Robot auto

Hallo,

Ik en een andere persoon hebben de opdracht om een robot te maken.
Dit moet het volgende kunnen :
- Een lijn volgen met in het midden een obstakel
- Deze lijn moet zowel in voorruit als in achteruit gedaan worden

Een andere vereiste is dat dit kan bewegen met een afstandbediening.
Ik zou gebruik maken van een bestaande auto met afstandbediening en deze openbreken en de wielen en elektronica gebruiken die reeds beschikbaar is daarin.

Mijn vraag is of er eventueel toch sites beschikbaar zijn die uitleggen hoe je dit volledig zelf kan maken en waar een basiskennis voor verreist is / die liefst ook niet te veel kost.

Alvast bedankt

Dit soort (school)opdrachten zijn, denk ik, bedoeld om te leren een probleem te analyseren, te zoeken naar een oplossing en deze vervolgens te implementeren.

Vragen naar een site waar de oplossing staat, is wel de eenvoudigste weg maar zal zeker niet de bedoeling zijn. Dan leer je namelijk niets. Dit los van het feit of een dergelijke site bestaat.

Begin dan maar eens bij het begin en maak eerst een gedegen analyse.

Het is eerder een website waar staat waaruit de printplaat bestaat.
Dit is niet onmiddellijk om achter te maken maar om te weten welke onderdelen wat zijn

Hoe kan je tot een oplossing (een printplaat) komen als je geen probleemanalyse en geen oplossing hebt. Dan weet je toch niet welke componenten op de printplaat welke functies uit moeten oefenen? Verwacht niet dat er een kant-en-klare oplossing is.

Je gaat veel te snel. Eerst analyseren, dan de oplossingen en dan bouwen. Niet andersom.

Maar als je onderdelen zoekt, kijk dan maar eens op www.conrad.nl

Het is eerder een website waar staat waaruit de printplaat bestaat.
Dit is niet onmiddellijk om achter te maken maar om te weten welke onderdelen wat zijn

Ik mag aannemen dat je een technische opleiding doet. Zo ja, is het toch echt de bedoeling om dit verder uit te zoeken en zo nee, vraag ik mij af hoe je aan zo'n verplichte opdracht komt.

Ik heb 2 woorden die je in Google moet zetten: ROBOTICA en ARDUINO , dan kom je bij sites zoals Antratek uitwaar je dit soort sensoren voor een lijntje kunt vinden en wat verder zoekend Arduino projectjes hoe een processor te programmeren en aan te sluiten.

Hallo,

Ik en een andere persoon hebben de opdracht om een robot te maken.
Dit moet het volgende kunnen :
- Een lijn volgen met in het midden een obstakel
- Deze lijn moet zowel in voorruit als in achteruit gedaan worden

Een andere vereiste is dat dit kan bewegen met een afstandbediening.
Ik zou gebruik maken van een bestaande auto met afstandbediening en deze openbreken en de wielen en elektronica gebruiken die reeds beschikbaar is daarin.

Mijn vraag is of er eventueel toch sites beschikbaar zijn die uitleggen hoe je dit volledig zelf kan maken en waar een basiskennis voor verreist is / die liefst ook niet te veel kost.

Alvast bedankt

Ik vind het raar dat je zo'n opdracht krijgt maar zelf van niks weet??Als je dergelijke opdracht krijgt mag ik toch veronderstellen dat je ergens wel les over gehad hebt of op zijn minst basiskennis over hoe zoiets te bouwen/welke onderdelen nodig e.d.
Ik zou ten eerste al niet opteren om een rc auto af te breken enkel voor de printplaat,maar aparte componenten te gebruiken.Voor een robot heb je wel meer dan 2 kanalen nodig.
Dan zeg je nog "het mag niet teveel kosten"
Spijtig genoeg is dat in deze hobby vaak onmogelijk,en wat is voor jou niet teveel?Spreken we dan over 10-50-100 euro of meer?

Ik zou zeggen, Google eens op "arduino" en "line follower". Je zult complete tutorials kunnen vinden, als je een beetje zoekt. Zelf heb ik een jaar of twee geleden ook zoiets gemaakt:

Laatst bewerkt door een moderator:
En toen was het stil, TS ook niet meer aangelogd geweest.....

Back