robitronic scalpel

De stand van de wielen is voor rechtuitstabiliteit erg belangrijk. Voorste wielen iets naar buiten en de achterwielen iets naar binnen (van bovenaf gezien) geeft een goede stabiliteit. Omdat de wielbasis kort is is hij inderdaad wat zenuwachtig dus moet je je zender ook zo instellen dat hij in het middengebied niet teveel uitslag heeft. Wat met expo experimenteren tot je het zelf lekker vindt.

Is verder een erg leuk karretje, ik heb er nog twee liggen (een donor) even opdiepen en weer rijden is erg leuk, kan op een kleine baan al makkelijk vanwege zijn formaat.

expo heb ik inmiddels op 40% staan en dat gaat goed tot nu toe. met de achter wielen kan ik niks instellen qua hoek. maar de voor wielen heb ik nu iets naar binnen staan van boven gezien dan.
ik ga morgen na de baan dus dan gaan we het zien.

gr,

de achterwielen van een pancar kunnen alleen naar binnen toe als de achteras gebroken is :rolleyes:

Voor stabiliteit op het rechte stuk inderdaad de voorwielen een klein beetje toe in geven. Met toe out krijg je meer stuur maar op het rechte stuk heb je meer kans dat de auto gaat "zoeken".

Als de rijhoogte voor lager is dan achter dan heeft hij iets meer stuur in vergelijking met een chassis die voor en achter gelijk is.

Laatst bewerkt:
de achterwielen van een pancar kunnen alleen naar binnen toe als de achteras gebroken is :rolleyes:

Voor stabiliteit op het rechte stuk inderdaad de voorwielen een klein beetje toe in geven. Met toe out krijg je meer stuur maar op het rechte stuk heb je meer kans dat de auto gaat "zoeken".

Als de rijhoogte voor lager is dan achter dan heeft hij iets meer stuur in vergelijking met een chassis die voor en achter gelijk is.

met ander worden kan ik de rijhoogte beter gelijk maken voor en achter?
ik heb hem nu voor. iets lager staan.

bvd.

Dat ligt eraan wat je wilt bereiken. Wil je minder stuur dan is een gelijke rijhoogte voor en achter een goede manier om net iets minder stuur te krijgen en vice versa.

hier ben ik weer heb het een beetje druk gehad.
maar ik heb dinsdagavond wel gereden met de scalpel en dat ging op zicht goed.
ik kon eindelijke een paar goede ronden maken op de baan.
tot ik mn t-bar brak en geen nieuwe had toen was de lol weer over.
maar ik wil er gelijk een glassfiber T-bar op hebben maar die kan ik niet goed vinden op het net.
heeft iemand een nummer van die t-bar?

ik ga er ook gelijk een aluminium lower A-arm en steering knuckle op gooien die heb ik in middels wel gevonden.

groet.

Doe T-bar is inderdaad een zwak punt. Even de sterkere versie monteren en het gaat al een stuk beter. De alu armen zijn een wereld van verschil met de standaard, ga je zeker merken.

Al met al een heel leuk, en wat mij betreft een beetje ondergewaardeerd karretje.

Doe T-bar is inderdaad een zwak punt. Even de sterkere versie monteren en het gaat al een stuk beter. De alu armen zijn een wereld van verschil met de standaard, ga je zeker merken.

Al met al een heel leuk, en wat mij betreft een beetje ondergewaardeerd karretje.

ik ben even aan het zoeken geweest voor de glassfiber T-bar maar ik kan niks vinden hier binnen NL op een site of zo.
is er geen nummer van? ik neem aan dat het een onderdeel is van robitronic, dus als ik een nummer heb kan ik het zo bestellen.

ik ben ook even aan het kijken hier binnen de discussie ik geloof dat er al een keer iets over gezegd is.

probeer het eens bij limspeed.nl daar haal ik ook de scalpel onderdelen

staat niet op zijn site maar stuur hem maar een mail.

oja,de achterkant zo slap mogelijk maken.Ik rij zonder demper en zonder vet in de frictie demper en de rubber o-ring onder de achterste kogel van de t-bar vervangen door een zachter exemplaar(uit een 1:10 schokdemper).
En ik heb zelfs de t-bar aangepast zodat deze wat slapper word,maar dat is wat meer voor de gevorderde rijder.
Ik las dat je de t-bar doormidden hebt!.Dan moet je ff kijken of het schroefdraad om je wiel mee tebevestigen niet buiten je velg uitsteekt.
Dit is nmlk een euvel bij een standaard scalpel,as steekt uit en blijft haken in de baanafzetting.

probeer het eens bij limspeed.nl daar haal ik ook de scalpel onderdelen

staat niet op zijn site maar stuur hem maar een mail.

oja,de achterkant zo slap mogelijk maken.Ik rij zonder demper en zonder vet in de frictie demper en de rubber o-ring onder de achterste kogel van de t-bar vervangen door een zachter exemplaar(uit een 1:10 schokdemper).
En ik heb zelfs de t-bar aangepast zodat deze wat slapper word,maar dat is wat meer voor de gevorderde rijder.
Ik las dat je de t-bar doormidden hebt!.Dan moet je ff kijken of het schroefdraad om je wiel mee tebevestigen niet buiten je velg uitsteekt.
Dit is nmlk een euvel bij een standaard scalpel,as steekt uit en blijft haken in de baanafzetting.

bedankt voor de tip ik ga eens even kijken op die site.
en dat schroefdraad steekt idd uit bij de wielen dus die ga ik wel even afslijpen.
die aanpassing van de t-bar vind ik nu nog een beetje overdreven om te doen
maar ik ga het zeker in mn achterhoofd houden.
maar wat je zelf ook al aangaf het is iets voor een gevorderde rijder en zo voel ik me nog niet.

Back