Rock crawler en scaler topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door douwe, 28 okt 2010.

  1. erik1970

    erik1970

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Zwolle
    Ik heb net een filmpje bekeken van een scx10 die ook een hoge pieptoon heeft. Zou het met brushed motoren minder zijn denk je?
     
  2. wouterb40

    wouterb40

    Lid geworden:
    15 aug 2014
    Berichten:
    111
    Meeste SCX-en die ik ken zijn brushed, en piepen.
     
  3. erik1970

    erik1970

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Zwolle
    sorry, ik ben er te lang uit. ik vraag me dus af of brushless minder lawaai 'piepen'. maar goed, op zich rijdt het nu best goed dus eigenlijk niet heel veel reden om iets anders te kopen. ben nog wel op zoek naar een mooi roofrack met verlichting... :)
     
  4. wouterb40

    wouterb40

    Lid geworden:
    15 aug 2014
    Berichten:
    111
    No worries. Gewoon blijven vragen.
     
  5. erik1970

    erik1970

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Zwolle
    Nou nog een vraagje dan. Mijn auto(esc) piept maar het hoort erbij begrijp ik en het went :) Maar.....als ik aan het rijden ben en de auto staat stil, dan heeft hij regelmatig moeite om weer in gang te komen. Alsof de zender en ontvanger elkaar aan het zoeken zijn en na een tijdje 'proberen' (vooruit/achteruit) elkaar weer vinden. Ligt dat aan de instellingen en zo ja, weet iemand waar ik die kan vinden? En als het een beetje ingewikkeld is, zijn er mensen in de buurt van Zwolle die eea voor mij zouden kunnen inregelen? Uiteraard tegen vergoeding he.... :)
     
  6. silverpijl

    silverpijl

    Lid geworden:
    27 apr 2009
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Deventer
    Hi, ik ben bezig met een Cross GC4 truck te bouwen... ( hier het verslag. http://www.modelbouwforum.nl/threads/cross-gc4-truck.252155/ )

    Tot nu ben ik zeer tevreden over Cross, mooi materiaal en soms een niet geheel duidelijke beschrijving maar je komt er vanzelf wel uit.
    Alles past perfect en is van goede kwaliteit.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  7. oomkoen

    oomkoen

    Lid geworden:
    26 mei 2017
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Enschede
    Mijn Wraith kit project krijgt al aardig vorm. Nou ja, voor 10% dan. Maar in mijn hoofd zit het aardig vol. Wat ik als elektronica gekozen heb. Grootste deel is nog niet aangeschaft. Daarvoor graag eerst jullie commentaar/bevestiging of het goed op elkaar past en/of ik geen fouten maak.

    Dit is wat ik al heb:
    Zender/ontvanger: Tactic TTX300 met bijpassende TR325 ontvanger.
    Accu: Conrad Energy 2S Lipo 5000mAh 30C https://www.conrad.nl/nl/lipo-accup...-conrad-energy-hardcase-t-bussen-1414160.html
    Lader: Basetech Multifunctionele lader https://www.conrad.nl/nl/basetech-m...nele-lader-100-v-240-v-12-v-10-a-1484096.html

    Voor de rest zit dit in mijn hoofd:
    ESC: Hobbywing Quickrun WP 1080 https://www.hobbywingdirect.com/products/quicrun-wp-1080-brushed-esc?variant=26223842568
    Servo: Power HD LW-20mg 20Kg http://www.chd.hk/Product_Detail.aspx?id=156
    Motor: Holmes Hobbies Torquemaster Expert 540 27T http://holmeshobbies.com/motors/brushed-motors/torquemaster-series/torquemaster-expert.html

    De ESC lees ik goede dingen over, is waterdicht en niet duur.
    Qua Servo heb ik genoeg kracht is waterdicht. Zie dat meer mensen deze gebruiken dus zal vast goed zijn. En ook gunstig geprijsd.
    Holmes Hobbies motor heb ik via RCCrawler goede dingen over gelezen. Echter kan ik deze nauwlijks op een Europeesche of Chinese winkel terug vinden. Is er een soortgelijk alternatief?

    Graag jullie commentaar als ik ergens hier een fout maak. Opdat het één niet goed met het ander werkt ofzo. Kraak maar af, ik kan het hebben. :bier:
     
  8. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Holmes is ook verkrijgbaar bij rcmart. Goede keuze. Quickrun is ook prima en lekker klein regelaartje. Met die servo heb ik geen ervaring. Heb zelf de 27t expert en pro liggen. Zeker op 3s best wat power voor een brushed motor.ik reed met een 56t en 14t gearing met deze set up.
     
    oomkoen vindt dit leuk.
  9. oomkoen

    oomkoen

    Lid geworden:
    26 mei 2017
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Enschede
  10. erik1970

    erik1970

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Zwolle
    Hallo allemaal, het zenden en ontvangen gaat inmiddels goed. Ik denk dat eea aan elkaar moest wennen. Maar nu zit ik met het volgende.

