Rock crawler en scaler topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door douwe, 28 okt 2010.

  1. douwe

    douwe

    Lid geworden:
    10 mei 2005
    Berichten:
    823
    Locatie:
    bolsward
    Klopt... Dat is ons chassis (van mij en tobias/Dravtech).. Jup was heel erg vereerd vanwege zijn tekst...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jan 2016
  2. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Vandaag wat nieuwe foto's geschoten van mijn Axial SCX10 6x6. Tijdje terug een nieuwe laadbak gemaakt. achterste klep ook al gemaakt moet nog een manier bedenken hoe ik die scharnierend kan bevestigen, zonder dat de scharnieren te veel opvallen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Maak eigenlijk altijd foto's van de rechterkant, dus nu eens van de linkerzijde.
    [​IMG]

    Dit was de oude laadbak, deze was een stuk lager en had wat minder detail, had hier ook nogal veel gekliederd met de lijm.
    [​IMG]

    en zo is die dus nu.
    [​IMG]
     
  3. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Dat ziet er goed uit!
    Is het niet een mogelijkheid om een stukje messing pen op een stukje messing plaat te solderen, en die aan de bak te maken.
    En dan een buisje aan de klep?
    Net als op 1:1 aanhanger gedaan word?
     
  4. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Ja zoiets is wel een idee, maar ga ook nog even struinen voor een kant en klare oplossing. Zie dat Conrad allerlei kleine scharnieren verkoopt.
    ]
     
  5. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    mooie 6x6! :)
     
  6. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
  7. douwe

    douwe

    Lid geworden:
    10 mei 2005
    Berichten:
    823
    Locatie:
    bolsward
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ondertussen ook bezig een mini crawler aan t opbouwen.. Deze heeft een losi mini tranny en een paar losi mini gears. Voor de rest een Dravtech mini sudu chassis. En Dravtech Assen.. (lol Dravtech werk ik dus bij). De Assen zijn ook 3d geprint en geschikt voor wraith chubs en knuckles. De universals moeten wel versmald worden, evenals de achterste Assen.
    Servo is een mini servo van bluebird.
    Verder een team brood mini motor geplaatst.. Zeldzaam motortype maar wat een power.
    Deze duurt wel even wat langer om af te maken dan de pro..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jan 2016
  8. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Gaaf zeg die mini crawler. Ziet er goed uit.
     
  9. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Verkoop auto's

    Afgelopen maand 5 auto's de deur uit gedaan, 2 oude pancars (die enkel nog aan de muur hingen voor de sier), 1 Tamiya F103 (heb al een F104 dus de F103 werd niet meer gebruikt) en 2 Team Associated B4.1 wedstrijdbuggy's.
    [​IMG]
    De verkoop van die laatste 2 buggy's moest ik ffe goed over nadenken, maar ze kregen een goed tehuis bij een goede vriend van mij.

    RC4WD Trailfinder 2 RTR

    Maar een ding was zeker, er zou een nieuwe komen. Tja wat dan, weer een 6x6 bouwen, of een scx10. En toen kwam ik uit op RC4WD Trailfinder 2. Die had ik nog niet.

    En laat het nou net zo zijn dat een vriend van mij een hele leuke webwinkel (nz-rcracing.nl) begonnen was en hem voor een goede prijs kon leveren.

    Vandaag de Trailfinder 2 opgehaald bij Michel, http://www.nz-rcracing.nl/ en ben er erg erg blij mee.

    [​IMG]

    Tja en waarom de RTR hoor ik jullie denken. Ik wilde nog wel eens een rode scaler en de body is mooi rood en gedetailleerd gespoten. Ik had niet zo'n zin in een schakelbak, wilde liever de eenvoud van een single speed gearbox en de RTR heeft die. De electronica heb ik op dit moment niet gebruikt, maar bewaar ik voor evt. een andere build of auto in de toekomst. De RTR zender gaat naar een maat van mij.

    [​IMG]

    Onder de kap, had dekseltje van de ontvangerbox al eraf gehaald, ivm installatie andere electronica.

