Rock crawler en scaler topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door douwe, 28 okt 2010.

  1. wouterb40

    wouterb40

    Lid geworden:
    15 aug 2014
    Berichten:
    111
    Overigens zal een standaard (plastic) scx10 steeds een beetje meer alu gaan bevatten....
    Dat geldt iig wel voor mijn Wraith.

    Check ook rccrawler.com. alles wat stuk kan hebben ze daar al ontdekt en oplossingen voor bedacht.
     
  2. douwe

    douwe

    Lid geworden:
    10 mei 2005
    Berichten:
    823
    Locatie:
    bolsward
    Gewoon scx10 doen. Kwaliteit met de juiste mogelijkheden tot upgraden... Goed merk voor upgraden is Vanquish.. Wel duur..
     
  3. wouterb40

    wouterb40

    Lid geworden:
    15 aug 2014
    Berichten:
    111
    Voor de Wraith is ook een lijst met standaard upgrades. Een Groot deel daarvan had ik het idee:"dat krijg ik echt niet stuk."
    Nou; ik ga netjes het lijstje af blijkt nu. Een aantal dingen heb ik in de bouw al aangepakt. (oa. buisjes in de aandrijfassen). Er zit een sensored brushless motor in dus hij gaat íets harder als standaard. HR-racing stalen tandwielen zijn inmiddels onderweg(€37 incl verzenden).
    Lijmen van de (goeie, R35 compound) banden op plastic velgen stond me tegen, dus er is een setje alu beadlocks op gekomen. (Lowbudget Topcad, €70)
     
  4. wouterb40

    wouterb40

    Lid geworden:
    15 aug 2014
    Berichten:
    111
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Je kan echt alle kanten op met een Wraith. Alles is te koop, en heel veel zelf te maken. Er zijn geen 2 Wraiths het zelfde.
    Ben een beetje fan inmiddels.
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2015
    WesleyRoy vindt dit leuk.
  5. Biem 01

    Biem 01

    Lid geworden:
    2 jan 2015
    Berichten:
    289
    Locatie:
    Haarlem
    Als je ook voor snelheid gaat, gewoon een Wraith doen. Maar daar gaat je gewenste body niet op passen. De scx-10 is zowel prestatie gericht als op echtheid, maar je zal nooit echt snel gaan mits je grip/prestaties wil inleveren.

    Als je voor een scx10 gaat raad ik je de Dingo aan, het chassis is meteen goed (de Honcho bv heeft plastic steering links enzo). En aangezien je er een andere kap op gaat zetten kun je dus net zo goed de beste goedkoopste nemen. Of als je meteen wild wilt gaan beginnen en alles wil aanpassen, de goedkoopste nemen en meteen voor veel geld upgrades erbij kopen.

    Biem
     
  6. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik ben van plan in de toekomst een Wraith Spawn aan te schaffen, kit versie.
    Nu heb ik nog 3 zgan Tamiya silvercan motoren liggen, is dat iets voor in de Wraith?
    Dan met een Mamba Max Pro ESC en 2s lipo.
     
  7. silverpijl

    silverpijl

    Lid geworden:
    27 apr 2009
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Deventer
    Een silvercan ,,kakt,, snel in als hij te warm wordt. Een alternatief is toch wel een 35t brushed motor. Zo kun je leuk bashen maar ook scalen. Je accu zal ook niet zo snel leeg zijn.
     
  8. klaas s

    klaas s

    Lid geworden:
    5 jul 2015
    Berichten:
    2
    Locatie:
    nieuw buinen
    Ik heb zelf een axial scx10 en gebruik een corally 27t en dit bevalt me heel goed.
     
  9. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    Dank voor de antwoorden.
    Zit zelf nog een beetje te twijfelen om voor een brushed of brushless setup te gaan aangezien de silvercan niet de beste optie is, maar dan wel een waarmee ik kan bashen en inderdaad ook nog redelijk te trailen/scalen is.
     
  10. Biem 01

    Biem 01

    Lid geworden:
    2 jan 2015
    Berichten:
    289
    Locatie:
    Haarlem
    Dan wordt het een brushed, brushless gaat te snel. Of je moet meteen gaan ombouwen naar een andere verhouding in je diff maar dan gaat je accu snel leeg
     
    wouterb40 vindt dit leuk.
  11. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    Brushless is niet per definitie te snel...
    Dat ligt er maar net aan welke motor ik kies (aantal KV) en op hoeveel cellen ik ga rijden.
    Sowieso ben ik van plan om op 2S lipo's te gaan rijden.
    Van wat ik kan vinden draait de standaard 20t motor in de RTR ongeveer 23000RPM op 7,4volt.
    Brushless zou ik rond de 3000-3500KV gaan zitten, kom je op zo'n 22200-25900RPM op 7,4 volt.
    Misschien iets lager zelfs, richting de 2800KV
    Redelijk zelfde RPM als de RTR motor, en dan heb ik nog speelruimte met de gearing.
    Als ik op andere sites kijk zie ik bijv. dat men veel voor een 3300KV brushless set kiest in de Wraith.

