Robbe vs Walkera??

TuxBrother, bedankt zeg. Ik hoop dat ze snel binnen zijn. Kapje snap ik nog niet helemaal. Bedoel je met het kapje wat onder het klepje zit van de heil die de originele lipo op zijn plek moet houden? Of is er een kapje van de lipo die ik moet verwijderen? Maar dat is het niet volgens mij en gaat het om het kapje van het klepje bij de lipo ingang van de heli.
Canopy ofwel kapje:
http://www.rcpal.com/images/products/hm-v200d02-z-02.jpg
Die moet je er even afhalen dan kun je erbij! :D

je bedoeld om de accu er zo in te stopen???

accu.jpg

dat zou dan moeten kunnen als jij het ook zo hebt;).

maar ja ik zou het zonde vinden om de heli te moeten verbouwen voor een andere accu.
ook als je het voorste schotje weg haald zou de standaard accu er zo uit vallen.
omdat deze er goed en niet klement in past.

om eerlijk te zijn zou ik gewoon 18 euro neerlegen voor een standaard accu.
deze past mooi en vleigt even lang.
je hoeft niks te knipen
1maat accu.
balans van de heli blijft altijd het zelfde wat voor peter nu nog erg belangrijk is :D;).
je kan beter een lipo saver kopen.

gr Sander.

...maar ja ik zou het zonde vinden om de heli te moeten verbouwen voor een andere accu.
ook als je het voorste schotje weg haald zou de standaard accu er zo uit vallen.

om eerlijk te zijn zou ik gewoon 18 euro neerlegen voor een standaard accu.
deze past mooi en vleigt even lang.
je hoeft niks te knipen
1maat accu.
balans van de heli blijft altijd het zelfde wat voor peter nu nog erg belangrijk is :D;).
je kan beter een lipo saver kopen...

Mee eens, gewoon de standaard accu's. Passen meteen, geen geknip in je frame en vliegen lang zat om te kunnen crashen :D (En je behoud je garantie?)

De keuze zou vergemakkelijkt moeten zijn door de keuze van meerdere accu's te kopen en daardoor langer kunnen vliegen in tegenstelling tot 18 euro voor een accu. Voor 1 originele accu zou je 3 van deze kunnen bestellen en hou je geld over voor een lipo saver. Wanneer ik eerst leer hoveren met de originele accu, kan ik met de anderen echt leren vliegen. Als je dan enkel deze de zippy's gebruikt blijft de balans hetzelfde alleen bij het begin opnieuw zien te trimmen. Garantie vervalt toch ook al door de crashes want ze komen daar altijd weer op uit.

maar ja ik zou het zonde vinden om de heli te moeten verbouwen voor een andere accu.
Tja je moet dat ook niet perse doen!
Verbouwen: 1 stukje plastic wegknippen, duhhhh ;)

Peter, je zult zien dat het exact past, hij zit zo geklemd dat ie precies blijft zitten :D
Ik had er toen meteen 8 Zippy's gekocht voor 37 euro inclusief verzenden daar koop je er hier nog geen twee voor, dus je bent slim bezig!
Houd wel rekening mee dat je de heli wel een minuut of 5 af moet laten koelen alvorens je weer gaat vliegen, 1 of 2 koelvinnen op je motor is ook wel aan te raden, kosten geen drol, maar is wel een stuk beter voor je motor!

Ik kan er geen foto's meer van laten zien omdat mijn V200D02 binnen 2 dagen weg was, voor boven de vraagprijs :D

Tja je moet dat ook niet perse doen!
Verbouwen: 1 stukje plastic wegknippen, duhhhh ;)

Peter, je zult zien dat het exact past, hij zit zo geklemd dat ie precies blijft zitten :D
Ik had er toen meteen 8 Zippy's gekocht voor 37 euro inclusief verzenden daar koop je er hier nog geen twee voor, dus je bent slim bezig!
Houd wel rekening mee dat je de heli wel een minuut of 5 af moet laten koelen alvorens je weer gaat vliegen, 1 of 2 koelvinnen op je motor is ook wel aan te raden, kosten geen drol, maar is wel een stuk beter voor je motor!

Ik kan er geen foto's meer van laten zien omdat mijn V200D02 binnen 2 dagen weg was, voor boven de vraagprijs :D

Hey Gerard, thanks, goed advies.
Ik had er eerst één besteld en is ondertussen al reserved.
Als deze goed past besteld ik gelijk een aantal in een dozijn:D
Het is enkel een lipje wegknippen, geen enkel probleem tegen het plezier wat je hieraan kan beleven, houd ik weer geld over voor koelvinnen.

Nu komt mij een koelvin ook weer niet bekend voor maar zal hier eens naar zoeken. Kan dit bij Hobby King? Zijn daar ook verschillende types voor.
Zal zelf vanaovnd nog op het internet zoeken hiernaar maar het klinkt allemaal erg goed en denk dan hier nog veel plezier van te beleven.

