Robitronic Lapcounter Review (ervaring)

heeft er iemand ervaring met de Robitronic lapcounter review
op het gebied 1/10 DTM
werkt dit systeem goed of zijn er problemen met dit toestel
of is het meer gemaakt voor de Mini-Z
moet je het zendertje aansluiten op de ontvanger van je zender of rechtstreeks op je lipo

Dat systeem werkt aardig maar alleen aan te bevelen voor binnengebruik en je moet niet bezuinigen op de brug die over de baan komt anders heb je geen dekking.
Ik heb een keertje met zo'n systeem mogen racen maar door een bezuiniging moest je niet langs de vangrail onder de brug door want dan pakte die het niet.

Als je heel simpel wilt gaan kan je eens kijken naar een slotcar telsysteem. Dat systeem werkt met lichtsluisjes en kan met een PC via de printerpoort zo ingelezen worden. Hoe zelf te maken met de gratis software is veelvuldig op het net te vinden.
Maar ipv de lichtsluisjes van boven naar beneden te richten richt je ze op verschillende hoogtes over de baan heen. Door vlaggetjes op de auto's te maken op verschillende hoogtes kan je de lichtsluisjes aan de auto's toekennen, het vlaggetje moet de juise lichtstraal onderbreken.

heeft er iemand ervaring met de Robitronic lapcounter review
op het gebied 1/10 DTM
werkt dit systeem goed of zijn er problemen met dit toestel
of is het meer gemaakt voor de Mini-Z
moet je het zendertje aansluiten op de ontvanger van je zender of rechtstreeks op je lipo

Onze vereniging (ModelRacingCulemborg) gebruikt het systeem al 2 jaar. We gebruiken het op een indoorbaan met 1:10 auto's.(Onze snelste klasse rijdt met 11,5 turns Brushless op 2s Lipo, dus dat gaat echt niet langzaam!)
Wij zijn erg tevreden over het systeem. We zijn lang op zoek geweest naar een telsysteem, maar wat er was , was altijd ver boven ons budget, totdat dit op de markt kwam.

Je moet inderdaad wel zorgen dat de telbrug voorziet van voldoende ontvangers. Ik meen om de 30 centimeter, dus bij een 3 meter brede baan telt dat behoorlijk door in de kosten.

Maar het werkt perfect. De meeste hebben de transponder net onder de vooruit zitten.Als je ruiten niet doorzichtig zijn dan voorziet een gaatje van body (6-10mm) de transponder van voldoende zicht op de ontvangers.

Alleen als je op zijn kop onder de tel brug doorkomt of je transponder van zijn plaats is losgeschoten, dan gaat het tellen mis.

We hebben wel diverse transponders gehad die niet goed werkten, maar dat is via de leverancier naar aller tevredenheid opgelost.

Kom een keer kijken als we weer racen, dan kan je zien hoe het in de praktijk werkt.

Voor de Mini-Z werkt het perfect. Of het ook voor grotere rc wagens te doen is weet ik niet. En de Transponder word gewoon gevoed via ontvanger

de transponders worden dan met plakband vastgemaakt tegen de voorruit is het zo ?
je zegt de baan is 3 meter dus je hebt dan 2 rs 160 systemen nodig om te monteeren op de brug die je maakt .
de transponders plug je dan in je ontvanger zo is het toch hé

Transponder kan je gewoon met dubbelzijdig tape of met klitteband plat op het chassis gemonteerd worden, zo lang het maar onder een raam is of precies daarboven de body blank of een gat kent. En inderdaad prik je die op de ontvanger erbij.

Met 2 setjes a 4 ontvangers zou het krap aan moeten gaan op 3m. Wij hebben toen 3 setjes gekocht. Er zitten bij ons ,dacht ik, 10 ontvangers op.

een setje (RS160) kost ongeveer 300€ is dit juist
meer heb je niet nodig om te starten ?
het rare is toch dat sommige transponders niet werken bij de aankoop

Het basis set is voldoende om mee te beginnen. Maar de baanbreedte die je je kan overspannen is beperkt tot 1.5 m.
Je hebt alleen nog een PC nodig met een seriele uitgang.

Sommige deden wel wat, maar te zwak in de auto. Dit is bij een serie van losse transponders geweest, maar zoals gezegd, we hebben vervangende gekregen.

Ik heb zelf 3 transponders en met heb er nog geen problemen mee gehad.
Nu circa 2 jaar in gebruik.

Back