T
The Stoffel
Guest
Als grote Prodigy 3D fan kon ik het niet laten om ook de Rogue 3D van Fliton te proberen. Lenger Modellbau heeft hem vorige week opgestuurd en na 2 dagen was de Rogue al vliegklaar aan het pronken in mijn woonkamer!
De bouw ging zeer vlot.
Slechts enkele opmerkingen:
-Net zoals bij de Prodigy heb ik de montageplaat voor het landingstel verstevigd met 5min epoxy.
-Het monteren van de motorsteun moet niet gebeuren zoals de instructies het aangeven. Opletten dus!!! Bij de jongste kits zou dit probleem al opgelost zijn maar toch maar goed uitkijken...
-Het zwaartepunt ligt verder naar achter dan de instructies aangeven. Zal na de nodige testen wat cijfers geven.
Verder zag het er allemaal zeer netjes uit. Zo heeft de Rogue onder andere een glasvezel motorkapje en landingstel! En vliegklaar ziet hij er echt uit als een moderne F3a competitiekist. Ook in competities zijn de tweedekkers de laatste tijd in trek. (Vb:Tetsuo Onda met zijn Narlar, 2de op het wk2005 en Chip Hyde met de Scandalous, 4de)
Mijn setup:
-Axi 2808/24
-3s1p 2000mah kokam's
-10x5E APC-prop
Een Strecker of Hacker 30reeks zouden ook aan te raden zijn...
Natuurlijk kon ik niet wachten om hem in te vliegen en eergisteren was het zover!
Volgas! Oeps hij wil een beetje op zijn neus staan dus een klein beetje up is nodig. Pull up, vertical power genoeg
Weinig trimwerk. Lage snelheid dan maar proberen. Geen tipstalling, nice! En dit is echt wel traag!! Roling harriers eens proberen. Enorm krachtige Roeren!! Vooral het richtingsroer, was een beetje te vroeg met de richting en zat plots haaks op mijn vliegas. Heb nog veel te leren
Maar dit is echt wel het toestel waar ik het van ga leren want de volgende poging was bingo. En hij heeft echt weinig uitslag nodig om het neusje hoog te houden! Inverted spin was dik ok, rollen zeer axiaal. Dit doet hij naar mijn mening allemaal net zo goed (zoniet beter) dan de prodigy!! Zegt dat genoeg?
Wel 1 minpunt, hij heeft vrij veel last van knife edge coupling en hij duwt zich weg van zijn vliegas tijdens de meskant (naar landingstelkant). Hoop dit op te lossen met mixing en CG-aanpassing.
Samengevat, weer een hit van Fliton!!

Slechts enkele opmerkingen:
-Net zoals bij de Prodigy heb ik de montageplaat voor het landingstel verstevigd met 5min epoxy.
-Het monteren van de motorsteun moet niet gebeuren zoals de instructies het aangeven. Opletten dus!!! Bij de jongste kits zou dit probleem al opgelost zijn maar toch maar goed uitkijken...
-Het zwaartepunt ligt verder naar achter dan de instructies aangeven. Zal na de nodige testen wat cijfers geven.
Verder zag het er allemaal zeer netjes uit. Zo heeft de Rogue onder andere een glasvezel motorkapje en landingstel! En vliegklaar ziet hij er echt uit als een moderne F3a competitiekist. Ook in competities zijn de tweedekkers de laatste tijd in trek. (Vb:Tetsuo Onda met zijn Narlar, 2de op het wk2005 en Chip Hyde met de Scandalous, 4de)
Mijn setup:
-Axi 2808/24
-3s1p 2000mah kokam's
-10x5E APC-prop
Een Strecker of Hacker 30reeks zouden ook aan te raden zijn...
Natuurlijk kon ik niet wachten om hem in te vliegen en eergisteren was het zover!

Samengevat, weer een hit van Fliton!!