Robitronic Mantis onderdelen/vervanger?

Hallo, vrienden van het goede leven.

Ik zal me eerst even voorstellen, mijn naam is Michael, 20 jaar en ik kom uit het hoge noorden. Ik ben vrij nieuw in deze hobby.

Voor 2 maand geleden ben ik begonnen met een Carson Specter X8 V36 E-start RTR en die beviel goed in eerste instantie. Deze had ik nieuw gekocht, ingereden, veel mee gereden en nog meer aan gesleuteld. Door de hoeveelheid compressie van het 5,9cc motortje heel wat eenweg lagertjes, elektrische starter's en trekstarter's versleten en vervangen.

Een maand terug kocht ik voor niet al te veel geld een Robitronic Mantis TXS kopen van een collega. Vanaf het moment dat ik die had, heb ik heel veel genoten. Nooit problemen gehad en veel plezier. Altijd starten en lopen, en dat op 16%.

Twee dagen terug heb ik m'n Mantis helemaal uit elkaar gehaald om hem even goed schoon te maken. Na alles goed schoon geschrobt te hebben, heb ik alles weer in elkaar gezet.

Gisteren wou ik weer even een stukje rijden maar tot mijn verbazing bleek dat mijn remmen het niet meer goed deden, ondanks dat ik niks heb veranderd aan de remmen, servo's en het asje met veer die de rem aandrukt.

Ik dacht dat het probleem misschien aan de servo lag dus die heb ik vervangen door een dikkere servo, de reserve stuurservo van mijn Carson. Toen ik dit gedaan had was het al een stuk beter maar nog niet zoals de oude. De achterbanden remmen een beetje en voor helemaal niks. Na veel op dit forum gezocht te hebben, ben ik erachter gekomen dat meer mensen hier last van hebben. Hebben jullie een oplossing?

Foto's volgen

Ook is van één van de voorste ondersteunen een pennetje afgebroken. Nu was ik op internet aan het kijken voor een aantal reserve onderdelen maar die zijn bijna niet meer te krijgen, of je moet het uit Amerika laten komen maar om 24 euro verzendkosten te betalen voor iets van 5 euro vind ik wat overdreven. Weten jullie misschien een of andere winkel/webshop waar ik onderdelen voor men Mantis kan kopen/bestellen.

Is dit niet meer mogelijk, zal ik toch alvast moeten kijken naar een andere auto. Ik ben niet zo bekend met alle merken en welke goed zijn en waar ook makkelijk onderdelen voor te krijgen zijn.

Ik zoek sowieso weer een truggy, rijdt veel beter dan een buggy naar mijn mening. Het .28 motortje is mij groot en krachtig genoeg. Wat hebben jullie als vervanging voor een mantis? Waar hebben jullie goede ervaringen mee of juist niet. Alles is welkom.

Alvast bedankt,
Michael

Heb ik ook gehad een TXS topmachine, niet veel stuk gereden in 2 jaar en 10 liter, de orginele axial .28 motor is een beest van een motor.

Onderdelen zijn gewoon te bestellen. Miin lhs levert het gewoon, heeft er weinig van in voorraad omdat ik de enige robitronic rijder was. Maar meestal binnen een week in huis.

Heb hem verkocht omdat ik een gs xut geschikt had gekocht en 2 truggy's niet nodig vind.

Maar ik vond het een topauto.

En als Robitronic het nog via hun eigen online shop verkoopt kunnen ook alle nederlandse Robitronic dealers het leveren...

Sorry, de modelbouw zaak waar ik altijd heen ga kon het niet meer leveren. Ik ben allang blij dat ik hem dus nog niet weg hoef te doen

Laatst bewerkt:
Back