    Zit er meer mee dat ik gedeelde verhalen lees over brushless vs. brushed voor trailen.
    Brushless zou minder goed tegen water kunnen ten opzichte van brushed, het ene deel zegt van wel, andere deel zegt dat brushless net zo goed tegen water kan.
    In het verleden regelmatig met o.a. mijn brushless Stampede door de sneeuw, modder etc. gereden, maar zelf nooit iets gemerkt van water, motor zag er na een jaar nog prima uit.
    Daarintegen wel 2 brushed 55t motoren opgebrand, waarvan 1 z.g.a.n. in m'n scaler tijdens natte omstandigheden.

    Brushless heeft last van cogging met crawlen, maar lees ook weer dat dat met de "huidige" ESC's en motoren niet zo heel erg meer is, daarbij zal ik toch niet echt gaan crawlen ermee, dan koop ik wel een crawler.
    Heb zat brushless auto's gehad, maar allemaal in de snelle bashers, dus cogging en water had ik geen last van :D
     
  12. wouterb40

    wouterb40

    Lid geworden:
    15 aug 2014
    Berichten:
    111
    Daar moet ik even op in haken; brushless kan prima, maar je moet wel zorgen voor een gesensord setje. De sensor voorkomt cogging.
    Ik heb in mijn Wraith een 3200kv 540 motor met stanaard gearing zitten en die krijg ik prima kruipend over stenen, stammen of andere obstakels. De slipkoppeling wil nog wel eens roet in het eten gooien dus qua koppel zit het ook wel goed. Ik rijd hem op 3s. Doe ongeveer 1 uur met een 5000mah.
    Added bonus: zelfs op 2s is ie idioot snel (voor een scaler/trailer/crawler, in mijn Wraith is dat geen probleem).
    Tegenhanger hiervan: motor is prima in staat de transmissie te slopen.
    Waterdicht maken is een uitdaging ivm het sensorboard op de motor, regelaar is niet een groter drama dan elk ander niet waterdichte regelaar.
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2015
  13. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    De motor die u had in de Stampede was een sensorless motor, daar kan niet zo veel mis mee gaan, ook al ga je door water.
    Om langzaam gecontroleerd te rijden moet je een sensored setje hebben, en die hebben een printplaatje in de motor, welke niet tegen water kan.
    Het waterdicht maken hoeft niet echt een uitdaging te zijn, de sensordraad in de motor steken, en rond alle plekken waar water door kan liquidtape of plastidip smeren.
    Dus rond de endbell en de motor zelf, de schroefgaten, de sensordraad, etc.
     
  14. Biem 01

    Biem 01

    Lid geworden:
    2 jan 2015
    Berichten:
    289
    Locatie:
    Haarlem
    Blijkt dat ik weer wat geleerd heb:)
     
  15. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Mooi toch, daar is het forum voor!
    Zo heb ik ook alles wat ik nu weet ( niet zo heel veel, maargoed, ) geleerd, hier via het forum, veel lezen, en vragen als dat nodig is :)
     
  16. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Zo, effe de zwarte wrangler een nieuw kleurtje gegeven. Ben sinds de eerste film enorm fan van de jurassic park wranglers dus kon natuurlijk niet anders dan er eentje maken :)
    Moeten nog wel stickers op komen en lichten terug monteren enz...

    [​IMG]
     
  17. Biem 01

    Biem 01

    Lid geworden:
    2 jan 2015
    Berichten:
    289
    Locatie:
    Haarlem
  18. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Even alles terug gemonteerd zoals het was. De extra lichten moeten meer uit elkaar en op die plaats een winch. Dit ga ik nog bekijken of ik dat doe. Verder zijn de wielen niet scale maar in principe vind ik dit niet echt erg, ik wil geen exacte kopie. Het zou mooi zijn en leuk om te hebben maar dan durf ik er niet meer mee rijden/crawlen. Zou ook niet meer gaan aangezien deze veel te hoog op de poten staat.Is dus een eigen interpretatie met de echte als "rode draad" zeg maar.Stickers laat ik nog wel maken en misschien nog kleine details om hem er toch duidelijk op te laten lijken.

    [​IMG]
     
  19. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Ziet er al leuk uit!
     
  20. wouterb40

    wouterb40

    Lid geworden:
    15 aug 2014
    Berichten:
    111
    Wellicht interessant voor de modderrijders onder ons:
    In mijn zoektocht naar Plastidip (ivm waterdicht maken van mijn Wraith) kwam ik erachter dat dat prutje dus niet of nauwelijks in Nederland te krijgen is. Na wat rond mailen ben ik door verschillende partijen op 'Sprayplast' van Motip gewezen. Uiteindelijk zelf een reply van Motip zelf waarin zij zeggen dat het idd gelijk is aan plastidip maar dat het niet getest is op electronica.
    Ik weet niet hoe hard de clain van Plastidip is wat dat betreft maar dit schrikt mij niet af.
    Beste nieuws is dat Motip sprayplast prima te verkrijgen is. Oa. bij Brezan automaterialen. FYI.
     

Deel Deze Pagina