roervlakken voor achtervleugel

Ik ben bezig een vrijevluchtzwever te bouwen en te voorzien van RC apparatuur. De achtervleugel loopt zowel aan de voorzijde als aan de achterzijde taps naar de uiteinden toe. Ik dien de achtervleugel te voorzien van een hoogteroer waarvan de scharniervlakken (als je dat zo kunt noemen) niet in elkaars verlengde (in 1 lijn) liggen. Het hoogteroer (niet de achtervleugel zelf) zal uit 2 delen bestaan. Normaal kun je de 2 delen met een stangetje (bv. carbonfiber) met elkaar verbinden zodat ze beiden tegelijk op en neer bewegen. Nu omdat de scharniervlakken onder een hoek met elkaar staan zoek ik een oplossing om de 2 vlakken toch tegelijk te kunnen bewegen. Ik kan kiezen voor 2 stuurstangen naar de achtervleugel, 1 voor links en 1 voor rechts, maar wellicht dat er nog andere oplossingen zijn.

Zie hieronder voor de foto. Ik heb 2 losse latjes neergelegd om de positie van de scharniervlakken aan te geven. Iemand een idee hoe je dit mooi kunt oplossen. Zie hier voor het bouwverslag: jasco-thermic-50-x

GroteFoto-SHMFIW78.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Back