Roedelmodelbau Tutor demo kist

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door skycat, 12 feb 2016.

  1. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    920
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Zoals al aangegeven ben ik begonnen met de afbouw van een Roedelmodelbau Tutor kit. Deze heb ik overgenomen van een clublid dit het op zijn beurt weer had gekocht van een Engelsman.

    [​IMG]
    Echter na controle moest ik alle scharnieren eruit halen en opnieuw verlijmen. Blijkbaar had de engelse voorganger kauwgom als lijm gebruikt. Bij een beetje belasting kwamen ze er gewoon uit. Dit was ook het geval van de buis die het stabilo op het kielvlak moet houden.
    Ook was er een halogeen pit in de neus gelijmd. Ja wel met hotmelt dus als je deze aan zou doen tijdens de vlucht zou hij er gewoon uitkomen.

    Goed dit alles is nu opgelost en de servo's, ontvanger, powerbox, turbine, turbinepijp, turbine electronica en smokepomp hebben al een plek gekregen. Ook heb ik twee tanks gemaakt voor 4,5ltr kero.

    Zal van het weekend even wat foto's van de bouw maken.
     
    verfbrander en Berto vinden dit leuk.
  2. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Heb je wat specs? Ik zag alleen dat de spanweidte 2.6m was dus ik ga er vanuit dat je hem goed kan vergelijken met de CARF versie. Ben ook benieuwd naar foto's :)
     
  3. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    920
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Zo weer een kleine update na een dag van kabelbomen. Alles begint een plekje te krijgen.

    [​IMG]
    Turbine met electronica. Ook de smoke pomp heeft een plekje.

    [​IMG]
    RC en neuspoot. Voorin komen alle accu's

    [​IMG]
    Zo ook de vleugels hebben connectie. Via een vleugelstekker worden servo's, lampen, gear en remmen aangesloten.

    @Tadango: deze is een klein slagje groter dan die van CARF.

    Spanwijdte: 2650mm (;-} maar 50mm)
    lengte: 2300mm
    Gewicht: 22.6kg (test FMT met 4.5ltr kero)

    Komende week alles afronden en dan klaarmaken voor het spuiten.
     
    gpman en Dickie vinden dit leuk.
  4. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    En 2cm langer.... Dat valt op

    Hij lijkt me wel zwaarder maar kan ook door de setup komen dan. Ik zal de mijne een keer wegen maar zal niet onder de 21 zitten met smoke en schaal cockpit edg. Zit ook de zware carf pijp in en voor een doos lood. Met een goede Duitse pijp scheelt het snel een kilo... al merk je er weinig van.

    Je motor is een 160N of meer?

    Komt er ook een cockpit in?
     
  5. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.816
    Locatie:
    Zeewolde
    Vandaag was het een mooi klus dagje Ray, lekker bezig zo.
     
  6. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    920
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Mijn Tutor zal denk ik wel in de buurt komen van die 22kg gezien mijn turbine, AMT Pegasus met 18kg turst, in totaal al zwaarder is dan andere merken. Daarvoor heb ik de turbine zo'n 100mm naar voren geplaatst. Hierdoor dus de hele inbouw moeten aanpassen maar ik hoop dat het gunstig zal zijn voor het zwaartepunt. Waarom die Duitsers stabilo's bouwen van beton:hammer: snap ik niet. Ik denk dat het stabilo zo een 0,5 kilo lichter kan. Maar goed dat is een gegeven en dus accepteren. De cockpit staat op een tweede plan. De kist moet over ander halve maand vliegen ivm met beursen. Dus nog even doorbouwen zodat hij aan het einden van de maand in de verf kan. Planning is half maart te gaan vliegen.
     
  7. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Leuk. Het schema van de eerste post?
     
  8. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Mooi werk Ray,Heerlijk zoveel ruimte in de romp!

    Ben benieuwd naar je spuitwerk!

    PS: mooi hoor, die paarse inlet van je AMT. Lijkt t toch nog een beetje op een Jetcat! :rolling:
     
  9. Dickie

    Dickie Guest

    En is die al groen.
     
  10. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    920
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    :weetnie::weetnie::weetnie::weetnie::weetnie:BALEN:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:
    Het gaat niet lukken deze kist vliegklaar te hebben voor Prowing. Door alle drukke werkzaamheden heb ik besloten met de MB339 naar Prowing te gaan. Dus we moeten nog even wachten om de demo kist te zien. Na Prowing weer 100% aandacht aan de Tutor.
     
  11. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Balen Ray, Mocht je even tijdelijk je RSED Logo op de MB willen hebben voor Prowing, laat het maar even weten.
     
  12. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

    Heel verstandig Ray.
    Check check dubbel check en zeker als je niet op je home airfield bent gewoon met een vertrouwde kist er naartoe.
    Is ook beter tegen de eventuele stress.

    Have fun and enjoy.
     
  13. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    920
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Plannen zijn verandert en dus zet ik de Tutor in de verkoop. Hij wordt kaal verkocht met electrisch gear, pijp maar zonder electronica.
    Kijk bij verkoop voor de prijs.
     

Deel Deze Pagina