Roel: hawk sky vlieg filmpjes

Hi allemaal,

Ik vlieg sinds augustus vorig jaar. Ik heb al mijn vlieg filmpjes gepost in het 'beginners' topic.
Inmiddels krijg ik de Hawk redelijk gestuurd waar ik hem hebben wil. Dus ik ga mijn filmpjes maar eens posten in het 'Electro vliegtuigen' gedeelte.

De Hawk heeft ondertussen wel wat hopups gekregen: een 2200kv Brushless outrunner met een MA Propellor 5.5X4, de stock zender vervangen door een DX5.

Hier mijn filmpje van afgelopen zaterdag.

Laatst bewerkt door een moderator:
leuk leuk! zoals je al wist mijn hawk was gecrasht..
kon het niet laten en nieuwe besteld :D! verwagt hem een deze dagen!

scheelt het veel met de standaard motor ?
een prop van 5.5x4 heb je minder snelheid dan een 5 x 5 ?

Met deze motor scheelt het heel erg veel. Veel meer power in de kist.

Of een 5.5x4 heb je minder snelheid heeft dan een 5 x 5 weet ik niet.
Zover ik weet is het ook afhankelijk wat je motor kan trekken.
De 5x5 heeft meer pitch waardoor hij meer trekkracht krijgt, maar daardoor kan de motor wellicht minder toptoeren draaien. Hierdoor kan de topsnelheid lager uitvallen. Misschien dat de meer ervaren piloten er meer over kan vertellen.

Ziet er toch wel leuk uit met zo'n kleine cameraatje. Alleen heb ik op de plek waar jij je camera hebt zitten, de sattelietontvanger van mijn AR6200 geplakt. Dus als ik zo'n cameraatje heb, zal hij ergens anders moeten.

Voor zover ik weet geeft een 5.5x4 meer stuwkracht, omdat hij langer is. Een 5x5 heeft meer pitch, en geeft een hogere snelheid, maar weer minder stuwkracht. Het is maar wat je wilt. Ik heb op mijn motortje (een 2200kv buitenlopertje http://www.rctimer.com/index.php?gOo=goods_details.dwt&goodsid=116&productname= , volgens mij dezelfde als die Roel heeft) een 6x4 zitten met een 30A regelaar en dat gaat prima.

Laatst bewerkt:
ja ik wilde een micro jet V3 kopen met 30A regelaar! met fpv spullen heb je tog wel wat stuw kracht nodig. Ik vind trouwens dat de hawk aardig door vliegt voor een beginners kistje! dit is natuurlijk altijd leuk. hopenlijk komt de mijnen vandaag weer binnen.. en anders morgen!

vlieg je trouwens met de standaart 1800 mah lipo? en wat haal je eigenlijk als vliegtijd? heb de mijne nooit leeg gevlogen(kreeg het toch wel erg koud met een gevoels temperatuur van -10). en toen vloog ik rond de 10 minuten!

hier filmpje van de micro jet V3 op wild hawk(vergelijkbaar met de hawk sky)

Ik vlieg met een ZIPPY 2200mAh, na circa 10 minuten vliegen krijg ik er gemiddeld 750 mah bijgeladen. Maar dan is de Hawk wel redelijk veel aan het zweven met de propellor uit.

Ik heb er een Zippy 2200mAh 3s accu voor gekocht. Als ik daar volledig opgeladen mee ga vliegen haal ik ongeveer een kwartier. En dan vlieg ik afwisselend vol gas of half gas of laat ik hem van grote hoogte wat zweven. Als ik constant vol gas naar een grote hoogte zou gaan en dan telkens weer naar beneden zweven, zou ik ongeveer 20 minuten of langer kunnen blijven vliegen.

Laatst bewerkt:
dat zijn best nette tijden! als het koud is heb je het na 20 minuten ook wel gezien:P.. is jou motor beetje te vergelijken met het filmpje wat ik posten ?
2200kv met een 6x4 prop klik voor linkje . dat ding gaat recht omhoog :P.. beetje overpowerd. maar dat kan ik wel gebruiken met een fpv setup erop!

In dit filmpje van mij zie je hem ook recht omhoog gaan. Geen enkel probleem..:cool:

Je kan ook zien dat de motor voor het vliegen met de Hawk nog veel power over heeft.

precies wat ik zoek:P. vermogen!
ik heb problemen met de kabels van de rolroer servos goed erin te krijgen. beetje lastig uitleggen. maar de kabeltjes hopen zich zeg maar op tussen de 2 vleugels. hierdoor sluiten ze niet zo goed aan. heb jij dit ook ? of heb je hier iets tegen kunnen doen ? want ben bang dat mijn vleugels er anders afklappen tijdens het vliegen....

