht voor leuk op de kast totdat...................
En daar begint mijn verhaal op dit forum. Ik kwam de (re)build van Tamiya1970 tegen van zijn turbo unlimited. Zijn verhaal zette mij aan het denken en deed me besluiten mijn eigen model een upgrade te geven naar de huidige stand der techniek. Ik was van plan een compleet bouwverslag met jullie te delen maar eerlijkheidshalve gebied mij te zeggen dat ik niet van plan was/ben mijn project in een korte tijd af te ronden, geen haast dus!
Ik ben begonnen de boot te strippen tot op de kale romp en inmiddels ben ik zo ver dat de motor, as en roer geplaatst zijn. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk van de tips die Tamiya1970 van jullie gekregen heeft te verwerken en ben op de volgende setup gekomen:
Motor: 3670 2280KV
As: 4mm flex-as
Prop: 38mm, Picth 1.9
accu's: 2x 2S grafeen Lipo 6000mah 100C in serie (dus 4S)
Roer 96mm met twee water inlets
En hier dan de foto's:
Ik ben benieuwd naar jullie mening en over het resultaat tot nu toe!
Hallo allemaal, ik zal even beginnen met mijzelf voor te stellen. Mijn naam is jeroen, ben 49 en ik kom uit Vlaardingen. Ooit begonnen met een M-klasse zeilboot maar dat ging niet snel genoeg
Na een heleboel jaren niets met modelbouw gedaan te hebben kwam ik op marktplaats een leuke Robbe turbo unlimited tegen die ik nog kende uit mijn Robbe catalogus van vroeger. Dus uit sentiment het ding gekocht voor leuk op de kast totdat...................
En daar begint mijn verhaal op dit forum. Ik kwam de (re)build van Tamiya1970 tegen van zijn turbo unlimited. Zijn verhaal zette mij aan het denken en deed me besluiten mijn eigen model een upgrade te geven naar de huidige stand der techniek. Ik was van plan een compleet bouwverslag met jullie te delen maar eerlijkheidshalve gebied mij te zeggen dat ik niet van plan was/ben mijn project in een korte tijd af te ronden, geen haast dus!
Ik ben begonnen de boot te strippen tot op de kale romp en inmiddels ben ik zo ver dat de motor, as en roer geplaatst zijn. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk van de tips die Tamiya1970 van jullie gekregen heeft te verwerken en ben op de volgende setup gekomen:
Motor: 3670 2280KV
As: 4mm flex-as
Prop: 38mm, Picth 1.9
accu's: 2x 2S grafeen Lipo 6000mah 100C in serie (dus 4S)
Roer 96mm met twee water inlets
En hier dan de foto's:
Ik ben benieuwd naar jullie mening en over het resultaat tot nu toe!
