Robbe Uboot U-47

Thanks man..

De toren begint helemaal tot leven te komen met al die details.
Vanavond proberen de wintergarden erop te freubelen. Zal wel veel richtwerk worden om die er goed op te krijgen, maar daar ben je hobbyist voor he:)
Nav.verlichting plaatsen en dan de binnenkant van de boventoren volgooien met details.

Groet,
Harry

Het hek rond de wintergarden geplaatst. En wat ik al dacht: flink buigen en frunniken om hem goed rond de tower te krijgen, maar gelukt!:)
Achterste en aan beide zijden de navigatieverlichting gelijmd. Weer de beroemde/beruchte pasvorm van Robbe....vijlen, schuren en schuren en vijlen.

Het resultaat:

Volgende stap......ik weet het nog ff niet:)
Ik denk de tower volgooien met details:)

Maar wordt zeker vervolgd.

Groet,
Harry

hallo harry

schoon werk aan het leveren
en ik kan er nog niet aan beginnen want de rest is nog niet klaar
eerst de frees terug aan het werken krijgen dan kan ik terug kleindeeltjes maken die ik nog nodig heb

gr raf

Hallo Raf,

Bedankt!
Alles op zijn tijd om weer te gaan bouwen toch.

Ontdek trouwens, onder het genot van de ochtend-koffie, iets bizars.
Het anker bij de Robbe boot zit wel op een hele rare plaats in de boot.
Als de echte boot ook die plaats had voor het anker en hij gooit het uit, pleurt die meteen het voorste duikroer van de boot af:)
Ik zeg; ...ff niet opgelet bij het ontwerpen van het model...haha

Wat ik ook ontdekt heb, is dat het bouwen van een boot, erg veel troep met zich meebrengt:)
Bij de weg: de bruine stoel is voor de kat, die altijd mee komt kijken met de bouw:)

Groet,
Harry

Laatst bewerkt:
hallo harry

ja dat moet hoger en meer naar voor komen te zitten
sommige hebben deze optie wel ingebouwd maar dat is een heel werkje als je dat aan een romp moet doen die reeds in elkaar zit
en ja natuurlijk ontdek je dat veels te laat om er dan nog iets aan te kunnen doen
ach er zijn meer fouten aan de boot hoor

gr raf

Hallo Raf

Mag je zeggen inderdaad, de foutjes van Robbe:)

Een "C" romp met een "B" tower....ach detail....een kniesoor die daar oplet....hahahaha

Groet,
Harry

Hallo Raf

Mag je zeggen inderdaad, de foutjes van Robbe:)

Een "C" romp met een "B" tower....ach detail....een kniesoor die daar oplet....hahahaha

Meteen ff een vraagje aan je:
Ook de "B" heeft toch in de tower ook die grote ronde peilantenne??

Groet,
Harry

Laatst bewerkt:
hallo harry

nee heeft hij niet
want diepeil antenne die kan in een bak verzinken en op de B toren was gewoonweg geen plaats om die te installeren
126k.jpg

als je hier naar die kapitein kijkt dan staat die juist op die plaats daar waar de antenne zou moeten zitten
dus nee geen richt antenne
wel een opklapbaar trapje aan de binnen kant

al de B torens hadden een naar buiten gekrulde water afwijzer
vanaf de C toen was het een dubbele uitvoering die naar beneden krulde met een opening tussen de toren en de afwijzer,zodat het water er recht omhoog door schoot
wat ze dan nog over hun heen kregen hahaha

gr raf

Hallo Raf

Bedankt voor het antwoord, scheelt weer een hoop werk:)

Ik ga je een hele brutale vraag stellen:
Heb jij heel toevallig een foto van de binnenkant van het bovenste gedeelte van de tower?
Ik kan nl. nergens een goede foto vinden, om te zien hoe ik het anti-vries houtwerk moet plaatsen in de "B" tower.

Ik doe je in ieder geval nu al hartelijk bedanken voor alle info

En ik wacht nog steeds op mijn kompaspaal/houder....staat al 4 maanden in bestelling:(

Groet,
Harry

hallo harry

ik zal eens in mijn archief gaan duiken en hopelijk vind ik iets
ik moet wel eerlijk toegeven dat er haast niets over te vinden is
want de binnen kant van de toren daar vind je dus zelden een foto van
en met zelden bedoel ik eigenlijk nooit of kleine stukjes
ik heb ergens een site waar een revel boot in detail staat misschien dat daar iets staat wat bruikbaar is
hier de link maar ik denk dat als je dit allemaal gaat bekijken dat je in tranen gaat uitbarsten en stopt met bouwen LOL
denk er aan dit is een revel modelletje wat vele malen kleiner is dan wat wij hebben

als je der klaar voor bent klik dan hier
U-552: Painting insides of the CT.

groetjes raf en op oudere of nieuwere post klikken van onder houd je wel eventjes bezig

Hallo Raf

Bedankt man.

Van die site wordt je inderdaad een beetje stil en heb de eerste traantjes al weg moeten pinken.....hahaha

Ik heb net 0,45mm gevlochten staaldraad en mini-spanschroefjes besteld voor de antennedraad.
Ben erg benieuwd!!!!...volgens mij vele malen mooier dan het nylondraad van Robbe!!!
Groet,
Harry

Ik heb de inox staaldraad van bij steba
Nu effe in Eindhoven op verjaardag visite dus heb ik geen bookmaker hier
Straks zal ik het posten
Gr. Raf

Ik heb ogen gemaakt uit plastic sheet. Deze geplaatst op de toren. Ze zijn voor de bevestiging van de antennedraad aan de toren.

Ik hoop vanavond de laatste reling te plaatsen op de toren.

Keep you posted......

Groet,
Harry

hallo

hier de website van steba
eerlijke en snelle service
Home
de inox staal kabel laat zich ook solderen in messing busjes
ben er zeer tevreden over

gr raf

hallo harry

prima service en dat kan je van veel grotere ondernemingen niet zeggen
de twee staal kabels kwamen niet in een grote doos maar lekker in een enveloppe onder normaal post tarief
met als bescherming een stevig kartonnetje van een door kornflakes

heb reeds meer maals bij hun besteld en alles komt mooi op tijd geleverd en verzorgt aan

gr raf

De onderste reling geplaatst op de tower. Solderen werd weer een ramp.....klonten en bonken:)
Ik heb de reling eerst op zijn plaats gelijmd met secondengel en daarna met epoxy gefixeerd. DAT MOT VASTZITTEN......lijkt mij:)...De reling hoeft alleen maar op zijn plaats gehouden te worden. Bij de reling bij de 20mm is dat ook prima gelukt.

Wij gaan ff voor de WW-II sfeer:)

Volgende stap is het antivries houtwerk aan de binnenkant van de tower.

Wordt vervolgd.

Groet,
Harry

hallo harry

de type B toren had geen plankjes op de reling achter aan
de toren was daar te smal voor
bij de C toren waren die er wel en daar kon de bemanning dan een sigaretje zitten roken

gr raf

Hallo Raf

Mij bekend, maar bedankt voor de info
Daarom zit die ene snuiter ook tegen de periscoop aan:)...hij moet ergens zitten:)

Groet,
Harry

Back