Hallo,
Na gisteren, waar ook weer enkele leuke discussies gevoerd werden betreffende de diverse instellingen die je toe kunt passen op je toestel lijkt het me wel leuk daar hier een nieuw draadje over te starten. Bijna elke moderne zender biedt je een scala aan mogelijkheden en de truuc is nu deze zo optimaal mogelijk voor jouw toestel te gebruiken.
Hier een eerste voorzet met de instellingen die ik toepas.
Ik maak gebruik van 4 vliegfases, te weten start, normaal thermiek en afstand....
In de startfase staan de flaps ietsje omhoog, staat het bochtenroer iets uit naar rechts en is er ietsje down op het stab.
In de normaal fase staat alles ingesteld voor een all round instelling( bij de Aspirin moeten de flaps dan bv neutraal staan, bij de Longshot daarentegen 2 mm omlaag) iets wat je "uit moet vliegen"......
In de thermiekstand staan de flaps circa 2mm omlaag en roer en stabstand worden daarop aangepast.
In de afstand instellingen daarentegen staan de flaps 1 mm omhoog en heeft het stab zo'n positie dat het toestel snel vliegt (zonder te duiken!)
Waar ik verder gebruik van maak is de zgnd. combiswitch. Dat wil zeggen dat het bochtenroer mee uitslaat op een input van de rolroeren. Voor elke vliegfasae is dit bij mij tenminste anders.
Voor het remmen haal ik de flaps zover mogelijk omlaag (35 - 40 mm) en mix daar wat down bij op het stabilo.
De flaps stuur ik omlaag mbv een stuurknuppel zodat ik de hoeveelheid flap-down ook kan doseren.... Doellandingen zijn dan een eitje. Deze rem functie kan ik in elk van de vliegfases normaal, thermiek en afstand toepassen........
verder discussie op-en aanmerkingen gewenst

Arno
Na gisteren, waar ook weer enkele leuke discussies gevoerd werden betreffende de diverse instellingen die je toe kunt passen op je toestel lijkt het me wel leuk daar hier een nieuw draadje over te starten. Bijna elke moderne zender biedt je een scala aan mogelijkheden en de truuc is nu deze zo optimaal mogelijk voor jouw toestel te gebruiken.
Hier een eerste voorzet met de instellingen die ik toepas.
Ik maak gebruik van 4 vliegfases, te weten start, normaal thermiek en afstand....
In de startfase staan de flaps ietsje omhoog, staat het bochtenroer iets uit naar rechts en is er ietsje down op het stab.
In de normaal fase staat alles ingesteld voor een all round instelling( bij de Aspirin moeten de flaps dan bv neutraal staan, bij de Longshot daarentegen 2 mm omlaag) iets wat je "uit moet vliegen"......
In de thermiekstand staan de flaps circa 2mm omlaag en roer en stabstand worden daarop aangepast.
In de afstand instellingen daarentegen staan de flaps 1 mm omhoog en heeft het stab zo'n positie dat het toestel snel vliegt (zonder te duiken!)
Waar ik verder gebruik van maak is de zgnd. combiswitch. Dat wil zeggen dat het bochtenroer mee uitslaat op een input van de rolroeren. Voor elke vliegfasae is dit bij mij tenminste anders.
Voor het remmen haal ik de flaps zover mogelijk omlaag (35 - 40 mm) en mix daar wat down bij op het stabilo.
De flaps stuur ik omlaag mbv een stuurknuppel zodat ik de hoeveelheid flap-down ook kan doseren.... Doellandingen zijn dan een eitje. Deze rem functie kan ik in elk van de vliegfases normaal, thermiek en afstand toepassen........
verder discussie op-en aanmerkingen gewenst


Arno