Robbe Twin Air

Hallo,

Ik vroeg me af of iemand hier reeds de nieuwe Robbe Twin Air getest heeft?
Geweldig mooi vliegtuig en zou er graag wat meer over weten!

mvg,

Roy

Machtig mooi toestel.
Ook nog eens voor een nette prijs te koop zag ik.Zo rond de 250 euro vrijwel compleet op Lipo en ontvanger na.
Helaas is zo'n soort toestel voor mij ondoenlijk om mee te nemen op de fiets.
Het meenemen van mijn Hype hoogdekker van 1450mm span en 1250gram vlieggewicht is al een karwei door het lastige formaat.
Maar die Robbe Twin Air vloog mooi zag ik op een You Tube filmpje.
Vr Gr E

vliegt echt zeer mooi en zou hem graag kopen maar eerst toch even nakijken enzo..
nadeel is wel dat je 7kanaalszender nodig hebt en die zijn toch al redelijk duur..

mvg

Roy

Het model is binnen en ziet er goed uit en de kwaliteit van de onderdelen ziet er zeer goed uit,kan haast niet wachten om te beginnen,maar eerst andere project afmaken.
Wordt vervolgt.

Van harte!!
Mag ik vragen wat de set up van je toestel is?
Dus---------
Welke motor en hoeveel KV?
Welke propmaat?
Hoeveel Ampere regelaars?
Welk Lipo pack ga jij gebruiken?

Hoor het graag van je.
Vr Gr Erwin

Ik gebruik de setup die al ingebouwdt is er worden geen specs van de motoren gegeven de regelaars zijn 40 amp en ook de propmaat is niet bekent (moet ik opzoeken).
Ik heb nog een 4S 3300 liggen dat wordt de eerste optie.

Hallo,

Misschien dat een mailtje naar Robbe beter is voor alles te weten te komen over het model. Zoveel is er nog niet over bekend aangezien hij nog maar juist uit is.

mvg,

Roy

Zo vannavond de maiden gedaan en toestel vliegt prima en heeft een heerlijk vliegbeeld.
Rest nu alleen wat kleine aanpassingen.

Egbertje

Zo vannavond de maiden gedaan en toestel vliegt prima en heeft een heerlijk vliegbeeld.
Rest nu alleen wat kleine aanpassingen.

Egbertje

Egbert,

Welke aanpassingen? de moeite waard voor de prijs? Ben namelijk ook verlekkerd op dit toestel.

Stevo

Aangezien er geen reactie meer kwam dan maar gewoon de kist zelf gaan halen:rolleyes:, volgt een assemblageverslag van me want bouwen kun je dit niet noemen.

Met de winkelier staan praten en blijkt dat het gewoon een schaalmodel van de Beechcraft Duke is die ze om licensie kosten te vermijden Robbe twin air genoemd hebben. En verdikkie foto's van de robbe en de echte Beech bekeken en die zijn gewoon identiek.:D

De echte :

grandduke_pic.jpg

De Twin air van robbe

robbe-Twin-Air-1-6m-ARF-0112579_b_0.JPG

Zoek de 7 verschillen :-)

Stevo

De aanpassingen die ik gedaan heb zijn, het vervangen van de cockpitsluiting door een magneet,verder heb ik de fundatie van het landingsgestel nagelijmt zat namelijk niet erg vast en ook de banden heb ik met een paar druppels sec-lijm steviger op de velgen gelijmt.

Succes met de montage,let wel op met de houten vleugelverbinder deze zit namelijk erg strak in de vleugel en je krijgt hem er na een proefpassing bijna niet meer uit.
Ik heb hem wat afgechuurd en vervolgens met houtlijm verlijmt.

Egbert.

Dank. Met wat heb je die stiftscharnieren gelijmd ? Robbe schrijft uhu por voor

Stevo

Laatst bewerkt door een moderator:
Dank Egbert,

Ik ga die Por gebruiken (aangezien ze het voorschrijven)

Ook maar even de cockpitkap een nieuw laagje wit gegeven, de lijntjes tussen de ramen waren blijkbaar door een chinese kleuter geschilderd:rolleyes:......,helemaal strak nu met wat masking en de airbrush. Als er geen werk is aan een toestel dan geven we er onszelf wat....:-) Foto's volgen.

Stevo

Vandaag maar even ingevlogen :

full

full

full

Met dank aan mijn oudste zoon Maxim voor de pics

Stevo

Laatst bewerkt door een moderator:
Heeft er inmiddels een seizoentje op zitten zonder noemenswaardige problemen.

Naast een paar zaken die Egbertje aanhaalde ook enkele dingen veranderd/aangepast.

-Ik heb carbon aan de binnenzijde van de romp verlijmd om hem toch wat stijver te maken, dit ontwerp en de grootte ervan loopt wat EPP betreft tegen de grens aan te schuren.

-Ook maar even Linotop parketvernis gehaald (op acryl/PU/waterbasis) en een paar lagen gegeven om het geheel wat duurzamer te maken.

-Ik heb 80 gr lood in de neus hangen met mijn 4S 4000 packs. Met de voorgeschreven 4500 (4S) die Robbe voorschrijft moet dit ongeveer goed zijn zonder lood te moeten aanbrengen.

-Landingsgestel (main gear) is met tjakamakalijm aangebracht en kun je zo lostrekken uit de vleugel. Die heb ik er met epoxy in verlijmd zonder verdere problemen.

Ik kan bijna niet wachten tot het weer lente is, dan is dit een vaste waarde in mijn arsenaal (gemiddeld 5/6 vliegtuigen) die ik meedoe naar het veld op een zonnige dag.

Stevo

Lijkt er wel op alleen een ander kleurenschema en ook het landingsgestel ziet er anders uit.
Dit is ook gelijk het zwakke punt van de robbe versie,bij mij weigert de linker poot en ook het neuswiel heeft heel veel speling zodat sturen weinig zin heeft.
Heb al garantie geclaimd bij robbe, maar ik krijg de schroeven van het landingsgestel met geen mogelijk los (lijkt me wel makkelijk voor het opsturen).

Egbert.

Denk er zelfs aan om het model te verkopen.

Back