Had ik misschien toch beter na moeten denken over jouw'n aanbod van de Walkera V200D02:rolleyes: Wist toen nog niet precies wat ik wou, had op het laatste moment een besluit genomen maar erg goed dat je de heli kwijt bent boven de gevraagde bedrag:D

Aangezien het exact dezelfde heli's zijn. Heb jij aan deze heli nog veel plezier beleefd en ging het snel vervelen? Denk dat ik dan ook wel snel toe ben aan een andere:D

Wanneer ik meerder Zippy's bestel kan ik gelijk de koelvinnen mee bestellen, weet nog geen eens hoe ze eruit zien en wat de werking hiervan is? Al zegt het woord het al. Zal de vinnen en/of het motortje wel koelen met een bepaalde koelvliestof?

Meerdere tips hieromtrent en deze heli zijn altijd welkom en een lipje losknippen lijkt voor mij ook geen enkel probleem te zijn. Alleen de Capony eraf halen is het enige om de lipo's te verwisselen maar je dient toch ook alweer 5 min koeling an te houden.

Weet je toevallig ook hoe lang de brushed motortjes volhouden? Zijn de kosten overigens ook niet deze motortjes. Als ze zijn versleten heb je ze ook zo vervangen:D

Volgens mij is dit een echte plezier heli die je heel goed leert vliegen richting de stap CP:D

Ha Peet,:D

Tja de naam zegt het al Koelvin die motortjes worden gloeiend heet dus extra koeling voor dit motortje is welkom dus je zou er rustig 2 op kunnen zetten.
Het zijn gewoon 370 motor koelertjes volgens mij zijn dit ze:EK1-0224 - Main motor heat-sink by: E-sky - rchellevoet.nl

Nou die jongen die mijn V200D02 heeft gekocht, was heel blij dat jij hem niet gekocht had, zaten de koelvinnen ook al op, en nog meer reserve onderdelen die ik later nog tegenkwam en niet op de foto's staan,die heeft nu een compleet pret pakket :D: <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >
Ik verkoop ik alleen maar goede spullen, wat niet goed is gaat niet de deur uit, daarbij was deze heli pas 2 weken in gebruik, want ik had hem net omgebouwd en voor 100 euro er in geïnvesteerd!

Bij mij ging ie snel vervelen, maar dat komt omdat ik al 4 weken met de Ufly vloog, die echt lastiger is dan deze heli, ik gebruikte deze heli om te ontspannen voor tussendoor en om te cammen, omdat ie zo lekker rustig is.

Geen idee hoe lang de motortjes mee gaan, heb er niet zo veel mee gevlogen, waarschijnlijk maar een keer of 10, en ik had er net nieuwe motortjes ingezet toen ik hem kocht, maar ik denk tussen de 20 a 30 vluchten, afhankelijk hoe ze gebruikt worden en of ze goed gekoeld worden etc. etc.

Deze voelt wel heel anders aan dan een een CP met flybarr, en aamgezien ik nog niet met een 450 FBL heb gevlogen kan ik je dat dus ook niet vertellen ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Gerard,
Ik heb je foto's even bekeken en moet zeggen, zag er wauw uit.
Je had behoorlijk veel reserve kits bij gekocht:D
Ik kan wel geloven dat die jongen er nu blij mee is en ik toch even wat beter achter mijn oren had moeten krabben maar gedane zaken nemen geen keer;)

Had je deze Walkera gekocht als een CB180D en omgebouwd naar de V200D02? Maakt verder niks uit want je komt uit op een exact dezelfde heli met dezelfde eigenschappen.

Dat deze jou snel begon te vervelen....... ik kan er nog niet eens fatsoenlijk mee hoveren. Als je al een lastgie Ufly aan de hand mee kon nemen dan was dit ook zeker geen probleem:D

Ik denk dat deze ook niet te vergelijken is met een 450 fbl maar hoop dat dit een goed opstap is om mij zelf verder te ontwikkelen richting de CP en denk ik eerder aan één met flybar.

Ik zal de koelvinnen bestellen, is beter voor kwaliteit behoudt van de heli;)

Nogmaals bedankt en als het zover is met de Zippy's lipo's, zal ik je het even laten weten:D Ben hier erg nieuwschierig na en kan het eigenlijk niet hebben dat jij deze machine zo snel onder de knie hebt gekregen....... hoe jaloers ook:D

Dat koelvinnetje is dat makkelijk te monteren of zit er een handleiding bij? Ach, anders stuur ik je wel even een pb

Ha Peet, :D
Je hebt al een PB tje van me ;)

Dat koelvinnetje klik je er gewoon op, geen gereedschap voor nodig, alleen maar de handen.

Nou bedankt voor het compliment! :D
Als je het eerste filmpje bekijkt op mijn kanaal, daar had ik de Ufly net 2 weken na de NESP, er staat ook nog een filmpje bij van de CB180D waar we een beetje aan het dollen waren, hij kon wel onwijze gave piro's maken :yes:

Kun je eens een filmpje posten hoe ver je al bent?

Hey Gerard,
Ik had je filmpjes al eens bekeken maar zie die van de 450, of ik heb nog niet goed gekeken;).

