Robby Roxxy Dilemma

Hallo,

Ik zit eraan te denken om 2 Roxxy motoren aan te schaffen, maar ik kom er niet helemaal uit.
Ik zit te denken aan een 2827/34 voor oa deze http://www.3dbatix.com/plans/foame2x-1.jpg dubbeldekker.
(ik vlieg hem nu met een typhoon micro 6/3d, 2S 800, apc 9*3.8 en 260 gr. vliegklaar) en zou hem graag willen vliegen op 2S met een grote(re) prop.

De andere is een mini laser 3d waar ik een motor op wil, ongeveer 450gr. vliegklaar.
Daar zit ik aan te denken aan een iets snellere motor (misschien moet dat juist niet, geen idee), bijv. de Roxxy 2824/26 of /34 ?
Die wil ik gaan vliegen op een 3S.
(Zou lekker zijn als de motor ook nog kan draaien op 2S)
Met wat voor combo (motor/prop) zou de mini laser zich het prettigste voelen ?

Het gaat er mij ook om dat ik de motoren nog een keer kan gebruiken in andere projecten (bijv. mini katana) of depron modelletjes.

Ideen zijn welkom :D

René

De mini laser 3d wil ik trouwens gaan gebruiken voor een beetje prop hangen en andere, redelijke nomale , 3d acties.
Geen hardcore 3d.

Zou het een beetje "overkill" zijn om er een typhoon 15/10 in te hangen ?
Of toch verstandiger een Roxxy 2827/26 ?

Het hoeft niet persé een Roxxy motor te zijn, de prijs en de specs stonden me alleen wel erg aan.

Mini laser 3D is niet zo "3D" als de naam doet vermoeden. Beetje zwaar om daarvoor lekker te kunnen sturen. (Zo groot als een shocky, maar 3 keer zo zwaar).
Met de roxxies die je noemt leuke acro trainer, maar ook weer niet overdreven. Met 15/10 wel brut vliegen, maar denk dan meer "ragbak" dan "3D".

Aha, dus niet zo heel erg 3d, jammer.
Nou dan ga ik morgen op de beurs even kijken naar een Roxxy 2827/34 voor de depron toestellen.
Misschien een Typhoon 15/10 voor de mini laser...als het toch niet zo een 3d toestel is....dan gaan we maar voor de snelheid !
Idee voor een leuke prop op 3s met een 30 amp regelaar ? (voor de 15/10)

als je gaat voor de 2827/34 gebruik je best de 10-5 slow fly prop van Graupner.
ik vlieg zelf met deze combinatie en dan heb je echt power zat om te hoveren en te torquen.
ideale combinatie dus !

Ik heb de laatste Roxxy 2827/34 gekocht op de beurs, denk ik.
Pffff....niet te vinden die dingen.
Ik heb hem nu even zitten op me mini laser 3d, even om te testen.
Zit nu een 2S 1200 op met een 10*6 HD van gws.
Het landingsgestel heb ik moeten bijbuigen omdat ik geen grondspeling had.
Wil van de week een 3S pakket bestellen om te testen wat ie dan gaat doen.
Uiteindelijk wil ik de 2827/34 op een 6mm depron dubbeldekker zetten met een 2S met een lekkere grote prop.

Met welk toestel vlieg je die combo (gewicht) ? en ik ga er vanuit dat je 3S vliegt ?

ik vlieg met de Reflex Park Flyer, een full 3D toestel.
totaal vlieggewicht is rond de 480 gr
spanwijdte is +/- 92cm

Aha, ongeveer hetzelfde gewicht en afmetingen.
Dat is er 1 met een platte romp ? (volgens mij heb ik een keer een foto gezien samen met een slowstick....kan dat ?)
Maar vlieg je hem met een 3S pakket ?

Back