Robitronic Expert of Overloader

He allemaal,

ik heb een Tamiya TA-05 maar wil eigenlijk voor op het circuit straks snel kunnen laden. heb 2x 1500 & 2x 2700 accu's.

Mijn keuze is gevallen op de Robitronic Expert of Overloader.

Mijn vraag:
> Wat is verstandiger
> Wat is het prijsverschil

Wat bij Limspeed in Veendam zijn dit de prijzen:
Robitronic Expert € 100,00
Robitronic Overloader € 180,00
b_103.jpg
b_102.jpg

Zijn ze ergens anders goedkoper te krijgen? Wat nog een beetje waf te reizen is vanaf Assen.

Alvast bedankt
Christian

Koop gewoon de Robitronic Expert en een goede ontlader bij
Limspeed ( Jeroen )
Ik heb 2 van die laders en een goede ontlader en klaar is klara
dat is beter dan 1 lader die laad en ontlaad
als je ze appartheb kun je laden en ontladen tegelijk en als je alles in een hebt
niet moet je altijd wachten.
Trouwens de Robitronic Expert vindt ik een van de beste laders, ik heb al diverse
laders gebruikt en ik heb er nog een paar in de kast liggen, maar ik ga voor de
Robitronic Expert, ik raad je ze aan.
Trouwens jeroen is niet zo duur en heeft een goede service, dat is ook wat waard

Als je PC voeding meer dan 6 Ampere levert is ie geschikt :wink: Ik heb zelf een pro2000plus (vrijwel gelijk aan de expert) gehad en heb nu een overloader. Ik vind de overloader een fijne lader omdat je veel meer kan instellen en meer gegevens van de accu kan zien, wat me het gevoel geeft dat hij daarom de accu's beter behandeld, en dat gevoel vind ik wel fijn met dure accupacks. De expert lader is ook gewoon goed en makkelijk te bedienen en inderdaad prijsgunstig...

Voor het geld van een nieuwe expert lader kan je natuurlijk ook een tweedehands overloader kopen :wink:

Laatst bewerkt:
Als je PC voeding meer dan 6 Ampere levert is ie geschikt :wink:

Ik weet zo niet goeveel A een pc voeding is, volgens mij minder.
Beetje standaard voeding is 350W.
350:220 = 1.6A >> Volgens mij niet genoeg...

Ik weet zo niet goeveel A een pc voeding is, volgens mij minder.
Beetje standaard voeding is 350W.
350:220 = 1.6A >> Volgens mij niet genoeg...

Dit is een onjuiste redenatie. Je deelt het opgenomen vermogen door 220 Volt en dan bereken je stroom uit het lichtnet.

Om de stroom te berekenen aan de uitgang van de voeding moet je de 350 Watt delen door 12 Volt en dan kom je uit op 20 Ampere. Wordt nu niet meteen blij, immers de 350 Watt wordt verdeeld over de diverse spanningen die de voeding levert. Daarbij wordt het vermogen dat de voeding levert nog wel eens overdreven, en interne verliezen zorgen er voor dat het uitgangsvermogen op de aansluitingen nog verder daalt. Op de voeding staat meestal vermeld wat de maximale stroomsterkte per spanning is.

Het is te doen maar als je alles samen teld ben je beter met een voeding te kopen. Je hebt er geen werk aan en als je niet veel van elektronica kent zou ik er zeker niet aan beginnen. Als je de zoekfunktie gebruikt vind je vanzelf de link naar het ombouwen van een computer voeding.
Groetjes

Oke dan neem ik losse voeding grauphner en heb overloader besteld.
145,00 verzekerd verzonden vanuit duitsland van een rc winkel (paar berichten terug ! Bedankt voor de link ! )

Mijn voeding is inmiddels binnen, maar die overloader laat nog op zich wachten helaas...

Hoop dat ik hem voor het weekend heb:S

Back