Robitronic Discharge tray of Much More Zero–V Discharger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik wil binnenkort een onlader kopen om mijn accu's wat beter te onderhouden maar nu zie ik bij Roal 2 ontladers voor de zelfde prijs welke moet ik nou nemen het gaat om de Robitronic Discharge tray of Much More Zero–V Discharger.

Robitronic Discharge tray:
e9_1.jpg

Much More Zero–V Discharger
e9_2.jpg

Ze kosten allebij 26 euro en persoonlijk vind ik de much more mooier maar dat maakt natuurlijk niet echt uit.

Mvg. Kristiaan

waarom ontladers kopen,,, het is om eerlijk te wezen allemaal onzin.. het is veel beter om je accus gewoon normaal leeg te laden,, alle moderne accus zijn NIMH deze kennen het memory effect al nagenoeg niet eens meer,

dan zijn zulke ontladers leuk om geld aan weg te gooien maar extra prestaties nee denk het niet,,

nouja, waarom gebruiken dan alle wedstrijd rijders zo'n ding?
Dan zal het echt niet nutteloos zijn, Ook heb ik gezien dat er in accu's die helemaal ontladen zijn veel meer in kan.
Verder is het zo dat als een heat 5 minuten duurt je accu nog niet leeg is en daarom is het makkelijk dat je hem even kunt ontladen.
Altans dat zijn volgens mij redenen waarom je er beter wel een kunt hebben.

je geeft zelf het antwoord al waarom hun hem gebruiken,,

omdat hun accus in 5 min nog niet leeg zijn,,,, maar dit zal alleen zo wezen bij de echte klassement rijders.

maar meer in komt alleen omdat je hem verder leeg trekt.. je zet je energie om in warmte 100% verlies bij het ontladen je accu zal er niet beter door presteren,

dus het maakt ook niet uit welke van de 2 je kiest... ze zullen allebei afslaan bij de +/- 0,9V per cel.

En toch is het beter om je accu WEL te ontladen. Dan worden ze bij de volgende keer laden minder warm, en zal de lader geen last hebben van "false peaking" Zelf heb ik Orion ontlaadtree's en Robitronic Ontlaadtree's. Men beweert dat de Robi's sneller zijn. Nu zal het verschil een paar minuten zijn want het duurt toch wel zeker een uur om een accu na 5 minuten 19T gereden te hebben te ontladen. (meestal wel langer) Zelf heb ik geen ervaring met Much More ontlader's... Ik zou zelf voor de Robitronic gaan omdat die gewoon wat kleiner is. Daar er natuurlijk geen verschil in werking is!

Groet Robert

:? ZUCHT! Daar gaan we weer. :?
Jongens als jullie geloven dat die ontladers echt voor verbetering van de prestaties zorgt gebruik ze dan gerust. Dat dit in de werkelijkheid niet of zo goed als niet zo is hoeven jullie niet te geloven. Maar dan heeft ook ook geen zin om ons om advies te vragen. :roll:
Gebruik de zoekfunctie van dit forum eens en zoek dan naar stukken over het ontladen. Je zult dan enkele avonden leesvoer hebben.
Succes.

Hier is echt al heel veel over gezegd en geschreven. Ik voelde precies dezelfde zucht opkomen als die Ernst opschrijft. Er zijn zat draadjes waarin de discussie over wel of niet ontladen wordt gevoerd, dat gaan we hier niet doen. We worden het waarschijnlijk niet helemaal eens en als we dat worden, kan dat heel goed in een ander draadje.

Deze doe ik zuchtend op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back