Ik zal eens proberen mijn vrouw mee te nemen om te filmen, wou ze wel maar we zitten nu net met de kinderen en schoolvakantie en dat mijn schoonvader in het ziekenhuis ligt.

Zodra het mogleijk is laat ik een filmpje zien en hopen dat deze compatibel is met mijn computer. De laatste keer kreeg ik geen geluid uit de comp van de film. Als we maar beeld hebben;)

Had al een pb bericht teruggestuurd:D

Hey Peet,
Probeer deze link eens:YouTube - Kanaal van tuxbrothers
Zie je ze dan wel allemaal?
Echt balen dat je zo ver weg woont anders hadden we samen kunnen gaan indoren in mijn zaaltje ;)

Ja leuk, filmpjes zijn echt te gek om naar te kijken, ik zeg : gewoon doen! :D

Hey Gerard,
Ja, ik zie ze nu wel allemaal.
Zal ze zo eens rustig bekijken:D

Zou te gek zijn geweest om eens samen te indoren:D
Helaas, de afstand.

Op dit moment zal er nog weinig aan zijn met de vlieg ervaringen van mijn kant. Heli vliegt alle kant op:D
Ik hoop dat ik deze week bericht krijg van mijn nieuwe tailrotor, kan ik deze erweer opbouwen. Wil vliegen met dit ding:D
Ook de wind moet het even toelaten en voorzover ik weet wordt het maandag en dinsdag niet zoveel. Heb ik waarschijnlijk mijn tailrotor ook nog niet eens.

Zal proberen om deze week een opname te laten maken.
Heb het net weer even aan mijn vrouw gevraagd en zij vond het geen enkel probleem:D

Vanaf morgen, gaat de windsnelheid net onder de 10 knopen door, en donderdag zelfs 5-6, moet te doen zijn met je Evo ;)
Wind van vandaag is ongeveer 14 knopen, ter vergelijking.

Wat vind je van mn vlieghistorie ? :D

Vanaf morgen, gaat de windsnelheid net onder de 10 knopen door, en donderdag zelfs 5-6, moet te doen zijn met je Evo ;)
Wind van vandaag is ongeveer 14 knopen, ter vergelijking.

Wat vind je van mn vlieghistorie ? :D

Ziet er indrukwekkend uit en moet toegeven je hebt een mooi zaaltje binnen je bereik.

Ook de Walkera die je benoemde, wat een piro's zeg. Zo snel draai ik ze nog niet met de Pro:D
Ik denk ook nog niet zo snel met de Evo.

Heb je ook zien vliegen met de Ufly, ziet er gaaf uit.
Wel leuk om zo je vlieggeschiedenis en de ervaringen cq ontwikkelingen bij te houden.

Voor wat betreft vliegweer moet het lukken, enkel..... ik wil mijn TAILROTOR.............:D
Begin anders nog niks. Zou typisch voor mij zijn. Hebben we straks even 1 a 2 dagen mooi vliegeweer en komt mijn tailrotor wanneer het weer harder begint te waaien;)

Ziet er indrukwekkend uit en moet toegeven je hebt een mooi zaaltje binnen je bereik.
Ja ik heb echt geluk ermee, kan er naar toe wanneer ik wil !
Ook de Walkera die je benoemde, wat een piro's zeg. Zo snel draai ik ze nog niet met de Pro:D
Ik denk ook nog niet zo snel met de Evo.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar van alle heli's die ik tot nu toe gehad, gehad heb, kon deze het snelste een piro afwerken!
Denk ook niet dat je dat gaat lukken met de Evo ;-)
Als je er IRL bij stond was het gewoon eng om te zien en zat je te wachten tot het ding uit elkaar zou spatten!
Heb je ook zien vliegen met de Ufly, ziet er gaaf uit.
Wel leuk om zo je vlieggeschiedenis en de ervaringen cq ontwikkelingen bij te houden.
Ufly.... goede herinneringen aan, maar wat een bitch was/is het zeg, vooral in het begin frustrerend heeft me wel een paar dagen gekost voor ik hem aan een stuk door een lipo leeg kon hoveren...
Voor wat betreft vliegweer moet het lukken, enkel..... ik wil mijn TAILROTOR.............:D
Begin anders nog niks. Zou typisch voor mij zijn. Hebben we straks even 1 a 2 dagen mooi vliegeweer en komt mijn tailrotor wanneer het weer harder begint te waaien;)
Als je hem de ene dag besteld heb je hem de volgende dag toch in huis??

Na de crash van afgelopen donderdag heb ik gelijk de RC Shop gebeld of hun één voorradig hebben. Hij had net een bestelling de deur uitgedaan met een rotortail. Deze zal hij voor mij achterhouden daar ik wist wanneer ik één zou bestellen deze toch niet voor het weekend (afelopen weekend) binnen zou hebben. Ik hoop dat hij morgen contact met mij opneemt dat die binnen is. Volgende keer bestel ik deze wel via internet. Genoeg shops gevonden waar je deze kan bestellen.:D

Back