roeren aanbrengen aan depron

ongelooflijk maar waar , roeren aanbrengen met UHU POR.
1/ D e 2 kanten afschuinen van het roer
2/ Op de 2 bovenkanten UHU POR aanbrengen
3/ 10 min laten drogen
4/ De 2 kantensamenbrengen

enkele foto's

de kanten afschuinen
afb15831.jpg

lijm aanbrengen
afb15832.jpg

drogen

afb15833.jpg

testen op sterkte

afb15834.jpg

In het artikel geeft men aan dat na verloop van tijd de zwaarst belaste stukken (bij de tip en het roerhoorntje) van het roer wel eens los zouden kunnen gaan. Je kan dan met UHU por gewoon weer een beetje lijm in de scheur laten lopen en alles is weer goed. Eventueel kun je bij de roerhoorntjes en de tippen kleine stukjes tape eroverheen maken zodat die plaatsen sterker zijn.

Ik heb even een teststukje gemaakt om het eens uit te proberen. Mijn bevinding is dat het schanieren toch een stuk stroever gaat dan met het gebruikelijke plakband. Dit zal niet ten goede komen voor de precisie bij het aansturen in het midden gebied van de servo. Deze zal altijd wat uit het midden blijven staan bij een stuurbeweging. :!:

Ik sta wel versteld van de trekkracht die het kan opnemen, maar bij het vliegen zal dit minimaal zijn. Hier zullen eerder stotende krachten worden uitgeoefend op de verbinding wat deze dan wel vrij snel zal doen scheuren. :roll:

Ik denk dat de methode met plakband toch wel beter is en ook wel minder gewicht met zich zal meenemen. :teacher:

Groeten Jeroen.

ik schat dat de meeste depron toestelletjes eerder de geest hebben gegeven dan de lijmverbindingen door aanvaringen met muur, dak, en grond :D

Back