Robitronic Mantis onderdelen/vervanger?

Hallo, vrienden van het goede leven.

Ik zal me eerst even voorstellen, mijn naam is Michael, 20 jaar en ik kom uit het hoge noorden. Ik ben vrij nieuw in deze hobby.

Voor 2 maand geleden ben ik begonnen met een Carson Specter X8 V36 E-start RTR en die beviel goed in eerste instantie. Deze had ik nieuw gekocht, ingereden, veel mee gereden en nog meer aan gesleuteld. Door de hoeveelheid compressie van het 5,9cc motortje heel wat eenweg lagertjes, elektrische starter's en trekstarter's versleten en vervangen.

Een maand terug kocht ik voor niet al te veel geld een Robitronic Mantis TXS kopen van een collega. Vanaf het moment dat ik die had, heb ik heel veel genoten. Nooit problemen gehad en veel plezier. Altijd starten en lopen, en dat op 16%.

Twee dagen terug heb ik m'n Mantis helemaal uit elkaar gehaald om hem even goed schoon te maken. Na alles goed schoon geschrobt te hebben, heb ik alles weer in elkaar gezet.

Gisteren wou ik weer even een stukje rijden maar tot mijn verbazing bleek dat mijn remmen het niet meer goed deden, ondanks dat ik niks heb veranderd aan de remmen, servo's en het asje met veer die de rem aandrukt.

Ik dacht dat het probleem misschien aan de servo lag dus die heb ik vervangen door een dikkere servo, de reserve stuurservo van mijn Carson. Toen ik dit gedaan had was het al een stuk beter maar nog niet zoals de oude. De achterbanden remmen een beetje en voor helemaal niks. Na veel op dit forum gezocht te hebben, ben ik erachter gekomen dat meer mensen hier last van hebben. Hebben jullie een oplossing?

Foto's volgen