    Outcry Esc met turbo Bec, standaard 45t brushed motor.
    [​IMG]

    Gearbox los gemaakt en wat marinegrease erbij gedaan.
    [​IMG]

    Goed opletten dat ik de ringetjes niet liet vallen en de juiste schroeven gebruikte, want het waren 2 verschillende lengtes.
    [​IMG]

    Vervolgens achteras los gemaakt, hier ook beetje marine grease bij gedaan. Ook gecontroleerd of pinion en diff gear goed uitgelijnd zijn. Geen speling en voelde erg soepel aan. Dus alles kon weer in elkaar.

    Voorzijde nog niet los gemaakt, schijnt dat bij sommige TF2 RTR's je bepaalde ringetjes moet omwisselen bij de piniongear om de mesh juist te krijgen (tip van RC4wd zelf)


    Swap the input shaft shims on the front axle so that the thicker shim is inside the axle housing behind the pinion and the thinner shim is outside the housing next to the c-clip.


    Dus dit ga ik nog controleren.

    Daarna weer in elkaar en alle electronica gaan monteren. Eerste eigen detaillering heb ik al aangebracht en dat zijn de zilverkleurige moertjes op de ontvangerdeksel, die heb ik zilver gekleurd, goed he :vinger:

    Holmes Hobbies BRXL waterproof esc en een Holmes Hobbies 45t Torquemaster sport motor. Scheelde best wat ruimte die Holmes regelaar tov de RC4wd regelaar want dat was echt een kollosaal ding, dan had ik denk ik geen bankje kunnen monteren.

    [​IMG]

    Ben erg blij met de auto vind het mooi hoe het chassis is opgebouwd, erg scale allemaal en bijna alles metaal.

    [​IMG]

    Helaas nog geen foto's van buitenactie, want het was rotweer vandaag. Daarnaast wil ik eigenlijk pas het bos er meer in als ik betere aandrijfassen heb, want de standaard aandrijfassen voelen erg slap aan en zijn volgens vele trailfinder eigenaren ook erg zwak.

    [​IMG]

    Bumpers zijn van plastic, had ik er eerst afgehaald, maar zolang ik nog geen metalen bumpers heb laat ik ze er toch gewoon op, iets beter dan niets.

    [​IMG]

    Tot zover, wordt vervolgd. Het is dan wel een RTR maar wil er wel een eigen draai aan geven.
     
  10. Biem 01

    Biem 01

    Lid geworden:
    2 jan 2015
    Berichten:
    289
    Locatie:
    Haarlem
    Ha Wesley, leuk dat ik hem hier nu ook zie, kan ik 2x van het bouwverslag genieten.

    EDIT, je handtekening moet nu wel ff aangepast worden, want die klopt nu niet meer
     
  11. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Hoi Biem, ja goed opgemerkt van die handtekening, ga hem meteen aanpassen ;-)
     
  12. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Een kleine update van mijn Trailfinder 2.

    [​IMG]

    Vanochtend was het heerlijk weer hier "achter de duinen", dus erop uit met mijn Wraith en mijn Trailfinder.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  13. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    En ook maar meteen even mijn fully pimped Wraith showen na de ombouw naar brushless power (en met ombouw bedoel ik dat ik de gehele aandrijflijn heb geupgrade..

    Wat een super motor is die Tekin Roc 412 3100kv. Enorm veel koppel en ook genoeg snelheid om wat aarde op te laten spatten.

    Moet alleen op jacht naar een betere servo, want de bluebird servo die ik er nu in heb zitten trekt het niet echt.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Axial Wraith kit



    • Vanquish 10 delige titanium link set;
      Vanquish lock outs,
      Vanquish chubs,
      Vanquish knuckles,
      Vanquish axle truss,
      Vanquish bearing holders,

      Grip Fab licensed ARB lockers,
      Dlux gemodificeerde axle housings (met grotere lagers),
      Axial Heavy duty bevel gear set,
      Hot Racing Spider diff covers,
      Gearhead 2.2. beadlocks,
      Gearhead shockmounts,
      Pitbull Rock Beast 2, 2.2. banden,
      King offroad shocks,
      Custom made bumper (door Tim van rctrailforum gemaakt),
      MIP aandrijfassen.

      Castle Creations Mamba Max Pro regelaar,
      Tekin Roc412 3100kv motor,
      Robinson Racing stalen tandwielen in de gearbox,
      RC4wd 32p 56t delrin spurgear.

