Roest en verwering

Hallo,

Ik ben op zoek naar informatie over het aanbrengen van roest en verwering op modellen. Ik heb al veel rondgezocht en ook wel wat gevonden maar ik hoop dat jullie misschien wel een goede site o.i.d. weten. Hier op het forum zijn wel topics te vinden, maar daar zijn de foto's vaak weer niet zichtbaar meer.

Groeten, Kees de Mol

"weathering", vooral populair bij de modeltreinen-afdeling en de statische modelbouw, misschien daar eens zoeken hoe ze het doen? :)

Roest kan je met roestkleurige verf doen (net als allerlei dirt-dust kleuren)

Je kan ook echte roest maken (fijne schuurspons in een laagje water laten liggen, het duurt echt niet lang voor het hele ding is verkruimeld tot roodbruin stof), maar dan moet je dat niet aanbrengen op een metalen ondergrond, want dan gaat je ondergrond ook roesten..

En wellicht dat er hier iets tussen staat, subforum binnen/onder/in Vliegende schaalmodellen subforum
Tutorials - Modelbouwforum.nl
-> Weatheren en panellines

Verder ook gezocht binnen titels op discussies met roest OR weathering OR weatheren OR verouderen in de titel.

Ik zat met hetzelfde probleem en kreeg weinig info. Er zijn zat voorbeelden te vinden en met een beetje durf ben ik zelf aan de slag gegaan. En voor m'n eerste model valt het niet tegen ( vind ik zelf ;). Zie eerste foto. Ik heb nog een gato in de droogdok staan en als deze gereed is gaat deze volgens de 2e foto geweatherd worden.
Het is wel noodzakelijk dat je een airbrush hebt en wat stugge kwastjes. Jammer dat je zo ver van Eindhoven woont anders had ik het je kunnen demonstreren.

full

full

Hans

Laatst bewerkt door een moderator:
ik vind het super gaaf hoor , zal zeker nog mooier zijn als op deze foto .
zou zegen doe zo maar verder en blijven oefensen he .

groetjes van Patrick uit Limburg B

Back