Rolroer probleem?

Vanmiddag een Kyosho Calmato aangeschaft.
Ging ik de doos openmaken zag ik bij de rechtervleugel dat het folie op het rolroer gewrinkeld (o.i.d.) is.

Wat adviseren jullie me? Morgen de modelbouw zaak bellen voor een nieuwe?
Ik ben nieuw in de modelvliegerij dus moet nog veel leren, maar dit lijkt me niet goed.

Graag jullie reacties

Uploaded with ImageShack.us

Dat komt door het in de doos zitten. en vocht/warmte in het magazijn/tijdens vervoer. Zet er een föhn op en de wrinkles verdwijnen

Dat komt door het in de doos zitten. en vocht/warmte in het magazijn/tijdens vervoer. Zet er een föhn op en de wrinkles verdwijnen

Okay, ik hoop het. Dus dit is normaal?

Moet je nog erg opletten dat het niet te warm wordt? Of kan het er wel redelijk tegen?

Heb je ervaren vlieger of club die jou gaat helpen om te leren vliegen?

Ik ga zeker lid worden van de lokale vliegclub (Montfoort) en iemand die me het vliegen wil leren. Heb al veel "in"gelezen. En ben pietje precies dus ga absoluut niet als eigenwijs zomaar vliegen.

On-topic: suggereer je hiermee dat een clublid me kan helpen met het rolroer "vraagstukje"?

Okay, ik hoop het. Dus dit is normaal?

Moet je nog erg opletten dat het niet te warm wordt? Of kan het er wel redelijk tegen?

Het komt wel vaker voor. Zolang je geen verfafbrander gebruikt gaat het wel goed, het is immers krimpfolie. Ik gebruik zelf een strijkbout van mijn vrouw op de hoogste temperatuur die ik vlak boven het oppervlak houd zonder de folie aan te raken. niet de bout op het folie houden, want dan krijg je kreukels.

Als het te warm word zie je het folie verkleuren, houd dan meer afstand.

Het komt wel vaker voor. Zolang je geen verfafbrander gebruikt gaat het wel goed, het is immers krimpfolie. Ik gebruik zelf een strijkbout van mijn vrouw op de hoogste temperatuur die ik vlak boven het oppervlak houd zonder de folie aan te raken. niet de bout op het folie houden, want dan krijg je kreukels.