Roer aangedreven met ketting of touw

Hallo Modelbouwers

Ik zoek foto,s of tekeningen van roeren die aangedreven worden met ketting of met touwen
Het roer die ik achter mijn stoomsloep moet bouwen zit achter de romp en wordt bestuurd met ketting of touw,maar op mijn tekening staat niet hoe dat werkt, wil graag foto,s om te zien hoe ik dat het beste kan maken.
Wie kan mij helpen zoeken!

Ketting aandrijving

Hoi,

Ik heb een zeilschip gebouwd (basic jolle) met een ketting als aandrijving. Ik heb een servo van Robbe gebruikt met een tanwielsetje van Graupnerr.. Ik zal wel eeen foto plaatsen...!
Ik hoop dat dat is wat je bedoelt.

gr,

Maarten

Hallo Modelbouwers

Ik zoek foto,s of tekeningen van roeren die aangedreven worden met ketting of met touwen
Het roer die ik achter mijn stoomsloep moet bouwen zit achter de romp en wordt bestuurd met ketting of touw,maar op mijn tekening staat niet hoe dat werkt, wil graag foto,s om te zien hoe ik dat het beste kan maken.
Wie kan mij helpen zoeken!
:D

Ik had op mijn volharding het origineel stuurwerk zitten
Met een kwardrand en de kettingen over het dek:banana:
Maar heb de volharding niet meer
Maar heb wel gevraagd om foto.s van dat geheel als ik ze binnen krijg je ze
mvg
Frederik

Die ongein heb ik met een sleper van mij , daar zit een kwadrant boven het dek .
Ik pieker wat af om dat met een ketting aan de gang te krijgen , dus ik volg dit
met spanning .
Of heb ik dat nodig ?

mvg Hans

Omdat er nog steeds geen foto´s zijn heb ik maar even foto´s van mijn Volharding in aanbouw gemaakt.

De glijlagers onder de stuurhut vervang ik met de tijd door wieletjes maar eerst de rest.
In ieder geval hoop ik dat je hier wat aan hebt.

Let ook op de verlijmde stelring onderin het kwadrant (zie tekening).

p1160108lw9.jpg

p1160111st2.jpg

p1160112rg0.jpg

p1160115vh9.jpg

p1160113mz3.jpg

p1160116tw9.jpg

He hallo Pergotje
Ik heb allang de foto.s in huis hoor
Maar hij reageerd nergens op
Want ik krijg de foto.s niet meer op het forum
Heb naar zijn email gevraagd om de foto.s even op te sturen
En ik vind mijn systeem toch mooier als het jouwe hoor
Maar dat is:D dan mijn smaak he
mvg
Frederik

Laatst bewerkt door een moderator:
Hier dan de beloofde foto's van Frederik.Waarvoor dank.
cc.jpg
[/IMG]
bb.jpg
[/IMG]
aa.jpg
[/IMG]

Daar kun je zekers verder mee.

Groetjes

Marc

Die 2e foto hierboven, waarom zit er rechtsonderin een seriële/VGA aansluiting op die boot? Wil je er een computermonitor op aansluiten?

Die 2e foto hierboven, waarom zit er rechtsonderin een seriële/VGA aansluiting op die boot? Wil je er een computermonitor op aansluiten?

Als je ff logisch nadenkt kan je met een beetje fantasie computeren op die boot.. Dat is gewoon een stekker voor verlichting etcetera.. Als je de opbouw er af haalt en je hebal die draden nog vast aan je accu's kan je niks.. Die stekkers zijn egt niet alleen voor computers.. Ze worden veel in de modelbouw gebruikt.. Aldie puntjes kan je + maken.. Waardoor je heel veel dingen er op aan kan sluiten..

Maar Frederik.. ik zie dat je 3 accu's serie hebt.. 18 of 36 volt dus.. Waar wil je dat voor gebruiken? :shock:

Aan die stekkers had ik nog niet gedacht!

Ik gebruik nu 2 arj45 stekkers die aan de draden van de opbouw zitten. Heb in het dek onder de opbouw nu 1 wandmontage plaatje zitten waar 2 stekkers in kunnen.
Heb zo wel voldoende mogelijkheden.

Ga bij een volgend model met seriële/VGA stekkers werken, termeer omdat je dan niks los hoeft maken, ze vallen gewoon mooi in elkaar! (als je de beide kanten maar goed positioneerd)

grt,
Roelof

Maar Frederik.. ik zie dat je 3 accu's serie hebt.. 18 of 36 volt dus.. Waar wil je dat voor gebruiken

Ik heb die boot niet meer er stond bij mij stoom in
De nieuwe eigenaar heb de machine er uit gehaald en er een elektro in gezet
En dat van die akkus daar heb ik dus niet op gelet
Het ging er even om voor het kettingstuurwerk
mvg
Frederik

F.van.Gent zei:
En ik vind mijn systeem toch mooier als het jouwe hoor
Maar dat is dan mijn smaak he
mvg
Frederik

De mijne is ook nog lang niet af he :P
Maar die servo is mooi geplaatst zo, ik zie nog wel hoe ik het doe.
Ik ben eerst met de opbouw bezig, dit was een indruk van hoe het quadrant werkt.
Die is hier beter te zien, duidelijk genoeg dacht ik.

Die Volharding mag er zijn in ieder geval.
De mijne word anders dan de Volharding afgebouwd.

En wil Meneer van Gent vooral niet vergeten, dat niet iedereen behept is met dezelfde kwaliteiten en materialen is als u? Met een draaibank en de nodige ervaring is het al een stuk makkelijker om mooie dingen te maken. ;)
Een prachtig quadrant op die servo, Frederik, dat is zeker! :D

En wil Meneer van Gent vooral niet vergeten, dat niet iedereen behept is met dezelfde kwaliteiten en materialen is als u? Met een draaibank en de nodige ervaring is het al een stuk makkelijker om mooie dingen te maken. ;)
Een prachtig quadrant op die servo, Frederik, dat is zeker! :D

Degene die dat vroeg over de kettingaandrijving Die bouwd langer als ik model bouw denk ik hoor:confused:
Ik ben mijn hele leven Binnevaart schipper geweest hoor had toen geen tijd voor deze hobby.
Dat vervoer over water heb ik ook nog aan mee gedaan hoor.
Schippers staking de boel dicht gooien.
Waar is de tijd gebleven he
En de vraag was dus hoe en wat
mvg
Frederik:D:D

Eemspoort hoor je dat.
Schippers hebben geen tijd voor de modelbouw, maar daar weten we over mee te praten.
Dat is inderdaad het probleem bij ons, daarom moeten we ook gedult hebben en van een model in aanbouw kun je ook een foto posten want het kwadrant is juist wel goed te zien.

Frederik, dat van die staking is een heel goed idee, kunnen ed en ik eindelijk weer eens bouwen....

Maar ik hoop dat onze foto's het idee van de roeraansturing duidelijk te maken.

de vraag was dus hoe en wat, ik geloof dat hij aan de reactie van Frederik en van mij wel wat heeft gehad dus onze goede daad is weer gedaan :P

Hehehe, jaja, klopt als een bus! Weinig tijd, en steeds meer projecten!
Dus, Frederik is een oud-collega! :D Ik bedoelde er ook niks kwaads mee, hoor. ;)
Ik wil alleen maar zeggen, dat je altijd knap werk aflevert, dat kan niet iedereen.

En nee, Michiel, we gaan NIET staken, die onzin hebben we al genoeg gehad. :p

Back