rokraft 100

Hallo,

Ik heb in mijn boot een boegschroef zitten, deze word geregeld met een rokraft 100.
vorig jaar deet hij het perfekt :) ,
maar toen ik hem een tijdje geleden weer uit de kast haalde en aansloot deet mijn boegschroef hééél wienig.
Eers eens opniew programeren, niets. :?
Andere ontvanger, niets. :(
Andere zender, net zo weinig. :cry:
De BEC doet het wel, andes kon ik niet sturen. Wat wel opvald is dat het lampje 4 keer knipperd en dit komt niet in de handlijding voor.

Weet iemand wat ik nog kan proberen of wat er mis kan zijn?
Ik hoor het wel.

Groeten Halmar.

Hoi Niels,

Die accu mankeerd niets, mijn zeilboot (m-boot) houd het uren vol en trekt toch best veel stroom.
En op de schaalboot doen alle funkties het ook prima en worden allen gevoed uit deze accu.

Groeten Halmar

halmar, hoeveel cellen is je accu?
doet de boegschroef het wel gelijk aan de accu ,zonder regelaar?.
loopt de boegschroef wel licht,niet verroest of zoiets?
als we dit weten worden we er wel veel wijzer uit
groeten wiebe

De ROKRAFT 100 is voor (lood)accu's van 6-12V..

dus 5 cellen NiCad is de absolute ondergrens.....en als deze wat ouder worden daalt de maximale spanning (zeker onder belasting)....dan valt de regelaar in de onder-spannings-beveiliging....de BEC blijft wel werken...maar de regelaar stop de motor....., probeer eens een ander liefst 6 cellen accu...

Dus voor servo/ontvangers dus nog wel oké ??? maar niet meer als aandrijf accu....

Hallo allemaal,

Bedankt voor de info, het lag tog aan de accu, de 5 cellen konden het niet meer aan wand met een 6 volt lood accu deet hij het nog prima.
Nu kan m'n boot weer opzij varen :D .

Grotjes Halmar.

Back