Ik duw het splitterje na het aansluiten van de twee servo kabels terug in de romp. Dan heb ik er geen last van.

De Dynam EZ Hawk die ik heb, is exact gelijk aan de Hawk Sky van Roel. Maar de Hawk Sky heeft een paar luxere dingen. Ik heb genoeg vermogen. Ik kan niet oneindig recht omhoog, maar het komt aardig in de buurt. Voor een FPV setje moet dat genoeg zijn. Het motortje wat ik heb, is eigenlijk een kopie van de GraysonHobby Microjet V3. Dat ik niet recht omhoog kan, komt misschien omdat hij wat zwaarder is dan de Wild Hawk van Dave (RCsuperpowers)

Die aansluitingen van de vleugelservo's moet je inderdaad eerst goed aansluiten en daarna het gaatje in drukken waar het stekkertje in de romp doorheen komt. Als je die er eenmaal doorheen hebt gedrukt, zul je daar geen last meer van hebben. Best kans dat je een beetje last hebt van een plasticje of zoiets, maar daar moet hij langs kunnen.

aah okee.. zal ik dan proberen! hopenlijk heeft iemand mijn hawk vandaag thuis in ontvangst kunnen nemen ! verwachten hem vandaag eigenlijk... hij hoeft ook niet "right in to never" zoals ze daar zeggen.. maar beetje meer power is altijd fijn! zijn machneetjes een goed idee om in de vleugels te monteren?

Ik weet niet of magneetjes in de vleugels een goed idee is. Ik heb eigelijk alleen maar wat tape om dat gedeelte wat in de romp gaat gedaan om de boel wat dikker te maken. En het blijft prima zitten, zelf na wat rugvlucht, loopings en een paar snelle lage fly-by's ;). Magneetjes moet je vaak sterkere nemen, en die maken het geheel weer wat zwaarder. En hoe lichter het vliegtuig, hoe beter.

Mijn vliegtuig weegt vliegklaar inclusief accu ongeveer 670 gram. De Wild Hawk van Dave weegt 23 ounce = ongeveer 650 gram. Misschien dat de Microjet van ietsjes betere kwaliteit is, maar dat maakt mij niks uit.

ik vind B merken goed zat.. maar de Micro jet lijkt me wel een goed motortje. en wil daar geen gekloot mee hebben. en 35 dollar voor een ESC en micro jet V3 valt ook wel mee toch! de topsnelheid word ook wel hoger neem ik aan ? die tape is in iedergeval een goede tip! helaas vandaag geen pakket binnen:(. wel nieuwe onderdelen voor mijn helitje:D! vliegt alleen oncontroleerbaar rond:S.. dus eventjes kijken of alles goed vast zit enzo.

De Microjet kost misschien maar 35 dollar, exclusief verzendkosten van 25 dollar. Al met al ben je dan alsnog ongeveer 44 euro kwijt. Topsnelheid zal uiteindelijk hetzelfde zijn, aangezien de motortjes identiek aan elkaar zijn. Zoek maar eens naar de Himodel 2212/06. RCtechnics heeft ook precies hetzelfde motortje; RCtechnics
Als je die koopt zul je hetzelfde resultaat hebben.

Laatst bewerkt:
dankje! wouw dat scheelt echt een berg aan geld! heeft het zin om inplaats van 2200 kv een 2700 kv te kopen? vlieg op 3s. de prijs is het zelfdeklik. gewoon een 5x5 propje erop ? of kan ik beter grotere met minder spoed?

wat voor regelaar is eigenlijk een goed idee? 30A lijkt me genoeg ? of kom ik met de standaart ESC weg? of misschien eentje van hobbyking?

Als je dat motortje neemt die Roel al aangeeft, ben je helemaal goedkoop uit.
Volgens mij kan je net zo goed 2200kv nemen. Bij een 2700 kv moet je een kleinere prop nemen, anders neemt het aantal ampere's weer toe en kan de motor doorbranden. En de uiteindelijke kracht zal niet veel verschillen. Misschien dat er hier ergens een expert op het gebied van elektronica is, dan kan die het misschien uitleggen, voordat ik iemand verkeerde dingen uit ga leggen ;).

30 Ampere snelheidsregelaar is genoeg. Bij die van Ebay en RCtechnics zit bij beide geen regelaar, die zul je zelf nog aan moeten schaffen. Kijk eens op marktplaats, daar heb ik mijn complete setje ook vanaf geplukt. Als je bij Hobbyking een regelaar bestelt, moet je niet een Hobbyking SS regelaar nemen, die schijnen niet zo heel goed te zijn. Vooral de reviews even lezen onder de producten.

ik zal wel even zoeke hoe dat zit. en anders maak ik wel even een draadje aan. als ook jullie dat ook allemaal onduidelijk vinden?

Back