Rogue 3D bipe van Fliton

• Topicstarter Topicstarter The Stoffel
  • Startdatum Startdatum
T

The Stoffel

Guest
Als grote Prodigy 3D fan kon ik het niet laten om ook de Rogue 3D van Fliton te proberen. Lenger Modellbau heeft hem vorige week opgestuurd en na 2 dagen was de Rogue al vliegklaar aan het pronken in mijn woonkamer! :D De bouw ging zeer vlot.

Slechts enkele opmerkingen:
-Net zoals bij de Prodigy heb ik de montageplaat voor het landingstel verstevigd met 5min epoxy.
-Het monteren van de motorsteun moet niet gebeuren zoals de instructies het aangeven. Opletten dus!!! Bij de jongste kits zou dit probleem al opgelost zijn maar toch maar goed uitkijken...
-Het zwaartepunt ligt verder naar achter dan de instructies aangeven. Zal na de nodige testen wat cijfers geven.

Verder zag het er allemaal zeer netjes uit. Zo heeft de Rogue onder andere een glasvezel motorkapje en landingstel! En vliegklaar ziet hij er echt uit als een moderne F3a competitiekist. Ook in competities zijn de tweedekkers de laatste tijd in trek. (Vb:Tetsuo Onda met zijn Narlar, 2de op het wk2005 en Chip Hyde met de Scandalous, 4de)

Mijn setup:
-Axi 2808/24
-3s1p 2000mah kokam's
-10x5E APC-prop

Een Strecker of Hacker 30reeks zouden ook aan te raden zijn...

Natuurlijk kon ik niet wachten om hem in te vliegen en eergisteren was het zover! :D Volgas! Oeps hij wil een beetje op zijn neus staan dus een klein beetje up is nodig. Pull up, vertical power genoeg :D Weinig trimwerk. Lage snelheid dan maar proberen. Geen tipstalling, nice! En dit is echt wel traag!! Roling harriers eens proberen. Enorm krachtige Roeren!! Vooral het richtingsroer, was een beetje te vroeg met de richting en zat plots haaks op mijn vliegas. Heb nog veel te leren :oops: Maar dit is echt wel het toestel waar ik het van ga leren want de volgende poging was bingo. En hij heeft echt weinig uitslag nodig om het neusje hoog te houden! Inverted spin was dik ok, rollen zeer axiaal. Dit doet hij naar mijn mening allemaal net zo goed (zoniet beter) dan de prodigy!! Zegt dat genoeg? :D Wel 1 minpunt, hij heeft vrij veel last van knife edge coupling en hij duwt zich weg van zijn vliegas tijdens de meskant (naar landingstelkant). Hoop dit op te lossen met mixing en CG-aanpassing.

Samengevat, weer een hit van Fliton!! :D

stoffel,

wat ik je kan beamen is dat het idd en zeer mooi toestel is en weer een hit natuurlijk.

weer eesnw atertanden als je het di g ziet he.

ik verlang er naar om hem te zien vliegen want het is precies weer een top kist.

mss vant weekend he , ik heb ook mijn cessne van graupner bijna klaar , kga deze nu af maken zodat hij klaar staat om in te vliegen

dus met zen allen hopen op eenz eer goed vliegweekend.

groetjes
wimpy

Hoi Michiel,
Ik zou graag foto's tonen maar heb geen idee hoe :oops: Ben nieuw op dit forum en een alles behalve een computerdeskundige :) Ze zitten al veilig in het geheugen van het fototoestel, zo ver ben ik al... maar nu??

Groeten uit België

stoffel,

de vlucht van gisteren was mega bangelijk en ben nu zeker overtuigd van de goede vliegeigenschappen van dit toestel .

zeker een aanrader en staat ook op mijn verlanglijstje .

groetjes
wimpy

Hoi Wimpy, Stoffel hier,
Zit nu ingelogd bij Peter dus...
Het begint te lukken he. Ooit krijg ik die rolling harriers onder de knie :)

Michiel bedankt voor de info, zal nu beginnen met de foto's te plaatsen.

Groeten Stoffel

normal_Afbeelding%20084.jpg

Toch al 1 foto. Oef! Na 2uurtjes zoeken en sukkelen :lol: :roll:

Groeten Stoffel

Was nog enkele gegevens vergeten te vermelden:

-Span: 806mm
-Lengte: 994mm
-Vlieggewicht: 680-730gr
-Gewicht leeg:389gr

Groeten

De prijs valt ook nog mee. 149 Euro zonder verzendingskosten (verzendingskosten waren iets van een 14 Euro geloof ik)

Weet er iemand of de strecker-motors ook te verkrijgen zijn bij Lenger? Heb er iets van gelezen op dit forum maar ik kan ze niet op hun site vinden.

Hoi Nando,

Zo'n Strecker is wel prijzig maar de kwaliteit zal wel in verhouding zijn.
Ben van plan om nog een motor aan te kopen voor de Rogue zodat ik de Axi terug in de Prodigy kan stoppen. Had gedacht aan een Strecker of een Hacker A30 16M. Heb over de Hacker al redelijk wat gelezen op het Rogue-forum van Rc-Groups en het lijkt mij wel een interessant motortje.
Zal mijn ogen in Dortmund maar eens goed openen. Misschien kan ik daar alvast iets vinden... Welke cellen en regelaar gebruik jij trouwens? IK heb momenteel Kokam's 2000mah en wil me nog een pakketje aanschaffen (TP2100mah bijvoorbeeld), maar nu lees ik dat de Strecker zelfs met 1250mah goede resultaten geeft 8O

Groetjes

Dit is een vliegtuig voor ver gevorderen, niet eens iets als 2e of 3e model, maar voor de mensen die net wat meer willen in het f3a of 3d.

Moet Nando hier ook gelijk geven. Je hebt toch behoorlijk wat rolroer-ervaring nodig... Ik zou zeggen TEN VROEGSTE als 3de toestel maar dan met veel minder roeruitslagen dan normaal het geval is met dit soort toestellen want de roeren zijn enorm krachtig. Uit eigen ervaring moet ik zeggen, als je toch met weinig ervaring zo'n toestel wil aankopen is het misschien verstandiger om bijvoorbeeld de Prodigy te nemen omdat de Rogue net iets moeilijker is om te leren kennen dan de Prodigy. Maar vergeet niet dat ook de Prodigy en vergelijkbare toestellen zeker geen beginners toestellen zijn! Het zijn echt toestellen waar je het uiterste van kan verwachten. Ze doen 100% wat je vraagt en maak je een fout als piloot maken ze ook 100% die fout! :wink:

Nice :)
Lijkt me wel een interessanter acrotrainertje. Zal wel uiterst stevig zijn!
Voor die stevigheid moet je wel wat inboeten wat betreft vleugelbelasting (1020gr voor 1095mm span) maar ik denk dat je voor een acrotrainer niet DE prestaties zoals van een flitonkist moet hebben. En eindelijk nog eens een Multiplex model met een mooie look! :D Niet dat ik de andere toestellen lelijk vind maar ik krijg er geen kippenvel van :lol: Ze vliegen wel fantastisch. Mijn kameraad heeft een Easy Star, wat een ongelooflijk lestoestel!

Back