     
  14. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Schitterende auto's Wesley!
    Vooral de Wraith vind ik erg gaaf!
    Gaaf ook dat dak op de bak van de Trailfinder, dat had ik nog niet eerder gezien!
     
  15. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Bedankt Ruud, moest nog wel een beetje wennen aan die truck topper (witte dakje). Maar het is wel weer eens wat anders. Moet nog een manier bedenken met welke lijm ik hem het beste vast kan maken zonder dat ik de kap aantast. Dus stel dat ik het ooit nog eens los wil maken dat ik dan niet de boel eraf moet zagen.
     
  16. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.616
    Locatie:
    belgium
    Dag iedereen hier , ik ben nieuw ivm crawler en zoek een instapmodel , misschien zelfs liefst een mini crawler om te zien of het me wel bevalt . Geven jullie wat voorbeelden van wat een goed instapmodel kan zijn ?
     
  17. wouterb40

    wouterb40

    Lid geworden:
    15 aug 2014
    Berichten:
    111
    Hoi hier. Hangt er een beetje vanaf wat je wil. Competitie crawlen, daar heb je speciale auto's voor. Nou ja, auto's... Meer aan elkaar geknoopte wielen die praktisch verticaal tegen een muur oprijden.
    Of wil je meer trailen, wandelen door het bos en je auto over heuveltjes, wortels en stenen laten rijden. Bijkomend dingentje is dan 'scalen', wat wil zeggen dat je de auto opleukt met allerlei 1/10 items als jerrycans, brandblussers etc. om het zo echt mogelijk te laten lijken. Als je ook wielen en veerwegen echt wil laten lijken lever je dan dus in in prestaties.
    Instappers:
    Axial scx10 (of Wraith, yeti, Bomber, minder 'scale' meer performance)
    Vaterra Ascender (wordt populairder heb ik het idee)
    RC4WD trailfinder 2 (iets duurder maar erg scale Out of the box)
    Gmade sawback of Komodo (... Ken ik niet echt van dichtbij)
    En een aantal Tamiya's maar daar ben ik niet zo in thuis.
     
  18. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.616
    Locatie:
    belgium
    Geen competitie nee , meer zoals je zegt door het bos wat en keien takken enz . Ook de scale hoeft voorlopig niet . Iets heel basic eigenlijk maar toch met crawler capaciteiten .
    Zoals horizon hobby Temper , is dat iets ?
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2016
  19. wouterb40

    wouterb40

    Lid geworden:
    15 aug 2014
    Berichten:
    111
    Ken ik niet. Zo te zien gaat ie redelijk richtingrichting 'crawler'. 1/18 is een niet veel gebruikte schaal. Ik denk dat je jezelf wat in de voet schiet als je na de eerste kennismaking wat meer wil. Qua snelheid of juist niet, performance, of scalen.
    Ik zou kiezen voor een 1/10 auto met upgrade mogelijkheden alle kanten op. Een scx10 bijvoorbeeld. (Of om het even welke andere genoemden). Voor de scx zijn upgrades te krijgen tot je er scheel van ziet. En kan Racer worden of crawler achtig.
    Als je toch liever kleiner wil beginnen kan je ook kijken bij Hobbyking. Ben je voor onder de €100 klaar
     
  20. wouterb40

    wouterb40

    Lid geworden:
    15 aug 2014
    Berichten:
    111
    Ken ik niet. Zo te zien gaat ie redelijk richtingrichting 'crawler'. 1/18 is een niet veel gebruikte schaal. Ik denk dat je jezelf wat in de voet schiet als je na de eerste kennismaking wat meer wil. Qua snelheid of juist niet, performance, of scalen.
    Ik zou kiezen voor een 1/10 auto met upgrade mogelijkheden alle kanten op. Een scx10 bijvoorbeeld. (Of om het even welke andere genoemden). Voor de scx zijn upgrades te krijgen tot je er scheel van ziet. En kan Racer worden of crawler achtig.
    Als je toch liever kleiner wil beginnen kan je ook kijken bij Hobbyking. Ben je voor onder de €100 klaar
    http://www.hobbyking.com/mobile/viewproduct.asp?idproduct=90518
     

Deel Deze Pagina