    De Jeep hangt van achteren iets naar beneden. Komt denk ik door de grote/zware accu en de zware ijzeren acherbumper met reserve wiel. Nu heb ik Toemen gebeld en gevraagd wat ik tegen het 'inzakken' kan doen. Nu heb ik op hun advies nieuwe dikkere olie besteld. Maar hoe vul ik de schokdempers nou? Ik heb even zitten kijken naar de achterste schokdempers. Kan ik het bovenste schroefje losdraaien, de olie eruit laten lopen en dan weer vullen, dopje erop en dicht draaien? Of werk het niet zo eenvoudig?

    Ik hoop dat iemand mij wil informeren.

    Groet,
    Erik
     
  11. wouterb40

    wouterb40

    Lid geworden:
    15 aug 2014
    Berichten:
    111
    Sorry to burst your bubble; maar olie gaat niet helpen tegen inveren. Vreemd advies van Toemen.
    Het is de veer die bepaald hoe makkelijk de auto in de veren zakt. De olie bepaald hoe snel die beweging geremd wordt.
    Dus een zelfde schokdemper leeg of een gevuld met appelstroop zal op dezelfde auto dezelfde rijhoogte hebben. De appelstroopgevulde versie zal iets langzamer naar dat punt zakken.
    In jouw geval ben je meer geholpen met zwaardere veren of, als het mogelijk is, opschroeven van de veervoorspanning.
     
  12. Ghossie

    Ghossie

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    Je moet Indd een veel stuggere veer gaan plaatsen, zoals bovenstaande olie helpt daar niet tegen.
     
  13. erik1970

    erik1970

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Zwolle
    Bedankt voor jullie reactie. De eerste man die ik aan de lijn had begon over andere schokdempers. De tweede zei dat ik andere olie erin moest doen, 600 of 700 cps. Fijn dan dat er andere veren om moeten. Daar gaat weer € 9,90. Stuggere/zwaardere veren....die ga ik dan maar kopen....maar niet bij Toemen :) Ik zal eens rondkijken. Bedankt voor jullie reactie!
     
  14. wouterb40

    wouterb40

    Lid geworden:
    15 aug 2014
    Berichten:
    111
    In eerste instantie zou je de veervoorspanning op kunnen voeren. Afhankelijk van je dempers zit er wel of niet een schroefring aan de bovenzijde van je veren. Door die naar beneden te draaien verplaats je ook het werkgebied van de veer naar beneden (en dus de auto omhoog).
    Heb je de schroefmogelijkheid niet dan kan je een ring tussen de veer en de aanslag plaatsen (stukje electrapijp ofzo)
     
  15. erik1970

    erik1970

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Zwolle
    Er zit inderdaad een stelschroef op de veer. Deze stonden van voren en achteren helemaal naar boven. Van achteren heb ik ze naar beneden gedraaid waardoor de achterkant omhoog is gekomen. Helemaal goed. Alleen blijven de achterbanden iets ingedrukt alsof de achterkant nog steeds te zwaar beladen is. Dat is dan wel weer jammer....ik blijf ontdekken dankzij jullie informatie. Mijn dank is groot:)

    Groet,
    Erik
     
  16. Ghossie

    Ghossie

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    Zitten er wel inserts in de banden??
    Anders zelf schuim kopen en zelf inserts erin maken.
     
  17. erik1970

    erik1970

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Zwolle
    Ehh dat zou ik eigenlijk niet weten. Het is een RTR dus ik ga er vanuit van wel. De voorbanden zijn ok qua spanning (zakken niet door). De achterbanden zakken wel door. Mogelijk door zware accu en metalen achterbumper incl reservewiel.
     
  18. erik1970

    erik1970

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Zwolle
    Zo ziet het er nu uit...
     

    Bijgevoegde bestanden:

  19. Greggy666

    Greggy666

    Lid geworden:
    10 mrt 2011
    Berichten:
    63
    Zit de accu nog achterin? Deze kan je ook voorin bouwen. Staat uitgelegd in bouwhandleiding. Weet niet of RTR die ook erbij heeft?

    Is dat het roofrack van de scx10II?
     
  20. Ghossie

    Ghossie

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    Bij iedere kit van een SCX10 zitten 2 kunststof busjes van ongeveer 2cm + 2 schroeven waarmee je de accuhouder aan de voorzijde kunt plaatsen. Ook zal hij dan beter sturen omdat er wat druk op de voorkant terecht komt wat alleen maar in zijn voordeel is.
     

Deel Deze Pagina